Kakeshoma Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 RumorTT: NVIDIA Kepler GPU to launch mid-March Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 La oss vente og se, jeg har sjekket rundt på mange sider og jeg kan ikke se noen gode kilder til ryktene. I mellomtiden ser det ut til at GTX 560 SE kommer som motsvar til HD 7770. Jeg lurer på hvordan nVidia skal ha fått plass til 1536 kjerner på cirka 350mm², det betyr altså fire ganger så mange kjerner som GF114. Krymping tillater cirka en dobling av antall kjerner, men fremdeles er det en faktor på 2 som må forklares. Slutt på hotclocks tillater større transistortetthet, men jeg tviler på at forskjellen er så stor, for det ville betydd vesentlig høyere tetthet enn selv Tahiti. Så konklusjonen er at om ryktet stemmer så har nVidia forenklet kjernene sine veldig, nesten halvert antall transistorer, så hva har dette isåfall gått på bekostning av? Lenke til kommentar
Oriuss Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Ny driver ute. http://www.nvidia.com/object/win7-winvista-64bit-295.73-whql-driver.html?nvidiaupdate=1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Sweet, håper på fixed memory leak... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Ny driver ute. http://www.nvidia.com/object/win7-winvista-64bit-295.73-whql-driver.html?nvidiaupdate=1 Det var da helt enorme Skyrim tall de reklamerer med Game-changing performance boost of up to 45% in The Elder Scrolls V: Skyrim, “the fastest selling title in Steam’s history” Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 RumorTT: NVIDIA Kepler GPU to launch mid-March Vært utrolig sweet om de kriget på pris - 7970 CF til nært 10 000 er bare ikke akutelt. Spesielt i dag som det kommer så få Pc ekslusive spill, som egentlig er rart da jeg er rimelig sikker på at en grafikk bombe av et FPS haddet solgt Bra nå (forsåvidt halveis fått det i BF3 men). Men nå har det ikke ligget i nVidias natur å krige på pris, men på en annen side har det heller ikke vært likt ATI å skru prisen så pass i taket. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Både nVidia og AMD(/ATI) har hatt sine perioder med godt prisede produkter, og det blir feil å si at den ene ikke vil krige på pris. Det handler rett og slett om hvilke produkter de har til en hver tid, og den som har høyest ytelse vil selvsagt prise dette en del høyere enn "sweetspot". High-end er alltid dyrt, og begge har vist at de priser seg høyt i markedsledende posisjon. 1 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Finnes det noen programer som kan forandre / skifte på BIOS'en som er i et ASUS GeForce GTX 560 TI DCII TOP kort? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Ny driver ute. http://www.nvidia.co...?nvidiaupdate=1 Det var da helt enorme Skyrim tall de reklamerer med Game-changing performance boost of up to 45% in The Elder Scrolls V: Skyrim, "the fastest selling title in Steam's history" Skal sies at disse tallene sammenligner med forrige WHQL driver som vi vell fikk tilbake i Oktober om jeg ikke tar helt feil? Så samtlige BETA drivere med Skyrim optimaliseringer siden den gang (har vell blitt tre - fire stykker) regnes jo ikke med i dette regnestykke, så fra forrige BETA driver er vell forbedringene på bare et par prosent vil jeg tro. Over til noe helt annet, jeg har aldri vært noen stor fan av multi-GPU løsninger ala GTX 590, HD6990, eller 2x bla bla bla i Crossfire eller SLI. For meg har dette alltid fungert dårlig med tanke på ekstra tearing i bildet, micro-stuttering og diverse som jeg tydeligvis er ganske sensitiv for ettersom jeg fant 2x GTX 285 i SLI ubrukelig, mens andre syntes det fungerte helt fint. Så for meg har multi-GPU løsninger vært helt uaktuelt på grunn av dette, selv om Toms Hardware kom frem til at det å kjøre tre kort i SLI eller Crossfire gir merkbart mindre tearing og micro-stutter kontra det å kjære to kort så er det fryktelig vanskelig å forsvare en prislapp på for eksempel 3x GTX 570 eller 3x GTX 560 Ti 448 Cores, spesielt ettersom ingen av disse kortene leveres med rikelig dedikert grafikkminne. Det jeg dog tenkte på, er jo det faktum at det som stort sett gjør at jeg ikke klarer å få tilstrekkelig ytelse på min 120Hz skjerm (vil jo da helst ligge på 100 FPS+ relativt stabilt) er på grunn av at jeg hater tearing og hakkete kanter, ergo kjører jeg MINIMUM 4x multisampling anti-aliasing med 4x supersampling og dette kreper jo ytelsen noe voldsomt i krevende spill som gjør at mitt enkelte GTX 580 ikke strekker helt til. Da lurte jeg på om jeg kanskje kunne skaffe ett GTX 580 nr2 og kjøre det som dedikert anti-aliasing kort og dermed slippe unna med bedre ytelse uten at jeg får ekstra høy micro-stuttering eller ekstra tearing som du normalt ender opp med når du kjører multi-GPU løsninger. Eller fungerer SLI Anti-Aliasing på en måte som gjør at jeg vil ende opp med så og si samme mengde micro-stuttering og ekstra tearing som om jeg skulle kjørt vanlig SLI uansett? Noen som har noen peiling på det, og er SLI anti-aliasing like påvirket av at du må ha oppdaterte drivere med korrekte profiler som det tradisjonell og vanlig SLI er, eller kan jeg da slippe unna med å holde meg til gode, gamle og stabile drivere (for meg så har alt etter 27x.xx serien bare blitt dårligere og dårligere i de spillene jeg spiller) og fremdeles påtvinge perfekt SLI anti-aliasing igjennom nVIDIA kontrollpanelet og nVIDIA Inspector? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Det var da helt enorme Skyrim tall de reklamerer med Game-changing performance boost of up to 45% in The Elder Scrolls V: Skyrim, “the fastest selling title in Steam’s history” (measured with GeForce GTX 560 at 1080p Ultra settings in indoor scenes vs. 285.62) Det viktige er uthevet. Indoor i Skyrim er fint uinteressant når det er utendørs du sliter. Finnes det noen programer som kan forandre / skifte på BIOS'en som er i et ASUS GeForce GTX 560 TI DCII TOP kort? NvFlash, Vil ikke anbefale å flashe BIOS, med mindre du har planer om å drepe kortet med overklokking av altså. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Da lurte jeg på om jeg kanskje kunne skaffe ett GTX 580 nr2 og kjøre det som dedikert anti-aliasing kort og dermed slippe unna med bedre ytelse uten at jeg får ekstra høy micro-stuttering eller ekstra tearing som du normalt ender opp med når du kjører multi-GPU løsninger. Eller fungerer SLI Anti-Aliasing på en måte som gjør at jeg vil ende opp med så og si samme mengde micro-stuttering og ekstra tearing som om jeg skulle kjørt vanlig SLI uansett? Noen som har noen peiling på det, og er SLI anti-aliasing like påvirket av at du må ha oppdaterte drivere med korrekte profiler som det tradisjonell og vanlig SLI er, eller kan jeg da slippe unna med å holde meg til gode, gamle og stabile drivere (for meg så har alt etter 27x.xx serien bare blitt dårligere og dårligere i de spillene jeg spiller) og fremdeles påtvinge perfekt SLI anti-aliasing igjennom nVIDIA kontrollpanelet og nVIDIA Inspector? Det er nok ikke mulig, men det er mulig å bruke scissormode SLI o.l. som gir lavere ytelse enn den vanlige, men uten mange av sideeffektene til SLI/CFX i vanlig modus, og da raskere enn singelkort, men dette er lenge siden jeg har testet, og slett ikke sikkert funker på alle spill bugfritt.. Ellers har Frame limiter reddet spillfølelsen med multiGPU for mange på AMD setups, og det funker like bra på nV... Endret 22. februar 2012 av Ourasi Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 NvFlash, Vil ikke anbefale å flashe BIOS, med mindre du har planer om å drepe kortet med overklokking av altså. Ok, takk for infoen. Men har jeg hørt riktig at man burde stille klokkefrekvensene til default på skjermkortene (siden jeg overklokker mitt skjermkort nå) og avslutte MSI Afterburner før jeg avinstallerer en skjermdriver for så å installere en ny driver? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 NvFlash, Vil ikke anbefale å flashe BIOS, med mindre du har planer om å drepe kortet med overklokking av altså. Ok, takk for infoen. Men har jeg hørt riktig at man burde stille klokkefrekvensene til default på skjermkortene (siden jeg overklokker mitt skjermkort nå) og avslutte MSI Afterburner før jeg avinstallerer en skjermdriver for så å installere en ny driver? Viktigste er nok å avslutte MSI Afterburner Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 NvFlash, Vil ikke anbefale å flashe BIOS, med mindre du har planer om å drepe kortet med overklokking av altså. Ok, takk for infoen. Men har jeg hørt riktig at man burde stille klokkefrekvensene til default på skjermkortene (siden jeg overklokker mitt skjermkort nå) og avslutte MSI Afterburner før jeg avinstallerer en skjermdriver for så å installere en ny driver? Viktigste er nok å avslutte MSI Afterburner Hehe ok. Jeg har enda et spørsmål. Nå som jeg har CUDA på skjermkortet mitt. Hvilket film konverteringsprogram som støtter CUDA kan dere anbefale meg da? Jeg tenker f.eks på å lage til en film i Adobe Premiere Pro / Adobe After Effects CS5 og exportere en film i raw avi format for så å konvertere den avi filmen til MKV med et annet konverteringsprogram. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Vet ikke om det finnes CUDA-aksellerert MKV-kodeker, men Mediacoder (freeware) er i teorien i stand til å bruke CUDA. Mediaespresso kan vel også bruke CUDA? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Vet ikke om det finnes CUDA-aksellerert MKV-kodeker, men Mediacoder (freeware) er i teorien i stand til å bruke CUDA. Mediaespresso kan vel også bruke CUDA? CoreAVC med cuda støtte kan brukes med MPC-HC og dermed får MKV hw-accel, dog da mister man shaderinstillinger i MPC, testet dette selv.. Siden jeg da ikke sleit med CPU ytelse var det da bedre uten og heller bruke FFDShow... Edit: Ser dere snakker om konvertering til mkv, da blir det en helt annen skål Endret 22. februar 2012 av Ourasi Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Vet ikke om det finnes CUDA-aksellerert MKV-kodeker, men Mediacoder (freeware) er i teorien i stand til å bruke CUDA. Mediaespresso kan vel også bruke CUDA? Ok, i så fall så trenger jeg ikke noe mere enn de 2 Adobe programmene siden dem bruker CUDA core'ne når jeg eksporterer film prosjektet til raw AVI format da. Så da trenger jeg vel ikke noe annet program som StaxRip eller VidCoder for å konvertere den råe AVI filen til MKV som prosessoren tar seg av? Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Prøver igjen. Skaffet meg et brukt zotac gtx 480 amp her om dagen. Yter det ca like bra som gtx 570 som folk sier? Vil jeg ha noen problemer med å kjøre dagens spill på "maks" ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Folkens, verken AVI eller MKV er kodeker, dette er kontainerformater som kan inneholde nesten vilkårlige kodeker. Men du klarer vel å eksportere filen til MP4 med H.264/MPEG-4 AVC eller lignende? Deretter burde det bare være å bytte kontainerformatet uten å rekode videoen. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Prøver igjen. Skaffet meg et brukt zotac gtx 480 amp her om dagen. Yter det ca like bra som gtx 570 som folk sier? Vil jeg ha noen problemer med å kjøre dagens spill på "maks" ? GTX 570 og GTX 480 yter praktisk talt likt totalt sett, men ditt GTX 480 AMP! er litt overklokket og vil slå et standard GTX 570-kort. Du vil klare å kjøre alle dagens spill uten problemer, men du vil ikke kunne kjøre absolutt alle på maksimale detaljer med høy AA/AF. Her har du en omfattende test av kortet, så kan du se hvordan ulike spill fungerer på din oppløsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå