Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Noen kjøper hytte, båt osv, andre kjøper noe med litt mer verdi som skjermkort osv...

Radiostyrt båt holder i massevis.

Som jeg pleier å si til en bekjent som prioterer hardware over sommerferie:

Hva er det du husker best når du er blitt gammel og ser tilbake på livet, det skjermkortet du brukte en halv formue på og hadde i ca. et halvt år, eller den ene ferien du faktisk gadd å ta råd til?

Men selvfølgelig, folk er uansett forskjellige og det kan vi ikke gjøre annet enn akseptere.

For å holde det litt ontopic videre, har gtx460 i SLi + et 9800GTX+ som jeg nå har kjørt dedikert til CUDA og Physx.

Kan jeg få si det er de mest meningsløse jeg har brukt strøm på? Iallefall til Physx i spill (CUDA har jeg ikke noe behov for).

På en annen side, du kan ha ferie i en uke eller ha det morro i et halvt år(antakligvis mye lengre enn dt også)? :p

Likevel, hva tror du kommer til å huske best?:-P

@Sat0x, velkommen og gratulerer med nytt skjermkort.

Er du interessert å vite i hvordan kortet ditt yter foreslår jeg at du googler "gtx 590 review".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hvor er blokkene til de som vil holde sitt 560 Ti kort kjølig?? :hrm:

Har sett 1 blokk til referansekortet, thats it.

Bestillte selv MSI GTX 560 Ti Twin Frozr II, men forventer ikke å finne en kjøleblokk til denne....noengang egentlig..

Det har vel noe med at det ikke er helt markedet for vannkjøling av et såpass mid/low-end skjermkort at det ikke produseres.

Det finne flere årsaker til dette:

GTX 560 Ti er ofte valgt i et mer budsjettsrettet rig, da er som regel ikke vannkjøling et alternativ

GTX 560 Ti kan vel klassifiseres som relativt støysvakt, dermed ser ca. 98% ikke behovet for vannkjøling

GTX 560 Ti er ikke et entusiastkort, noe vannkjøling er. Derfor går som regel ikke disse 2 hånd i hånd.

Lenke til kommentar

Bestillte selv MSI GTX 560 Ti Twin Frozr II, men forventer ikke å finne en kjøleblokk til denne....noengang egentlig..

Det har vel noe med at det ikke er helt markedet for vannkjøling av et såpass mid/low-end skjermkort at det ikke produseres.

Det finne flere årsaker til dette:

GTX 560 Ti er ofte valgt i et mer budsjettsrettet rig, da er som regel ikke vannkjøling et alternativ

GTX 560 Ti kan vel klassifiseres som relativt støysvakt, dermed ser ca. 98% ikke behovet for vannkjøling

GTX 560 Ti er ikke et entusiastkort, noe vannkjøling er. Derfor går som regel ikke disse 2 hånd i hånd.

Nei jeg ser de argumentene der, men de største blokk produsentene lager ikke kun blokker til high end korta da.

2 overklokkede GTX 560 i SLI slår bra ifra seg også;)

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpe en med aftermarket kjøler når du skal vannkjøle? : ]}

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...