Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

*host* Cliffs of Dover ville jeg ikke brukt som noen benchmark med tanke på all slakten det fikk for dårlig og unødvendig tung implementasjon ved lansering.

Witcher 2 har vel også fått noen ytelsespatcher og venter på flere?

BF3 derimot blir spennende å se.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*host* Cliffs of Dover ville jeg ikke brukt som noen benchmark med tanke på all slakten det fikk for dårlig og unødvendig tung implementasjon ved lansering.

Witcher 2 har vel også fått noen ytelsespatcher og venter på flere?

BF3 derimot blir spennende å se.

Cliff over Dover ser fantastisk ut i sin fulle prakt og mye er fikset ang grafikk ytelse i nye drivere så har fått en liten boost, men ikke nok. Det er helt på Linje med FSX som selvsagt gruser 590gtx lett (når du stiller opp heavey ting som detalje nivå på bakken etc). Stusser mer ved at systemet skal slite så med Witcher 2. Men trolig er det muligens lit cpu flaskehals på Cliffs over dover også, fly simulatorer er som regel ikke snille med cpu.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

ser jo ut som et knall kort,sitter å lurer noe veldig hva jeg skal kjøpe ,har en ny gaming pc klar men mangler skjermkort den er satt opp med sandy B Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K å ssd vert 3 god strømforsyning å,bestilte nvidia 590 men sendte det tilbake som flere andre etter mye tull.blir stort sett Bf3 å Bc2 som blir spillt(når Bf3 kommer da)dette 580 matrix bør vell dra det greit med ok innst.har en Samsung 27" LCD Syncmaster P2770FH

1920x1080, 70000:1, 1ms, får jo pokker ikke bestemt meg .))) er Nvidia man da jeg ikke har hatt noe annet :)

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Fermi og SLI i Windows 7 64? Jeg prøver å kjøre 2xGTX570 men Control Center kræsjer i dét jeg aktiverer SLI og det hele ender i 800x600 oppløsning samt Win7s standarddrivere.

SLI-bro, nyeste BIOS(P8P67-Deluxe) og seneste drivere fra Nvidia. Det aller meste mener jeg å ha prøvd, men hvis det finnes en fix eller noe jeg har gått glipp av så skrik gjerne ut.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Fermi og SLI i Windows 7 64? Jeg prøver å kjøre 2xGTX570 men Control Center kræsjer i dét jeg aktiverer SLI og det hele ender i 800x600 oppløsning samt Win7s standarddrivere.

SLI-bro, nyeste BIOS(P8P67-Deluxe) og seneste drivere fra Nvidia. Det aller meste mener jeg å ha prøvd, men hvis det finnes en fix eller noe jeg har gått glipp av så skrik gjerne ut.

Sjekket at driveren er installert for begge kortene?

Win+Break -> Device Manager, og sjekk at begge kortene dine har driver og ikke et gult spørsmålstegn.

Ikke sikkert dette er problemet, men verdt å sjekke :)

Lenke til kommentar

Kjører 580 i SLI, satt opp dual monitor. Legger merke på bilder som vises på sekundær skjermen blir grå/lysbrune, mens på primær skjermen er de rett farge på. Det ser ut som det legges et filter på.

Er det noe driver instillinger eller instillinger i win7?

Lenke til kommentar

Sjekket at driveren er installert for begge kortene?

Win+Break -> Device Manager, og sjekk at begge kortene dine har driver og ikke et gult spørsmålstegn.

Ikke sikkert dette er problemet, men verdt å sjekke :)

Begge kortene fungerer som de skal ifølge device manager. I Nvidia controlcenter ser alt normalt ut helt til jeg aktiverer SLI. Da slutter controlcenter å virke og oppløsningen daler til der den ville vært uten drivere.

Visstnok er det mange som har dette problemet med win7 64 derfor installerte jeg en gammel versjon av Vista Ultimate 64 i går kveld, og der fungerte SLI helt upåklagelig med de samme driverne.

Det er forøvrig kun 275.33/50 som viser alternativet for SLI i Win7. Alle andre driverversjoner viser kun alternativer for Physx.

Lenke til kommentar

SLI-bro er montert og dobbeltsjekket for defekt med en annen jeg har liggende. Alt ser normalt ut, men tipper Win7 kødder det til.

I de få spillene jeg har prøvd så skalerer oppsettet forøvrig godt med en uklokket i7 2600k. Ingen tegn til microstutters eller tearing så langt. Det øverste kortet blir dog noe hett med oppimot 80 grader, selv med en tredjeparts Gelid Icy. DirectCUII holder seg derimot på ca 55 grader i spill.

Får heller ikke opp alternativ for SLI uten bro. (Grået ut)

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Har du SLI-bro på? Jeg fikk ikke SLI opp uten SLI-bro av en eller annen merkelig grunn da jeg hadde GTX 460 SLI...

Det er en grunn til at det finnes en SLI bro, og det er overhode ikke rart at du ikke får opp SLi uten.

SLI-bro trengs ikke for to-veis SLI.

huh?

Det har nå aldri jeg fått til.... Men på et dualkort som gtx 590 så trenger man jo ikkje bro :p

Lenke til kommentar

Det er noe som heter software-SLI og software-cfx, og da bruker man så svake gpu'r at man utnytter ikke fulle båndbredden på PCIe linjene, slik at man benytte de ledige PCIe linjene til å synkronisere gpu'ne, ikke alt må gå gjennom sli/cfx-broen.

Lenke til kommentar

Det er noe som heter software-SLI og software-cfx, og da bruker man så svake gpu'r at man utnytter ikke fulle båndbredden på PCIe linjene, slik at man benytte de ledige PCIe linjene til å synkronisere gpu'ne, ikke alt må gå gjennom sli/cfx-broen.

Har aldri hørt om det.

Lenke til kommentar

Du kan fint kjøre SLI uten bro med nyere kort, det er dog mulig at Nvidia har fjernet denne muligheten i senere drivere...

Leste nettopp at en hadde fått det til med GTX 570, men at 263.09 eller nyere ikke funka. Det er de samme erfaringene jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Du kan fint kjøre SLI uten bro med nyere kort, det er dog mulig at Nvidia har fjernet denne muligheten i senere drivere...

Leste nettopp at en hadde fått det til med GTX 570, men at 263.09 eller nyere ikke funka. Det er de samme erfaringene jeg har hatt.

Det betyr det samme som at det ikkje går, for hvem gidder å bruke gamle drivere? :dontgetit:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...