Greddi Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 http://www.guru3d.com/article/kfa2-galaxy-geforce-gtx-460-razor-review/4 Dette kortet som er et gtx 460 har ingen sli finger til å koble bro på, og må dermed kjøre software SLI uansett. Jeg tviler på at nvidia er så slemme med å deaktivere denne funksjonen i nye drivere. Da er liksom de som har disse kortene blitt lurt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 På tide å teste skjermkorta igjen? Crysis 2 DirectX 11 Ultra Upgrade http://downloads.guru3d.com/download.php?det=2742 Patch 1.9 - 136MB DirectX 11 Ultra Upgrade - 545MB High Resolution Texture Pack - 1.65GB Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg venter på Crysis 2 i posten nå, fikk det til 12£ hos play.com. Var med tanke på at DX11 patchen snart var klar Takker. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Sitter å lurer på om jeg skulle kjøpt meg et GTX 580 kort nå, ble aldri noe av 560 kortet som jeg vurderte for en stund tilbake, og sitter derfor å titter på div. grafikkkort igjen, og for øyeblikket så begynner GTX 580 å friste. Sett på denne varianten: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623550 ser at dette ikke er referanse kjøleren, men hvordan er GTX 580 på støy og temperatur i forhold til et ATI/AMD 5870? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Gitt lik dimensjon på kjøleløsningen er 5870 stillere. Mest sannsynlig har et GTX 580 en kraftigere kjøleløsning uansett variant Lenke til kommentar
MrL Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Sitter å lurer på om jeg skulle kjøpt meg et GTX 580 kort nå, ble aldri noe av 560 kortet som jeg vurderte for en stund tilbake, og sitter derfor å titter på div. grafikkkort igjen, og for øyeblikket så begynner GTX 580 å friste. Sett på denne varianten: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623550 ser at dette ikke er referanse kjøleren, men hvordan er GTX 580 på støy og temperatur i forhold til et ATI/AMD 5870? Jeg kan ikke si hvordan det er iforhold til AMD. Jeg bruker bare smartcooling og da er kortet nede i 35 grader, PCen min bråker mer enn det kortet så det har lite effekt. Men kortet har lang, lang vei igjen hvis man kan tålerere høyere viftenivå. Setter jeg opp vifta til 100% bråker det som et helvete. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 både 5870 og gtx 580 er ganske stillle med mindre man setter opp hastigheten manuelt. Jeg har hatt begge deler i cfx/sli og har ikkje hatt noen problemer med støy. Akkurat nå kjører jeg 6990+6970, og da merker jeg at 6990 er ganske hissig på viftehastigheten under spilling 580 kortet spant aldri opp så heftig under mye spilling. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Sitter å lurer på om jeg skulle kjøpt meg et GTX 580 kort nå, ble aldri noe av 560 kortet som jeg vurderte for en stund tilbake, og sitter derfor å titter på div. grafikkkort igjen, og for øyeblikket så begynner GTX 580 å friste. Sett på denne varianten: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623550 ser at dette ikke er referanse kjøleren, men hvordan er GTX 580 på støy og temperatur i forhold til et ATI/AMD 5870? Jeg kan ikke si hvordan det er iforhold til AMD. Jeg bruker bare smartcooling og da er kortet nede i 35 grader, PCen min bråker mer enn det kortet så det har lite effekt. Men kortet har lang, lang vei igjen hvis man kan tålerere høyere viftenivå. Setter jeg opp vifta til 100% bråker det som et helvete. Du har 580 kortet fra Asus som jeg linket til? Fornøyd med kortet? Hadde vært fint om du kunne delt litt erfaring med det =) Lenke til kommentar
MrL Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Sitter å lurer på om jeg skulle kjøpt meg et GTX 580 kort nå, ble aldri noe av 560 kortet som jeg vurderte for en stund tilbake, og sitter derfor å titter på div. grafikkkort igjen, og for øyeblikket så begynner GTX 580 å friste. Sett på denne varianten: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623550 ser at dette ikke er referanse kjøleren, men hvordan er GTX 580 på støy og temperatur i forhold til et ATI/AMD 5870? Jeg kan ikke si hvordan det er iforhold til AMD. Jeg bruker bare smartcooling og da er kortet nede i 35 grader, PCen min bråker mer enn det kortet så det har lite effekt. Men kortet har lang, lang vei igjen hvis man kan tålerere høyere viftenivå. Setter jeg opp vifta til 100% bråker det som et helvete. Du har 580 kortet fra Asus som jeg linket til? Fornøyd med kortet? Hadde vært fint om du kunne delt litt erfaring med det =) Jeg har det kortet ja, og er strålende fornøyd;) Det er et jævlig stort kort, så ikke et kort du bør kjøpe hvis du har planer om SLI en dag. Kortet har som sagt enorme muligheter hvis man ønsker sykere ytelse, ASUS oppfordrer faktisk deg bokstavlig talt til å overclocke kortet! Jeg har dog ikke gjort dette selv så har ingen erfaringer sånnsett, men "kjøling" er vell knapt et problem med dette kortet for å si det sånn. Er vell ellers lite å si om kortet, men hvis du ikke skal ha SLI er det vell ingen grunn til å ikke kjøpe dette kortet Endret 4. juli 2011 av MrLG Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 SLI/Crossfire er uaktuelt for meg, aldri vært noe stor fan av det, dog er ikke helt oppdatert på hvordan det funker idag, men vet at det har vært mye trøbbel med skalering osv... men er vel sikkert bedre idag. Men uansett kan man vel neppe se bortifra at SLI/Crossfire bringer mer varme og støy, og det er jeg ikke så begeistret for. Så holder meg til singel kort enn så lenge. Men som sagt hadde vært flott om støynivået på 580 kortet ikke er så alt for mye værre enn 5870 fra ATI/AMD, 5870 kortet er veldig stille når det ikke brukes, men er ikke helt fan av lyden det lager når det jobber litt, men store krisen er det ikke. Ellers er ikke varmen fra 5870 kortet noe problem heller akkurat, men har aldri noe imot å kjøpe et nytt kort som holder seg kaldere enn det jeg har fra før, men igjen ikke nødvendighet, så lenge kortet funker så er det et fett egentlig. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 GTX 580 har en TDP på 250W ca. om jeg husker rett. HD 5870 har en TDP på 188W Det er helt klart at GTX 580 avgir mer varme, men har du et godt kabinett er ikke dette et problem. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Hmm, syns jeg har lest mye godt om dette Asus kortet hvertfall, men den monsterkjøleren, tar opp 3 slotter eller noe, virke som kortet holder en grei temperatur med den, samt er "relativt" stillegående, så må si det frister fælt for øyeblikket, og er som sagt veldig spent på hvordan det er på den "grønne" siden nå om dagen, da mitt siste Nvidia kort var et 8800GTS for noen par år tilbake. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Har akkurat installert et 590 GTX i maskinen og lurer på: Jeg har 3 skjermer - hvorden kan jeg aktivere de 2 andre når jeg spiller og bruker multi GPU? Jeg vil gjerne kunne browse osv osv når jeg spiller. Snabelen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Hvis du spiller på en skjerm og vil ha bilde på de andre samtidig må du deaktivere windows aero. Men du kan fortsatt ikke bruker browsern mens du spiller uten å minimere spillet. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Har akkurat installert et 590 GTX i maskinen og lurer på: Jeg har 3 skjermer - hvorden kan jeg aktivere de 2 andre når jeg spiller og bruker multi GPU? Jeg vil gjerne kunne browse osv osv når jeg spiller. Snabelen Spille i window-mode. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Har akkurat installert et 590 GTX i maskinen og lurer på: Jeg har 3 skjermer - hvorden kan jeg aktivere de 2 andre når jeg spiller og bruker multi GPU? Jeg vil gjerne kunne browse osv osv når jeg spiller. Snabelen Spille i window-mode. Ok, takk - da får Netshop dette igjen. Tilbake til AMD... Nvidia Crap altså Snabelen Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Da var et stk. Asus GTX 580 DirectCU II kjøpt og hentet. Massivt kort, det er sikkert og vist, gleder meg til å få det inn i maskinen =) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Har akkurat installert et 590 GTX i maskinen og lurer på: Jeg har 3 skjermer - hvorden kan jeg aktivere de 2 andre når jeg spiller og bruker multi GPU? Jeg vil gjerne kunne browse osv osv når jeg spiller. Snabelen Spille i window-mode. Ok, takk - da får Netshop dette igjen. Tilbake til AMD... Nvidia Crap altså Snabelen Jeg lo godt der :!: Jeg visste at AMD har bedre flerskjermsstøtte, men dette var nytt for meg :!: Nvidia går bare nedover og nedover nå, etter 270-driverne har det vært masse feil. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 Har akkurat installert et 590 GTX i maskinen og lurer på: Jeg har 3 skjermer - hvorden kan jeg aktivere de 2 andre når jeg spiller og bruker multi GPU? Jeg vil gjerne kunne browse osv osv når jeg spiller. Snabelen Spille i window-mode. Ok, takk - da får Netshop dette igjen. Tilbake til AMD... Nvidia Crap altså Snabelen Jeg lo godt der Jeg visste at AMD har bedre flerskjermsstøtte, men dette var nytt for meg Nvidia går bare nedover og nedover nå, etter 270-driverne har det vært masse feil. Masse feil? Kanskje hos deg Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Har akkurat installert et 590 GTX i maskinen og lurer på: Jeg har 3 skjermer - hvorden kan jeg aktivere de 2 andre når jeg spiller og bruker multi GPU? Jeg vil gjerne kunne browse osv osv når jeg spiller. Snabelen Spille i window-mode. Ok, takk - da får Netshop dette igjen. Tilbake til AMD... Nvidia Crap altså Snabelen Jeg lo godt der Jeg visste at AMD har bedre flerskjermsstøtte, men dette var nytt for meg Nvidia går bare nedover og nedover nå, etter 270-driverne har det vært masse feil. Masse feil? Kanskje hos deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå