**dp** Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 update med litt klokking.. fremdeles lav cpu. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) update med litt klokking.. fremdeles lav cpu. Virker som du ikke får noe særlig ut av overklokken: 53800 til 56200, men Vantage er jo forlengst flaskehalset av CPU-ytelse så det er ikke så voldsomt overraskende at overklokkingen er så lite effektiv. Hvordan påvirker klokkinga ytelsen i 3DMark11 eller Heaven? EDIT: Har du utvidet effektgrensen? Endret 23. mars 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Joda, jeg skjønner at prisnivået i Norge er mest interessant. Men det du siterte var jo fra en utenlandsk anmeldelse Poenget mitt var vel at du hadde feil pris på HD7970. Prisen ser ut til å ligge på det samme som HD7970 enn så lenge, men det er faktisk en del å gå på i pris. De neste to ukene vil nok prisen på GTX680 synke med en par hundrelapper. Ikke uenig med deg der med tanke på at DCUII ble lagt inn med pris hos PS.NO noe senere. Var også mitt poeng, som hadde gjort saken enklere, at prisene var så og si identiske nå. Gleder meg til å se prisutviklingen i begge leire mot sommeren . Endret 23. mars 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Hvordan påvirker klokkinga ytelsen i 3DMark11 eller Heaven? +1 Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 http://nl.hardware.info/reviews/2641/nvidia-geforce-gtx-680-quad-sli-review-english-version Konklusjonen er at 3 skjermer - nvidia surround - utnytter SLI godt. Tror fortsatt jeg venter på gk110 (eller noe) for bedre minnebåndbredde skal gi bedre ytelse på surround. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 update med litt klokking.. fremdeles lav cpu. Virker som du ikke får noe særlig ut av overklokken: 53800 til 56200, men Vantage er jo forlengst flaskehalset av CPU-ytelse så det er ikke så voldsomt overraskende at overklokkingen er så lite effektiv. Hvordan påvirker klokkinga ytelsen i 3DMark11 eller Heaven? EDIT: Har du utvidet effektgrensen? som du ser at PS er effekt oppe på 113%, har økt til 132%. skal teste 3DMark 11 og heaven etterpå.. 90km i beina på sykkel.. LITT gåen. 1 Lenke til kommentar
oOleE Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Hvor lenge vil et GTX 580 rekke meg, hvis jeg kjøper et nå? Spiller i 1920x1080. Har ikke sinnsyke krav om grafikk og IQ, men det må se bra ut og kjøre bra. Takk, Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Kommer jo helt an på spillet og ingen vet jo hva som kommer i fremtiden men tror ikke 580 vil være noen sinke i den oppløsningen du spiller på... Jeg ville kjøpt HD7950, ca samme pris og bedre ytelse, nyere teknologi, bedre strømstyring og kjøligere 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Jeg hadde ikke kjøpt 580 nå med mindre jeg fikk det til en veldig god bruktpris. Dog ingenting i veien med kortet. Lenke til kommentar
oOleE Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Er snakk om god bruktpris ofc : )) Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Er snakk om god bruktpris ofc : )) Da er jo saken en annen. Trodde du skulle kjøpe nytt, da ville HD7950 eller HD7870 være et bedre valg enn GTX580 Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 En kamerat av meg som har 570 Phantom, kunne tenke seg å kjøre SLI. Men jeg er usikker på om dette vil gå med dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657541 Om det blir plass i det hele tatt, vil kortene stå helt inntil hverandre, og det vil kanskje bli for varmt for det øverste kortet? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 (endret) En kamerat av meg som har 570 Phantom, kunne tenke seg å kjøre SLI. Men jeg er usikker på om dette vil gå med dette hovedkortet: http://www.komplett....aspx?sku=657541 Om det blir plass i det hele tatt, vil kortene stå helt inntil hverandre, og det vil kanskje bli for varmt for det øverste kortet? Hovedkortet klarer 2 skjermkort med 8x på begge sporene. Ja det blir varmere, men det er bare sånn det er med sli og crossfire. De fleste skjermkort klarer seg opp mot 100c uten å ta skade av det. Har hatt mitt oppe i 105 grader uten at det tok skade av det. Endret 11. april 2012 av Mr. A Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Nja, tror faktisk ikke to stk. Phantom-kort vil få plass da disse er litt tykkere enn vanlige kort og dekker vel ca. 2.5 spor. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Nja, tror faktisk ikke to stk. Phantom-kort vil få plass da disse er litt tykkere enn vanlige kort og dekker vel ca. 2.5 spor. Ja det er det som er problemet. Siden han har mATX kort, har han bare de 2 sporene som er rett ved siden av hverandre, og er redd det blir litt for trangt, med tanke på varme. Det ser ut som det lar seg gjøre å putte to skjermkort der, men da vil de stå veldig tett. Fant forsåvidt ut at det ikke vil hjelpe han så mye med 2 stk 570, da grunnen til oppgraderingen hans er for å klare å kjøre BF3 på ultra med oppløsning 2540x1400. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Har man slotter slik at man ikkje har noe særlig mellomrom mellom 2 stk dobbelslot kort, så er det best med referansekjøler som får lufta ut av kabinettet. Med ett skjermkort, så vil som oftest et skjermkort med "køstom" kjøler kjøle best. Kan jo fortelle at det er epic fail for kjøleevnen på "køstom" kjøler om man har kort rett ved siden av hver andre, siden det ene kortet ikkje får luft. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Nja, tror faktisk ikke to stk. Phantom-kort vil få plass da disse er litt tykkere enn vanlige kort og dekker vel ca. 2.5 spor. Ja det er det som er problemet. Siden han har mATX kort, har han bare de 2 sporene som er rett ved siden av hverandre, og er redd det blir litt for trangt, med tanke på varme. Det ser ut som det lar seg gjøre å putte to skjermkort der, men da vil de stå veldig tett. Fant forsåvidt ut at det ikke vil hjelpe han så mye med 2 stk 570, da grunnen til oppgraderingen hans er for å klare å kjøre BF3 på ultra med oppløsning 2540x1400. Da blir det nok 2xGTX 680 på den karen skal du se Eller 3 stk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå