Theo343 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Kunne ikke vært mer enig og bare sukker oppgitt når jeg ser uendelig med poster "fikk xxxxx i 3DMxx". Post i det minste skjermbildet av hele scorerekka. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) For relevant sammenligning mellom grafikkort, er det jo GPU scoren som teller, totalscore med pysx påslått er derimot fullstendig urelevant. Han over deg som tror sin [email protected] er årsaken til 31k totalscore, må nok revurdere dette seriøst, og lese litt opp i tråden. Synd de på futuremark ikke har kommet med en løsning der de varsler om at physx må slåes av ved start av benchen, ikke via webben etter en run...... Hæ Når sa jeg det? Jeg var fullt klar over at både jeg og han hadde med ppu enabled. Og såklart da er physx ute av bildet, siden begge har den på, da er det prosessoren som teller in. Ikke vær så kjapp med å si noe før du vet helt hva vi snakket om :] I NVIDIA FERMI tråden skal det uansett ikke være blodnødvendig å slå av ppu, da alle i denne tråden kan kjøre med den på. (dessutten så kræsjer 3dmv'en min med ppu disabled etter at jeg byttet til 570) Endret 18. mars 2011 av Möllers Tran Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Dette gjelder ikke kun deg, men generelt i denne tråden. Gidd å post relevante bilder og linker som viser hele scorerekka som også viser klokk, temps etc. Ellers blir dette bare tøys og tull med fingern i været info. Hvis man ikke vet hvordan man klipper skjermskudd og laster opp i innlegget kan vi sikkert holde et kurs. Bruk også opplastingsfunksjonen til diskusjon.no så man slipper å vente 3 dager på en dårlig 3.part tjeneste. Endret 18. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Enig i dèt, men om det skulle være hintet til meg, så var det ikke showoff score, men han ville vite enkelt ca score å forvente på et "lignende system", derav bare score svart på hvitt (blått) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Innlegget var ikke engang spesielt myntet på deg men trenden som er i tråden som er til dels meningsløs. Bruker man en god postpraksis og benchpraksis får plutselig innlegget en ganske så stor verdi. Det er jo heller ikke spesielt avanserte eller vanskelige ting man ber om som jeg synes bør være basis for posting av benching. Endret 18. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
oetc Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 For relevant sammenligning mellom grafikkort, er det jo GPU scoren som teller, totalscore med pysx påslått er derimot fullstendig urelevant. Han over deg som tror sin [email protected] er årsaken til 31k totalscore, må nok revurdere dette seriøst, og lese litt opp i tråden. Synd de på futuremark ikke har kommet med en løsning der de varsler om at physx må slåes av ved start av benchen, ikke via webben etter en run...... Jf. min score i 3dM_Vantage. Fra denne ser jeg i Futuremarks orb Graphics Score 21831.94. Dette var altså med standardinnstillinger.. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Uten å ha noen relevant sammenligning med din CPU+GPU kombo, så synes jeg du har uvanlig lav score basert på min erfaring at CPU påvirker GPU scoren i mindre grad i Vantage sålenge CPU ikke er noen sinke, og det er den vel neppe... IOM at hardware.no får 23109 på GPU med en i7-920 på 2.66ghz, kan det være greit å teste en enda mer krevende GPU test som 3dm11, og så oppgi scoren på denne, normalt skal denne ligge på ~6k med standard klokk på 580... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Ble et helt greit hopp når jeg ser på 3dmark06 historien her. Men har ikke fått kjøleren enda så I7 2600k står på 4.5 med stock-kjøler, ser ut til å gå greit. Endret 19. mars 2011 av simalarion Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 **dp** : Kvadd 580 sli var morro gitt 1200w Antec ble for liten Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Jau, sånn kan det gå, men det er jo ikke sjokkerende, bare kortene uklokket trekker ca. 1000w med denne "typical gaming" TDP'en, hans 6.3ghz 990x hexa på 1.9v kan jeg bare spekulere hva drar, men skulle ikke forundre meg om den drar et voksent antall hundringser i watt.. Best å ha et dual PSU oppset når en skal leke litt med den hardwaren ja.... Surt da allikevel, når en rigger seg til og ikke få det igang... Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 GTX 590 utsatt til 24. for siste driver tweaks, spesielt for å få klar en SLI profil til Crysis 2... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Processor Intel Core i7-2600K Processor Processor clock 4489 MHz Physical / logical processors 1 / 8 # of cores 4 580 gtx Ikke at det er så veldig viktig, men hvorfor får jeg 10 000 mer poeng i 06 mens vantage og 11 er omtrent det samme?. Klarer ikke helt til å få det til å stemme. Lenke til kommentar
oetc Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Uten å ha noen relevant sammenligning med din CPU+GPU kombo, så synes jeg du har uvanlig lav score basert på min erfaring at CPU påvirker GPU scoren i mindre grad i Vantage sålenge CPU ikke er noen sinke, og det er den vel neppe... IOM at hardware.no får 23109 på GPU med en i7-920 på 2.66ghz, kan det være greit å teste en enda mer krevende GPU test som 3dm11, og så oppgi scoren på denne, normalt skal denne ligge på ~6k med standard klokk på 580... Tja, er vel ikke så altfor langt unna ~6k: Ser jo forresten hos hardware.no at gtx580 er testet til 5339 i 3DM11... Endret 20. mars 2011 av oetc Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Processor Intel Core i7-2600K Processor Processor clock 4489 MHz Physical / logical processors 1 / 8 # of cores 4 580 gtx Ikke at det er så veldig viktig, men hvorfor får jeg 10 000 mer poeng i 06 mens vantage og 11 er omtrent det samme?. Klarer ikke helt til å få det til å stemme. Jeg vil anta fordi 06 er veldig, veldig avhengig av prosessorhastighet, mens Vantage (fortsatt avhengig av prosessor for all del, men kanskje ikke i like stor grad), og 11 er bare sykt krevende uansett. Og hvis du i tillegg kjører vantage med PPU så vil ikke prosessoren din ha så mye å si da skjermkortet gjør all jobben. Bare en tanke. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) Tenkte selvagt i de baner, men spesielt i Vantage får jeg lavere score, merklige er et jeg er sikker på at FPS i testene her høyere. Endte med at jeg kjøpte 3dmark 11 også for å slippe Demoen (bra triks fra dem forøvrig) men stopper fortsatt på ca 5700. Både 05 og 06 er det en syk forbedring forøvrig, siden 11 og vantage faktisk har med cpu tester regnet meg med et lite utslag i alle fall. Endret 21. mars 2011 av simalarion Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Hvilket hardware og frekvenser kjører du på nå, og hva kjørte du på tidligere? Liste opp helt konkret. Det står sikkert en plass, men greit å få det en gang til. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Volt 1.36 - 4.5 på 2600k Har en saftig forbedring på 06 0g 05. Det rare er at jeg synes Cpu testene går Jæskla bra på 11 og Vantage også, det er noe med selve cpu scoren som ikke stemmer, for selve testen går mye bedre samt fps generelt er mye høyere. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Hmm.. Kan det rett og slett være at scoren blir mindre fordi testene gir score basert på type/modell av cpu? Altså ikke bare basert på fps/frekvens/antall kjerner, men at den rett og slett gir høyere score på en Core i7, enn den gjør på en Sandy. Tenker bare høyt her nå. Eventuelt at andre forskjeller virker inn. Minnebåndbredde (2 kanaler mot 3), PCIe x8 vs x16? Ett eller annet må det nesten være. Spesielt hvis fps er høyere nå enn tidligere, men scoren blir lavere. Det er jo hovedkort, minne og cpu som er endret. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) I Vantage merker jeg absolutt store forskjeller ift. CPU, FSB/QPI og RAM klokk. Jeg måtte ha alt opp til høye verdier for å få gode resultater. Det var store utslag ift. alle nevnte komponenter. 3DM11 derimot uten physx var en vesentlig bedre GPU test. Siden Vantage var såpass ekstremt avhengig av CPU/QPI/RAM klokk konsentrerte jeg meg etterhvert mer om 3DM11 for videre GPU klokk. Dette er siste Vantage screenshot med HD6950 før jeg fokuserte på 3DM11 og GPU klokk. Kunne nok fått en god del høyere resultater om jeg hadde orket styre mer med CPU/QPI/RAM. Hadde også fortsatt mye klokkerom på 6950 men droppet Vantage der. For å verifisere økte jeg CPU/QPI/RAM klokk hver for seg og det ga nevneverdige utslag. Spesielt overasket det meg at ram og buss klokk gjorde så store utslag i Vantage. Skal man få gode resultater i Vantage må man først sørge for å ha alt annet på maks klokk, noe jeg ikke gadd å styre med den dagen. Endret 21. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) Det forklarer mye, takk for informasjon. Endret 21. mars 2011 av simalarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå