KimmiK Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Hmmm virker som jeg har vært heldig og fått et overklokkingsvennlig kort denne gangen. Kjører mitt Zotac GTX480 @ 800/1600/1000 uten noen volt-økning. Dønn stabilt i 25-30 min. Furmark (xtreme burn test), unigine (ekstrem tessellering, 8aa 16AF), vantage (performance) og 2 timer BF2. Under furmark går temp. opp i 92c, men under gaming ligger den rundt 75-80c - er storfornøyd med dette kortet. Må bare få vannkjølt det, men trenger litt mer råd og tips fra "vannkjøling seksjonen" 800 er pent på stock volt.. veldig pent faktisk. vifte på auto? jeg har ikke testet mine kort hver for seg, så jeg vet rett og slett ikke om 800 går uten voltøkning. i sli trenger kortene 1.1v for å kjøre 800Mhz med viftene på auto. Fan speed på auto ja. I furmark og kombustion hører jeg viften gå på et høyere nivå kontra unigine og vantage, tipper nærmere 80-90% har ikke sjekka. I vantage og unigine derimot er det akseptabelt nivå, men en mellomting mellom hard burn og spill. Kjørt endel spill, og det er mer enn akseptabelt nivå på viften, så og si ikke merkbar siden lyden fra spillet uansett overdøver alt annet. Har testet fan speed manuelt for å sjekke støynivået, og det er ikke før v/65-70% det virkelig er merkbart. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Okei, en foreløpig konklusjon på hvorfor Heaven klikker en stund uti er dårlig DX11 optimerte drivere, uten at jeg skal være for sikker... DX10 funket fint (resultat under, med standard settings) (i DX11 vs 10 ser man virkelig hvilken forskjell tessellation utgjør!) I vantage fikk jeg 21915 poeng (GPU score = 17942) unigine_20100507_1617.html Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Okei, en foreløpig konklusjon på hvorfor Heaven klikker en stund uti er dårlig DX11 optimerte drivere, uten at jeg skal være for sikker... DX10 funket fint (resultat under, med standard settings) DX11 vil stresse skjermkortet, bruke mer av GPU'en enn DX10. (i DX11 vs 10 ser man virkelig hvilken forskjell tessellation utgjør!) Forskjellen fremstår som en del større når man bare kjører flat texturing når tessellering ikke er i bruk. Det finnes teknikker i DX9/DX10 som hadde gjordt at forskjellen ikke var riktig så stor. F.eks occlusion parallax mapping som dette bilde fra Crysis er et eksempel på: Endret 7. mai 2010 av MistaPi Lenke til kommentar
larsere Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Sandt det MistaPi, men om du skyter så kommer decalen(skudd texturen) oppå Så du har et poeng med at det tesseleringen gjør i Unigine kunne vært gjordt i DX9/10... Jeg vill ha en tesseleringsdemo som viser fysikk og textur spraying på tesseleringen! Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Hei. Er det noen som vet om MSI kommer med lightning-verson av GTX 470-480 kortene? Kommer ikke til å kjøpe et kort med standardkjøling. kunne vært fint med en hyperkobling til nettstedet.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Hei. Er det noen som vet om MSI kommer med lightning-verson av GTX 470-480 kortene? Kommer ikke til å kjøpe et kort med standardkjøling. kunne vært fint med en hyperkobling til nettstedet.. MSI har bekreftet at en Twin Frozer versjon av 470 skulle komme i slutten av April. Twin Frozer versjon av 480 sa de ikke noe om da jeg spurte... Edit: Ikke Twin Frozer, men allikevel. Link Ser dritstygt ut da... Edit nr. 2: Heller ikke Twin Frozer, ser bedre ut enn det andre da. Link Endret 7. mai 2010 av Slettet+8974354 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 Så lenge ikkje gtx 470/480 tar skade av at gpuen kommer opp i nærmere 100 grader, så gjør det jo ikkje noe. For min del så kan ting bare være så varme de vil, så lenge det er stabilt og yter bra Å holde en gpu eller cpu nede på 40 grader og det kanskje ikkje overklokker noe veldig mye bedre fordeom, så er det jo ikkje noen mening mener jeg. Og så lenge ikkje støyen tar helt av heller så er det iallefall ikkje farlig. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) At noe blir holdt kjølig er uansett positivt, kan man unngå og kjøre på 100 grader så gjør jeg det ja. Selv om det er "godkjent" for det så betyr ikke det automatisk at det er bra for det Men nå er jeg hysterisk på varme da :!: Endret 7. mai 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Hei. Takk for svar. Jeg liker utrolig godt lighning-vesjonen til MSI med fete heatpipes. Syntest utseende på de forskjellige hardwarekompnetene skal se fint ut også samtidig som at de skal yte maks. Standardkortene til Nvidia er ikke noe å skryte av rent utseendemessig. Kansje de skulle ha lært litt av ATI. Utrolig kjedelige. Ser ut en firkantet boks. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Syntes de ser ganske rå ut jeg:) stealth liksom.. Takk for info Mista Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Ny dato for Twin Frozer 470 er Juni-ish, ifølge msi Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Å holde en gpu eller cpu nede på 40 grader og det kanskje ikkje overklokker noe veldig mye bedre fordeom, så er det jo ikkje noen mening mener jeg. Og så lenge ikkje støyen tar helt av heller så er det iallefall ikkje farlig. Det er noe som heter "peace of mind" , å holde cpu'en og gpu'en relativt kjølig kan ha en innvirkning på andre komponenter i systemet. For mye varmeutvikling i et lukket kabinett kan fort føre til problemer med feks sprø plastikk (som for eksempel Alias på forumet fikk) så for meg er god kjøling og lavt støynivå langt viktigere enn å få 25% bedre ytelse i spill X (merker man virkelig 5fps mer fra 70 til 75?). Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Å holde en gpu eller cpu nede på 40 grader og det kanskje ikkje overklokker noe veldig mye bedre fordeom, så er det jo ikkje noen mening mener jeg. Og så lenge ikkje støyen tar helt av heller så er det iallefall ikkje farlig. Det er noe som heter "peace of mind" , å holde cpu'en og gpu'en relativt kjølig kan ha en innvirkning på andre komponenter i systemet. For mye varmeutvikling i et lukket kabinett kan fort føre til problemer med feks sprø plastikk (som for eksempel Alias på forumet fikk) så for meg er god kjøling og lavt støynivå langt viktigere enn å få 25% bedre ytelse i spill X (merker man virkelig 5fps mer fra 70 til 75?). Men det er morsomt, dets om er tingen Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) Fikk mitt POW GTX 480 i dag Foreløpig kun testet på stock volts (1.025v): 860/1000: unigine_20100508_2047.html Dette er samme oc som 470 kortet mitt men med mindre volt Med viften på 98% og 21 grader omgivelse ble maks temp ca 72 grader (kjører utenfor kabinett i "friluft"). Edit: 900/1000 @ 1.138v unigine_20100508_2159.html Endret 8. mai 2010 av OldMan Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 fine klokks, men allikevel ikke helt insane som med 470 kortet ditt. tester tri-sli nå, og opplever at det stopper opp på ca 850-870/1000-1050 med tre kort og full vifte + 1.138v. tipper ett av mine kort klarer 900Mhz såvidt i unigine alene med litt lavere temp i rommet Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 900 var ikke lett, så er nok maks på dette kortet. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Så lenge ikkje gtx 470/480 tar skade av at gpuen kommer opp i nærmere 100 grader, så gjør det jo ikkje noe. For min del så kan ting bare være så varme de vil, så lenge det er stabilt og yter bra Å holde en gpu eller cpu nede på 40 grader og det kanskje ikkje overklokker noe veldig mye bedre fordeom, så er det jo ikkje noen mening mener jeg. Og så lenge ikkje støyen tar helt av heller så er det iallefall ikkje farlig. Bare auto-funksjon som får den til å hitte 100c.. Hvem kjøper så dyre kort og bruker auto funksjon? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Så lenge ikkje gtx 470/480 tar skade av at gpuen kommer opp i nærmere 100 grader, så gjør det jo ikkje noe. For min del så kan ting bare være så varme de vil, så lenge det er stabilt og yter bra Å holde en gpu eller cpu nede på 40 grader og det kanskje ikkje overklokker noe veldig mye bedre fordeom, så er det jo ikkje noen mening mener jeg. Og så lenge ikkje støyen tar helt av heller så er det iallefall ikkje farlig. Bare auto-funksjon som får den til å hitte 100c.. Hvem kjøper så dyre kort og bruker auto funksjon? Når man kjøper så dyre kort FORVENTER man at den "innebygde" auto-funksjonen er nok 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 15 stk 480 gtx inne på Amentio.no i dag... http://amentio.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=420088&WebSiteMapNodeID=1000005 Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Nvidia Forceware 197.7510 May 2010 Nvidia has released the official Forceware 197.75 driver for Windows XP, Vista and 7. These drivers which were initially released as betas are now WHQL certified and only for the GeForce GTX 480 and GTX 470 cards. They are the recommended driver for the game APB, and also allow 4-way SLI on the GTX 480. The driver package also contains the 9.10.0129 PhysX drivers. Ekstern link Nvidia link Samme driver som ble lansert 04/05-2010, men disse er da WHQL sertifisert Endret 10. mai 2010 av KimmiK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå