Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så kortet vil yte midt i mellom 580 og 590 ish?

I verste fall vil det ikke yte noe bedre enn et 580 grunnet problemer i arkitekturen som fører til dårlig skalering ;)

Å tippe et sted mellom 580 og 590 er nok ikke så urealistisk i mine øyne. Jeg vil tippe (siden kortene er forventet så lenge etter AMD) at ytelsen vil legge seg et lite hakk over AMDs beste kort.

Lenke til kommentar

Januar eller februar er vel ikke så lenge etter AMD? Uansett så vet vi ikke når AMDs kort blir tilgjengelige i brukbare kvantum.

Det største spørsmålet er vel om AMD har noe å møte GK100 med.

Edit:

"Offisielt" bekreftet at Kepler er "i rute": Nvidia Kepler 28nm samples in house

Testeksemplar har de vel hatt siden før sommeren, men det interessante er at Kepler skal være i rute og overgangen går bedre enn til 40nm.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Trenger nytt skjermkort, og vist lanseringen av GK er så fremskyndet slipper jeg kanskje dritt driverne til AMD allikevel :-D

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Januar eller februar er vel ikke så lenge etter AMD? Uansett så vet vi ikke når AMDs kort blir tilgjengelige i brukbare kvantum.

Edit:

"Offisielt" bekreftet at Kepler er "i rute": Nvidia Kepler 28nm samples in house

Testeksemplar har de vel hatt siden før sommeren, men det interessante er at Kepler skal være i rute og overgangen går bedre enn til 40nm.

At de har testeksemplarer betyr ikke at de vil lansere med det første. Ryktene har jo hittil sagt at de svakeste kortene lanseres først. Kepler er kanskje i rute, men det sier ikke noe mer.

Bedre enn 40nm-overgangen sier også rimelig lite siden overgangen til 40nm var en katastrofe.

Lenke til kommentar

Edit:

At de har testeksemplarer betyr ikke at de vil lansere med det første. Ryktene har jo hittil sagt at de svakeste kortene lanseres først. Kepler er kanskje i rute, men det sier ikke noe mer.

Bedre enn 40nm-overgangen sier også rimelig lite siden overgangen til 40nm var en katastrofe.

Det var snakk om at de laveste brikkene i GeForce 600-serien skulle komme først ja, men det var tydeligvis snakk om rebranding av GF108-brikker. Det kommer også trolig noen flere mobile brikker ganske snart, som enten er krympet Fermi eller Kepler.

Et av poengene mine var nettopp at å ha testeksemplarer var ikke noe nytt, de har mange testeksemplar før det endelige produktet.

Fermi var vel omtrent et halvt år forsinket og med dårlige yields, når Kepler skal være bedre enn dette så betyr da det at vi får se høye modeller av Kepler med gode egenskaper i første halvdel av 2012, og ikke mot årsskiftet 2012/2013 som et påstått veikart viste nylig. (det skal sies om det veikartet at de samme laget et veikart om Fermi som viste seg å være helt feil spesifikasjoner på brikkene)

• Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?277763-%E2%80%9CKepler%E2%80%9D-Nvidia-GeForce-GTX-780

blir spennende å se.. testen kjører 2560 oppløsning og minne på 580 vil gå tomt!

blir nok 760 på meg i januar hvis det kommer (SLI seff) :)

Det slår meg at dette mest sannsynlig er en måte å hindre folk i å kjøpe et 7970 ved lansering siden Nvidia kommer med noe bedre senere, spørsmålet er hvor mye bedre. For alt vi vet kan dette bli en Fermi-lansering igjen, der Nvidia kommer et halvt år på overtid med et 10% raskere skjermkort.

Det står nemlig "2560x1600 with AA", for alt vi vet er dette 8x SSAA med 8x TRSSAA slik at GTX 580 går tom for VRAM. Skjermkortprodusentene er jo alltid flinke til å fremheve forbedringene:

"Up to 8% better performance in game X" der man antar en i7-3960X @ 5GHz med et 580 på en blanding av "medium" og "high" settings med 2x AA på 1680x1050, så kan man sammenligne mot 1920x1080 med 4xAA og alt på fullt med et 580 der ingen forbedring måles.

EDIT:

Metro: Last Night?

Endret av arni90
Lenke til kommentar

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?277763-%E2%80%9CKepler%E2%80%9D-Nvidia-GeForce-GTX-780

blir spennende å se.. testen kjører 2560 oppløsning og minne på 580 vil gå tomt!

blir nok 760 på meg i januar hvis det kommer (SLI seff) :)

Det slår meg at dette mest sannsynlig er en måte å hindre folk i å kjøpe et 7970 ved lansering siden Nvidia kommer med noe bedre senere, spørsmålet er hvor mye bedre. For alt vi vet kan dette bli en Fermi-lansering igjen, der Nvidia kommer et halvt år på overtid med et 10% raskere skjermkort.

Det står nemlig "2560x1600 with AA", for alt vi vet er dette 8x SSAA med 8x TRSSAA slik at GTX 580 går tom for VRAM. Skjermkortprodusentene er jo alltid flinke til å fremheve forbedringene:

"Up to 8% better performance in game X" der man antar en i7-3960X @ 5GHz med et 580 på en blanding av "medium" og "high" settings med 2x AA på 1680x1050, så kan man sammenligne mot 1920x1080 med 4xAA og alt på fullt med et 580 der ingen forbedring måles.

EDIT:

Metro: Last Night?

vi får se.. blir nok nvidia på meg uansett, håper bare GK104 kommer fort som rakkern!

Lenke til kommentar

Det blir nok 7970 på meg. Eneste gangen jeg har erfart AMD drivere er med et 5770. Opplevde sjeldent problemer, kanskje noe som kan beskrives som microstutter (ikke CFx), men dette ble nesten eliminert når jeg gikk tilbake til en noe eldre driver.

Er ekstremt fornøyd med nvidia sine drivere. Har brukt dem i mange år, og har ikke opplevd et eneste problem (selv med SLI). De gangene driveren har kræsjet har jeg ikke hatt nok spenning, og dermed ikke driverens feil.

Overgangen til Tahiti fra 580 i SLI blir ikke enorm, men 40 til 28nm er likevel en stor fordel. 8800 for 2x 7970 er dog noe jeg misliker svært, så jeg forventer at de er minst 50% bedre enn 580. Kepler's pris og ytelse er ukjent, så det gidder jeg ikke å vente på. Er uansett ute etter toppkort, så det er synd at nvidia ikke henger med i racet

Lenke til kommentar

irriterer meg litt at første kortet som kommer fra nvidia sannsynligvis bare kan kjøre SLI og ikke 3-Way.. kunne tenke meg en skikkelig upgrade med 3 kort samtidig.

Det bør du ikke ta som en selvfølge enda. Nvidia har ikke opplyst noe selv enda, har de det?

Lenke til kommentar

irriterer meg litt at første kortet som kommer fra nvidia sannsynligvis bare kan kjøre SLI og ikke 3-Way.. kunne tenke meg en skikkelig upgrade med 3 kort samtidig.

Det bør du ikke ta som en selvfølge enda. Nvidia har ikke opplyst noe selv enda, har de det?

alle mid-range kort kjører kun SLI..

Lenke til kommentar

alle mid-range kort kjører kun SLI..

Og det er fordi Nvidia ikke ønsker at folk skal kunne kjøpe 3x 560 Ti 2GB og få like 95% av ytelsen 580 leverer grunnet skaleringsproblemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...