Nitrius Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 "remount" av toppdekselet ville jeg testet. Høres ut som det sitter løst en plass. Vel nå har jeg vært nedom digitalimpuls og byttet til meg et nytt kort av samme type, her lå ledningene riktig fra starten hvertfall, så første oppstart gikk fint, og enn så lenge så ser alt bra ut, men får se hva som skjer når kortet blir stresset litt. Hva mener du med remount av toppdekselet forresten? Skur av kjøler-huset for å så sette det på plass igjen? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Flott av digitalimpuls å bytte kortet med en gang! Ikkje alle som gjør slikt "on the fly" Endret 6. juli 2011 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 "remount" av toppdekselet ville jeg testet. Høres ut som det sitter løst en plass. Hva mener du med remount av toppdekselet forresten? Skur av kjøler-huset for å så sette det på plass igjen? Flott at det ordnet seg for deg - håper det nye kortet står til dine forventninger. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Hmm, ser ikke helt slik ut gitt, satt å spilte Crysis 2 en liten stund her nå, og plutselig så kom lyden igjen, dog den forsvant etter en liten stund igjen, og for øyeblikket så greier jeg ikke helt å fremprodusere lyden selv heller, har forsåvidt ikke greid å fremprodusere lyden selv på dette nye kortet, har bare hørt lyden en gang og det var en liten periode mens jeg spilte Crysis 2 som sagt, så merkelig greier dette her. Men om lyden er så sjelden som det kan se ut som den er nå, så går det vel an å leve med muligens. Ellers virker som kortet er litt bedre hvertfall, men liker det ikke helt for det. Dog meget fornøyd med ytelsen temperaturen og lydnivået(bortsett fra denne rare lyden såklart). Endret 6. juli 2011 av Nitrius Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Er det veldig dumt av meg å prøve å selge mitt GTX560TI Twin Frozr II for å kjøpe HD6950? Grunnen er at hk-et mitt ikke støtter SLI, men Crossfire. Lite poeng med Crossfire eller SLI med en Phenom II. Med mindre du spiller på en høyere oppløsning enn 1920x1080. Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Hmm, ser ikke helt slik ut gitt, satt å spilte Crysis 2 en liten stund her nå, og plutselig så kom lyden igjen, dog den forsvant etter en liten stund igjen, og for øyeblikket så greier jeg ikke helt å fremprodusere lyden selv heller, har forsåvidt ikke greid å fremprodusere lyden selv på dette nye kortet, har bare hørt lyden en gang og det var en liten periode mens jeg spilte Crysis 2 som sagt, så merkelig greier dette her. Men om lyden er så sjelden som det kan se ut som den er nå, så går det vel an å leve med muligens. Ellers virker som kortet er litt bedre hvertfall, men liker det ikke helt for det. Dog meget fornøyd med ytelsen temperaturen og lydnivået(bortsett fra denne rare lyden såklart). Det er ikke socketfestet som sitter og dirrer da? (se random google bildet) - tenker på der du fester kortet til kabinettet. Endret 6. juli 2011 av KimmiK Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Tja, kan vel være det også, kabinettet er Corsair Obsidian 800D. Vil si at ting sitter relativt godt fast så hvordan det skal gå an vet jeg ikke helt, men muligheten er vel der. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 Er det veldig dumt av meg å prøve å selge mitt GTX560TI Twin Frozr II for å kjøpe HD6950? Grunnen er at hk-et mitt ikke støtter SLI, men Crossfire. Lite poeng med Crossfire eller SLI med en Phenom II. Med mindre du spiller på en høyere oppløsning enn 1920x1080. Det er slettes ikkje alle spill som er "cpu bound" Altså at cpu er flaskehalsen. Dette kan du lese om på tomshardware.com Så egentlig det du sier er bare sludder og vas, med mindre du kommer med konkrete eksempler med bilder og hele pakke Noen spill er veldig cpuavhengig, men VELDIG mange ganger er det for lite gpu kraft. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Er det veldig dumt av meg å prøve å selge mitt GTX560TI Twin Frozr II for å kjøpe HD6950? Grunnen er at hk-et mitt ikke støtter SLI, men Crossfire. Lite poeng med Crossfire eller SLI med en Phenom II. Med mindre du spiller på en høyere oppløsning enn 1920x1080. Det er slettes ikkje alle spill som er "cpu bound" Altså at cpu er flaskehalsen. Dette kan du lese om på tomshardware.com Så egentlig det du sier er bare sludder og vas, med mindre du kommer med konkrete eksempler med bilder og hele pakke Noen spill er veldig cpuavhengig, men VELDIG mange ganger er det for lite gpu kraft. HD 6970 crossfire review Skroll litt nedover til BF:BC2 f. eks: Battlefield Bad Company 2 Max Settings 4xAA Single player was tested in Mission 12 Dual Gpu mode Crossfire Scaling 58% Single Player Crossfire Scaling 18% Multiplayer Aliens vs Predator og Metro 2033 skalerer meget bra, men disse spillene er jo også vanvittig GPU-krevende og trenger nesten ikke CPU. Han konkluderer: It seems even when Overclocked to 3800mhz CPU 2600NB the AMD Phenom II 965BE just isnt enough to push these gpus especially when overclocked. Crysis Warhead was particularly bad with GPU utilization on the AM3 platform at a dismal 45% per GPU or less. Where as Metro 2033 and Alien vs Predator show a GPU usage of 90-99%. ... a 965BE overclocked with dual gpus is in comparison to the Core i5 750 @ stock slower in almost every test Så det er langt fra sludder og vås. Crossfire og SLI krever mer CPU enn enkeltkort for god ytelse selv om grafikkytelsen er lik (GTX 460 SLI vs GTX 580 f. eks.) etter det jeg har lest og sett på nettet. Ja, han testet med 1680x1050, men 1920x1080 er ikke langt unna og jeg tror ikke man mirakuløst ser bedre ytelse da. På den positive siden er det praktisk talt null sjans for microstutter i spill med en slik CPU-flaskehals da grafikkytelsen ikke har sjans til å slite i de fleste spill. AMD er to generasjoner bak Intel nå, og det synes. Godt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 På tide å teste skjermkorta igjen? Crysis 2 DirectX 11 Ultra Upgrade http://downloads.guru3d.com/download.php?det=2742 Patch 1.9 - 136MB DirectX 11 Ultra Upgrade - 545MB High Resolution Texture Pack - 1.65GB Nå skal morroa testes. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) GeForce 280.19 Driver This is the first beta release from the Release 280 family of drivers. This driver package supports GeForce 6, 7, 8, 9, 100, 200, 300, 400, and 500-series desktop GPUs as well as ION desktop GPUs. This driver package also includes the 3D Vision Controller driver. New in Release 280.19 NVIDIA SLI Enables SLI technology on SLI-certified motherboards with AMD chipsets: 990FX, 990X, and 970.NVIDIA 3D Vision With Release 280 drivers, the 3D Vision Controller driver is now included with all GPU driver installations. Users are no longer required to install a separate 3D Vision Controller driver or CD driver. This driver includes the 280.10 3D Vision Controller driver. For more information, please view this knowledgebase article for more information. Adds support for viewing 3DVisionLive.com and YouTube 3D with NVIDIA SLI PCs. Please view this knowledgebase article for more information on 3D Vision Window Mode. Adds support for Window mode for 3D Vision Video Player. This requires v1.7.2 or higher of the player. Adds support for new 3D Vision projectors: Acer X1111, BenQ W710ST, and NEC NP-V300W Added the following 3D Vision game profiles:Alice Madness Returns Back to the Future (Episodes 1-5) Chuang Shi Xi You (´´ÊÀÎ÷ÓÎ) Dao Jian 2 µ¶½£2 The Darkness 2 Deep Black Dou Zhan Shen ¶·Õ½Éñ Dragon Ball Online Dungeons and Dragons: Online Gods & Heroes: Rome Rising League of Legends Ó¢ÐÛÁªÃË LEGO Pirates of the Caribbean Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar The Lord of the Rings: War in the North Mars Might & Magic Heroes VI Mount & Blade: Warband Mount & Blade: With Fire and Blade RAGE Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad Rise of the Immortals Rusty Hearts Serious Sam 3: BFE Warhammer 40,000: Space Marine [*]Update the following 3D Vision game profiles Crysis 2 ¨C rating changed to Excellent. NVIDIA recommends using the v1.9 game patch. Deep Black ¨C rating change to 3D Vision Ready Super Street Fighter IV: Arcade Edition ¨C convergence changes and rating changed to 3D Vision Ready Other Installs HD Audio driver version 1.2.23.3 Installs PhysX System Software to version 9.10.0514 Supports playing back Blu-ray 3D discs when connecting your GPU to an HDMI 1.4 3D TV. Playback requires compatible software application from CyberLink, ArcSoft, Roxio, or Corel. For GPU and system requirements, visit the NVIDIA Blu-ray 3D website. Supports the new GPU-accelerated features in Adobe Creative Suite 5 including Photoshop CS5. Supports GPU-acceleration for smoother online HD videos with Adobe Flash. Supports OpenGL 3.3 for GeForce 8-series and later GPUs. Supports OpenGL 4.1 on GeForce 400 series and later GPUs. Supports single GPU and NVIDIA SLI technology* on DirectX 9 and OpenGL. Supports GPU overclocking and temperature monitoring by installing NVIDIA System Tools software. Known issues with this driver GeForce 500 Series: Crysis 2 (DirectX 11 mode)–with 16x Antisotropic filtering set using the NVIDIA Control Panel, there is LOD distortion and other issues with AF. [848406] GeForce 500 Series: Metro 2033–light bloom increases and decreases throughout the game at light sources such as bulbs, lanterns, or fire. Endret 28. juli 2011 av Ourasi Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Noen som vet om man kan mixe 1 stk GTX 580 3GB og 1 stk GTX 580 1,5 GB ? Eller er det noen restriksjoner der? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Noen som vet om man kan mixe 1 stk GTX 580 3GB og 1 stk GTX 580 1,5 GB ? Eller er det noen restriksjoner der? Mener det går, men at 3GB max. begrenses av det andre kortet, og du kan kun bruke 1,5 GB (av totalt 3GB). Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Noen som vet om man kan mixe 1 stk GTX 580 3GB og 1 stk GTX 580 1,5 GB ? Eller er det noen restriksjoner der? Det går, men det er bortkastede penger for 3GB-utgaven Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Sitter her og lurer på om jeg skal kjøpe meg CoolIT OMNI GTX 480 A.L.C. GPU Kjøler Jeg har 2x Gtx 480 i sli, og har ikke tenkt å bytte dem ut med det første. Tror dere det er verd det? Er litt redd for at noe skal gå galt under monteringen da Vet dere om en trenger termisk pasta eller om det er på kjøleren fra før? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Ville helt klart kjøpt det ja, hadde det ikke vært for ødelagte skruer. Så det må du passe på Tror ikke du skal trenge noe ekstra. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 http://downloads.guru3d.com/downloadget.php?id=2740&file=4&evp=b96fa0dc7bbe6eeea6f8ca08cdc4e6c2 ny afterburner for de som vil leke med spenning på 590 kortene sine kjører 280.19 beta og har opp til 1050mv å gi Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 http://downloads.guru3d.com/downloadget.php?id=2740&file=4&evp=b96fa0dc7bbe6eeea6f8ca08cdc4e6c2 ny afterburner for de som vil leke med spenning på 590 kortene sine kjører 280.19 beta og har opp til 1050mv å gi Du må være bra dum eler uvitende for å øke spenningen mer enn 20-30mV på et GTX 590 vil jeg påstå Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 får håpe driverene har fått skikkelig pwm styring så kretsene ikke går, kortene skal visstnok bare throttle med de nye driverene hvis spenningen/amp blir for høy. uansett, RMA hvis ikke Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) jeg kan trygt anbefale EK 590GTX blokk.. EK 420 radiator med 3 x 140mm lian li vifter på, alt inne i lian li tyr x2000 og 2600k @ 4.6Ghz står foran i loopen... Endret 4. august 2011 av **dp** Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå