Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmmm..

Er oppi

Core: 838

Shader: 1675

Memory: 1675

Volt: 1062 mV

Kommer ikke helt gjennom Heaven, men har ikke problemer i spill...

Må ta Vantage om igjen i morgen, den i sigen er fra i stad.

Må finne beste volt nå, og forhåpentligvis komme meg igjennom Heaven så er jeg fornøyd.. pga varme... :p

Får 10-35 FPS mer i Vantage nå enn stock hastigheter nå, ganske vilt :)

Lenke til kommentar

hmmm..

Er oppi

Må finne beste volt nå, og forhåpentligvis komme meg igjennom Heaven så er jeg fornøyd.. pga varme... :p

peeeent :)

Lenke til kommentar

Bruk denne versjonen så virker volt justering.

kjøper du 480 snart eller Old?

Ja, blir nok til det :)

Må se og få solgt unna litt etterhvert også, sitter med 5970, 5870, 5850 og GTX 470 nå - så da blir det valgets kval hvilke jeg beholder.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar

hvordan er dimensjonene på gtx480 kontra 5870, har 2 cm klaring på 5870. fant lite informasjon om dimensjonene på 480.

Nå er jeg veldig glad å ha pcen kjølig selvom jeg bare kjører luft. Bør 100C +- under load være noe som burde bekymre meg? Og med et så varmt skjermt vil jo dette gjøre kabinettet også varmere, eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar

hmmm..

Er oppi

et spørsmål. krever GTX 480 mindre volt en GTX 470. ser jo at du kun har 1062 mV. kjører selv på den mV på gtx470 men klarer bare 750 på kjernen og 1500 på shader. trodde korta var såpass like at man vurde klare den samme klokken med lik volt.

PS. har også prøvd 1087 mV som er maks i afterburner. men klarer da bare 775/1500 core/shader

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

et spørsmål. krever GTX 480 mindre volt en GTX 470. ser jo at du kun har 1062 mV. kjører selv på den mV på gtx470 men klarer bare 750 på kjernen og 1500 på shader. trodde korta var såpass like at man vurde klare den samme klokken med lik volt.

PS. har også prøvd 1087 mV som er maks i afterburner. men klarer da bare 775/1500 core/shader

Jeg bruker 470.

Litt usikker, men er jo alltids noe forskjell, spesielt på de første versjonene av GTX 4x serien...

Vil tro 480 trenger mer volt, men det vet sikkert dp og Oldman bedre enn meg.

Hvor mye volt du trenger er veldig relativt, jeg hadde ganske høye hastigheter og prøvde 1087 mV, og fikk masse artifacs, det gikk bort da jeg prøvde 1075.

Hittil har jeg ikke funnet en stabil klokk med 1087mv i det hele tatt.

Hos meg er 1062 og 1075 best, skal fortsette i dag da.

Lenke til kommentar

Jeg bruker 470.

Litt usikker, men er jo alltids noe forskjell, spesielt på de første versjonene av GTX 4x serien...

Vil tro 480 trenger mer volt, men det vet sikkert dp og Oldman bedre enn meg.

Hvor mye volt du trenger er veldig relativt, jeg hadde ganske høye hastigheter og prøvde 1087 mV, og fikk masse artifacs, det gikk bort da jeg prøvde 1075.

Hittil har jeg ikke funnet en stabil klokk med 1087mv i det hele tatt.

Hos meg er 1062 og 1075 best, skal fortsette i dag da.

å ja du kjører 470 du og ja. hm. kansje jeg skal prøve meg på 1075 da. håper på 800/1600. hva er tempen hos deg ? med den klokken jeg har nå 750/1500 så ligger jeg på 94c etter 10 min i furmark.

Lenke til kommentar

Ble seint i går så fikk prøvd mange bencher, men i BC2 kom jeg oppi 86 grader etter 15 min ca...

Alt på maks med 16xCSAA. vifte på 80-83%

Kan prøve furmark i dag.

Funker ikke MSI Komustor litt som furmark?

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Ble seint i går så fikk prøvd mange bencher, men i BC2 kom jeg oppi 86 grader etter 15 min ca...

Alt på maks med 16xCSAA. vifte på 80-83%

Kan prøve furmark i dag.

Funker ikke MSI Komustor litt som furmark?

jo det er vel det samme ca. mitt kort blir et par grader varmere i furmark. vet ikke hvorfor. nå klarte jeg 775/1550 på 1062mv. prøvde 800/1600 på 1075mv, gikk greit. men da gikk tempen i furmark over 100. syns det var i det meste laget, selv om kortet skal tåle 105 grader.

gleder meg til det kommer custom kjølere til den her serien. lavere temp og mindre støy. 100% fan speed på orginalvifte lager litt lyd hehe.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

nå skal ikke jeg komme hit å mase for mye. men hadde egentlig tenkt å gå for et 5870, dog når gtx480 er rundt hjørnet, virker jo dette som en real utfordrer, ser at det presterer jevnt over bedre enn 5870 i spill. Og da burde jo dette være et knall kort. Når det er sagt så har jeg likt ati for deres enkle system for 3 skjerm oppsett. Etter å ha lest på nvidia siden så virker det som om at for å dra 3 skjermer over 1920x1080 så må du ha 2 kort? har forresten 3 skjermer med 2560 x 1440 i oppløsning.

Hvis noen kunne forklare forskjellen mellom surround og 3d surround i enkle trekk hadde jeg blitt glad, og kanskje noen allerede har testet oppsettet.

Forstod ikke helt greia.

Lenke til kommentar
NVIDIA 3D Vision Surround requires NVIDIA release 256 driver, two or more graphics cards in NVIDIA SLI configuration, 3D Vision glasses and three matching 3D Vision-Ready displays. See www.nvidia.com/surround for more information.

For 3D surround må du ha 3 skjermer som støtter 3D vision (120 Hz) og en Nvidia 3D vision pakke med active shutter briller og en IR synkroniseringsenhet.

De har 480 på lager på Dustinhome nå.

Lenke til kommentar
NVIDIA 3D Vision Surround requires NVIDIA release 256 driver, two or more graphics cards in NVIDIA SLI configuration, 3D Vision glasses and three matching 3D Vision-Ready displays. See www.nvidia.com/surround for more information.

For 3D surround må du ha 3 skjermer som støtter 3D vision (120 Hz) og en Nvidia 3D vision pakke med active shutter briller og en IR synkroniseringsenhet.

De har 480 på lager på Dustinhome nå.

DYRT med andre ord hehe

Lenke til kommentar

Hmmm virker som jeg har vært heldig og fått et overklokkingsvennlig kort denne gangen.

Kjører mitt Zotac GTX480 @ 800/1600/1000 uten noen volt-økning.

Dønn stabilt i 25-30 min. Furmark (xtreme burn test), unigine (ekstrem tessellering, 8aa 16AF), vantage (performance) og 2 timer BF2.

Under furmark går temp. opp i 92c, men under gaming ligger den rundt 75-80c - er storfornøyd med dette kortet.

Må bare få vannkjølt det, men trenger litt mer råd og tips fra "vannkjøling seksjonen" :blush:

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Hmmm virker som jeg har vært heldig og fått et overklokkingsvennlig kort denne gangen.

Kjører mitt Zotac GTX480 @ 800/1600/1000 uten noen volt-økning.

Dønn stabilt i 25-30 min. Furmark (xtreme burn test), unigine (ekstrem tessellering, 8aa 16AF), vantage (performance) og 2 timer BF2.

Under furmark går temp. opp i 92c, men under gaming ligger den rundt 75-80c - er storfornøyd med dette kortet.

Må bare få vannkjølt det, men trenger litt mer råd og tips fra "vannkjøling seksjonen" :blush:

800 er pent på stock volt.. veldig pent faktisk. vifte på auto?

jeg har ikke testet mine kort hver for seg, så jeg vet rett og slett ikke om 800 går uten voltøkning. i sli trenger kortene 1.1v for å kjøre 800Mhz med viftene på auto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...