Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

850MHz på begge mine GTX 480, maks 30 grader over romtemp på kjernen ved spill/3DMark11. Kjører 1.0000v i følge Afterburner. Skal jeg over 850MHz må jeg opp i spenning. eVGA GTX 480 Superclocked kort med EK fullcover vannblokker.

Tror ikke jeg kommer til å kjøpe nye kort i 600/700 serien som kommer nå. Men til en eventuell 800-serie senere blir det sikkert oppgradering. Har ikke akkurat noe problem med dagens spill uansett.

Lenke til kommentar

Det svirrer mye rare rykter, dessverre ser det kun ut som om en nokså marginalt raskere variant enn GTX580 kommer først, hvor raskere modeller kommer mye, mye senere:

http://www.guru3d.com/news/nvidia-to-launch-geforce-gtx-680-in-february-/

Det er vanskelig å motivere en oppgradering til HD7970 (dog fristende mtp OC), og ser det som enda mer vanskelig om nV slipper denne nevnt i artikkelen, for dersom de sliter med yeld, kan jeg neppe tenke meg OC blir revolusjonerende akkurat... Men men, greit at AMD får være kongen på haugen litt...

Lenke til kommentar

Det svirrer mye rare rykter, dessverre ser det kun ut som om en nokså marginalt raskere variant enn GTX580 kommer først, hvor raskere modeller kommer mye, mye senere:

http://www.guru3d.com/news/nvidia-to-launch-geforce-gtx-680-in-february-/

Det er vanskelig å motivere en oppgradering til HD7970 (dog fristende mtp OC), og ser det som enda mer vanskelig om nV slipper denne nevnt i artikkelen, for dersom de sliter med yeld, kan jeg neppe tenke meg OC blir revolusjonerende akkurat... Men men, greit at AMD får være kongen på haugen litt...

En ting er om AMD er kongen på haugen litt, en annen ting er om Nvidia lanserer et kort som er like bra eller tregere enn 7970 som det blir spekulert i nå. Man kan ikke lansere et produkt som er ment å konkurrere med et annet to måneder senere uten å gi noen nevneverdige fordeler, GTX 480 var i det minste noe raskere enn HD 5870.

Lenke til kommentar

Om nvidia ser seg nødt til å lansere et kort som ligger imellom GTX 580 og HD7970, så kommer det neppe til å være et kort som prises for massene i mid/low-end, heller tvert imot. Nå veit ikke jeg om dette er direkte fra deapthrote i nvidia, men sier nvidia selv at det er på nivå med HD7970, og de pleier jo - som AMD - å overdrive endel i positiv retning, så er nok dette et aldri så lite nederlag for nV...

Lenke til kommentar

Om du leser artikkelen jeg linker til, så sier de akkurat dette, at førstemann ut er ett som legger seg tett opptil HD7970, eller mellom GTX580 og HD7970... Siden chippene til nV er oftest større enn AMD og derfor koster endel å produsere, tipper jeg prisen havner tett opp til HD7970, selv med "kun" 2gb minne... Kostnadene å produsere GTX 580 er nok endel av grunnen til at vi ikke ser noen prisreduksjon, men synes det er mye passivitet å spore fra nV for tiden...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Om du leser artikkelen jeg linker til, så sier de akkurat dette, at førstemann ut er ett som legger seg tett opptil HD7970, eller mellom GTX580 og HD7970... Siden chippene til nV er oftest større enn AMD og derfor koster endel å produsere, tipper jeg prisen havner tett opp til HD7970, selv med "kun" 2gb minne... Kostnadene å produsere GTX 580 er nok endel av grunnen til at vi ikke ser noen prisreduksjon, men synes det er mye passivitet å spore fra nV for tiden...

En ting hadde vært om det hadde vært snakk om at GTX 660 eller 670 skulle kommet ut neste måned med ytelse lik 7970, en annen ting er når Nvidia nå planlegger å lansere toppkortet med dårligere ytelse enn AMD når de de siste fem årene har satset på store brikker med mye ytelse.

Forhåpentligvis er det GF110 krympet ned og rebrandet, det hadde ikke akkurat vært et nytt konsept for Nvidia, og gir noe mening mens man venter på GT 700 og Kepler.

Lenke til kommentar

Om du leser artikkelen jeg linker til, så sier de akkurat dette...

According to an (their own acclaimed) reliable source at ChipHell they learned that NVIDIA's GeForce "GTX 680" part could be launched some time in February.
Jeg aventer til man får noe mer håndfast enn dette. Som det står i artikkelen, veldig mye rykter om dagen.
Lenke til kommentar

En ting hadde vært om det hadde vært snakk om at GTX 660 eller 670 skulle kommet ut neste måned med ytelse lik 7970, en annen ting er når Nvidia nå planlegger å lansere toppkortet med dårligere ytelse enn AMD når de de siste fem årene har satset på store brikker med mye ytelse.

Forhåpentligvis er det GF110 krympet ned og rebrandet, det hadde ikke akkurat vært et nytt konsept for Nvidia, og gir noe mening mens man venter på GT 700 og Kepler.

Er det ikke egentlig slik det alltid har vært, den ene om den andre..?

Lenke til kommentar

Poenget med det siste fra Guru3D er at Nvidias toppkort ikke vil ta igjen 7970, det vil sannsynligvis skade Nvidia mer enn om de ikke lanserer noe som helst. Med mindre de priser kortet under 2000 kr i skikkelig "HD 4870"-stil

Lenke til kommentar

Poenget med det siste fra Guru3D er at Nvidias toppkort ikke vil ta igjen 7970, det vil sannsynligvis skade Nvidia mer enn om de ikke lanserer noe som helst. Med mindre de priser kortet under 2000 kr i skikkelig "HD 4870"-stil

GK100 er bedre - kan ikke skjønne noe annet.

spørs bare når det kommer, nVidia har vært litt på hælene i det siste.. kommer ut med produktene sine 5mnd for sent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...