Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

klarte ikke motstå..

Fra testen forøvrig

Performance wise the GTX 590 is a beast, the performance level where it operating in is truly amazing stuff to witness. We'll get into that in am minute. Temperatures remains roughly at 80 Degrees C on this card, and that is when it is completely maxed out and stressed. That is exemplary. TDP wise we measure roughly 350W, considering the perf level; thrown at you, that isn't bad either.

Så at kortet ble svidd der er rett å slett feil driver, jeg leste videre på testen og det går faktisk fint med OC også, samt det er STille!.

Dette er et kjempe kort, rett og slett.

Lenke til kommentar

Blir desverre ofte feriepenger som går til PC, men det er som andre her sier ikke den dyreste hobbyen du kan ha. Det som virkelig sliter er hus, bil og konas gnåling om fancy ferier :p

Ser imidlertid ingen grunn til å bytte ut 480SLI med det første. Frem til det kommer 120hz skjermer som er brukbare uten evig fikling mellom forskjellige visningsmodi trenger jeg ikke mer enn 60fps minimum. Håper litt på gen3 til sommer/høst, men etter 4 år med LCD hadde jeg vel egentlig vært villig til å bytte til CRT igjen for å få flyt i bildet og slippe å være låst til 1 oppløsning

Endret av findon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Noen kjøper hytte, båt osv, andre kjøper noe med litt mer verdi som skjermkort osv...

Radiostyrt båt holder i massevis.

Som jeg pleier å si til en bekjent som prioterer hardware over sommerferie:

Hva er det du husker best når du er blitt gammel og ser tilbake på livet, det skjermkortet du brukte en halv formue på og hadde i ca. et halvt år, eller den ene ferien du faktisk gadd å ta råd til?

Men selvfølgelig, folk er uansett forskjellige og det kan vi ikke gjøre annet enn akseptere.

For å holde det litt ontopic videre, har gtx460 i SLi + et 9800GTX+ som jeg nå har kjørt dedikert til CUDA og Physx.

Kan jeg få si det er de mest meningsløse jeg har brukt strøm på? Iallefall til Physx i spill (CUDA har jeg ikke noe behov for).

Lenke til kommentar

Noen kjøper hytte, båt osv, andre kjøper noe med litt mer verdi som skjermkort osv...

Radiostyrt båt holder i massevis.

Som jeg pleier å si til en bekjent som prioterer hardware over sommerferie:

Hva er det du husker best når du er blitt gammel og ser tilbake på livet, det skjermkortet du brukte en halv formue på og hadde i ca. et halvt år, eller den ene ferien du faktisk gadd å ta råd til?

Men selvfølgelig, folk er uansett forskjellige og det kan vi ikke gjøre annet enn akseptere.

For å holde det litt ontopic videre, har gtx460 i SLi + et 9800GTX+ som jeg nå har kjørt dedikert til CUDA og Physx.

Kan jeg få si det er de mest meningsløse jeg har brukt strøm på? Iallefall til Physx i spill (CUDA har jeg ikke noe behov for).

På en annen side, du kan ha ferie i en uke eller ha det morro i et halvt år(antakligvis mye lengre enn dt også)? :p

Synes det ser ut som de ligger ganske jevnt med toppkortet fra ATI btw, ATI knuser jo 590 i blant annet Crysis

Lenke til kommentar

Nå har jo de fleste med jobb råd til ferie og pcdeler for ca 10 000 (som jeg bruker) i året da, med fast jobb er dette en ganske så billig hobby.

Men Komplett er trege for en gangs skyld nå, fortsatt -frigjort for plukk- status. Da får jeg det ikke før mandag. Jippi.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Hallo folkens, første post her på Hardware, men har vært en '' kikker '' i lang tid :)

Slår til å begynner å poste mens jeg kan!

For å komme til on-topic her så vil jeg referere til det med hvordan folk har råd til kort som dette, har selv akkurat bestilt ZOTAC Gtx 590, men det innebærer mye sparing å jobbing.

Hvordan tror dere 590 kommer til å yte? Noen av dere som har fått det ennå ? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...