kloningen Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=acqSUoPnQzA&feature=feedu Tror faktisk quad sli 590, vinner over 6990 i crossfirex.. I og med at videoen tar for seg 3x 580 kjerner, mot 2x 6990 (4kjerner). Så når vi får se 4x 580 kjerner (da litt nedklokket, men bør fortsatt gi en høyere ytelse) Endret 17. mars 2011 av Möllers Tran Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Det som er mer interesant for meg å se, er å se hvor mye gpu- og cpu-usage er det på dem når de kjører benchene. Det er litt nedtur at man kan bare bruke 30% av gpu'ne når man kan ha dem i gpu x2 og ha 100% usage på de og få samme fps. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Nei, det har falt bort etter at man har sluttet å lage PC spill som krever mer en hardware en man kan få kjøpt. Som feks Farcry, HL2 og Crysis i sin tid gjordet. Men nå som Pc spill salg er på vei opp er det lov å håpe at vi igjen ser Highend grafikk på FPS (også gjerne i andres spill selvsagt). En annen ting er at man merker at spillene først og fremst er laget for Konsoller med dive dårlige løsninger og grafikk triks. Eneste spillet som ble laget motsatt vei er Risen men det fikk konsoll versjonen svi for igjen (eneste eksempelet jeg kommer på i alle fall) Portinga fra konsoll til pc på de siste store tittelene har vært latterlig, f.eks. Black Ops. Men topic. Angående quad SLi og crossfire. Finner ikke noe tester som viser hvilke av de 2 løsningen som skalerer best ved quad? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Får man seriøst SÅ lav FPS med 3 stk GTX 580 i Crysis? Skam 2 Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Så du hvilke oppløsning det var? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Så du hvilke oppløsning det var? Hmm nei så det nå Da var det ikke så ille, men forsatt ikke noe å hoppe i taket for Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Nei, det har falt bort etter at man har sluttet å lage PC spill som krever mer en hardware en man kan få kjøpt. Som feks Farcry, HL2 og Crysis i sin tid gjordet. Men nå som Pc spill salg er på vei opp er det lov å håpe at vi igjen ser Highend grafikk på FPS (også gjerne i andres spill selvsagt). En annen ting er at man merker at spillene først og fremst er laget for Konsoller med dive dårlige løsninger og grafikk triks. Eneste spillet som ble laget motsatt vei er Risen men det fikk konsoll versjonen svi for igjen (eneste eksempelet jeg kommer på i alle fall) Neste generasjons konsoller snart på vei med mulig lansering i 2012 og da vil vi nok se et generelt løft på begge plattformer. Selv koser jeg meg dog glugg med disse gamle konsollene med GT5 på 50" plasma. Med 2xHD6950 unlocked&clocked til 4190,- for 4 måneder siden får jeg nok den PC spillytelsen jeg trenger i lang tid. I grunn klarer jeg meg godt med bare ett av kortene også, spiller kun med ett kort på oppløsninger opptil 2560x1440 inntil jeg får på gode aftermarket kjølere (når det blir varmere i været). Disse 3 stk. 6950 kortene har vært det beste kjøpet jeg har gjort på lang, lang tid. (2 maskiner). Endret 17. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Nei, det har falt bort etter at man har sluttet å lage PC spill som krever mer en hardware en man kan få kjøpt. Som feks Farcry, HL2 og Crysis i sin tid gjordet. Men nå som Pc spill salg er på vei opp er det lov å håpe at vi igjen ser Highend grafikk på FPS (også gjerne i andres spill selvsagt). En annen ting er at man merker at spillene først og fremst er laget for Konsoller med dive dårlige løsninger og grafikk triks. Eneste spillet som ble laget motsatt vei er Risen men det fikk konsoll versjonen svi for igjen (eneste eksempelet jeg kommer på i alle fall) Neste generasjons konsoller snart på vei med mulig lansering i 2010 og da vil vi nok se et generelt løft på begge plattformer. Selv koser jeg meg dog glugg med disse gamle konsollene med GT5 på 50" plasma. Med 2xHD6950 unlocked&clocked til 4190,- for 4 måneder siden får jeg nok den PC spillytelsen jeg trenger i lang tid. I grunn klarer jeg meg godt med bare ett av kortene også, spiller kun med ett kort på oppløsninger opptil 2560x1440 inntil jeg får på gode aftermarket kjølere (når det blir varmere i været). Disse 3 stk. 6950 kortene har vært det beste kjøpet jeg har gjort på lang, lang tid. (2 maskiner). Nye konsoller i 2010? Vi er i 2011 nå Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Ang. Crysis benchen. Kjøre en kvasi-dx10 bench på en Cayman arkitektur som er optimalisert mot DX11? Living in the past. I tillegg er det kjent at 4X skalering kan gi dårligere resultater enn 3 kort under visse forhold. Men synes det er mye propaganda aktig testing ute å går. Greddi: 2012 og nummertastatur . Forøvrig ser jeg innlegget mitt rett over ditt, apropo quoting hehe. Endret 17. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Nei, det har falt bort etter at man har sluttet å lage PC spill som krever mer en hardware en man kan få kjøpt. Som feks Farcry, HL2 og Crysis i sin tid gjordet. Men nå som Pc spill salg er på vei opp er det lov å håpe at vi igjen ser Highend grafikk på FPS (også gjerne i andres spill selvsagt). En annen ting er at man merker at spillene først og fremst er laget for Konsoller med dive dårlige løsninger og grafikk triks. Eneste spillet som ble laget motsatt vei er Risen men det fikk konsoll versjonen svi for igjen (eneste eksempelet jeg kommer på i alle fall) Neste generasjons konsoller snart på vei med mulig lansering i 2012 og da vil vi nok se et generelt løft på begge plattformer. Selv koser jeg meg dog glugg med disse gamle konsollene med GT5 på 50" plasma. Neste generasjons konsollene har visnok blitt utsatt til 2014 (ref. Beyond3D forumet). Men det ser nå ut som at PC begynner å få tilbake noe av fokuset (kanskje pga dette). Crysis 2 (DX11), Battlefield 3, The Witcher 2, Doom 4 og sannsynligvis Skyrim vil se langt bedre ut på PC. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Akkurat, jeg leste senest i går kveld en kommentar fra en av de sentrale spilldesign aktørene at de trodde 2012 var et mulig lanseringsår (muligens kun annonsering) for neste konsollgenerasjon. Men alt rundt dette er jo ekstremt vagt til omtrent enhver tid. Jeg har også inntrykk av at nyheter rundt utvikling av neste generasjons konsoll denne gangen holdes mer tilbake enn tidligere da det ofte kan ha en negativ innvirkning på salget av nåværende konsoller og spill. Neste generasjons konsoller er allerede under utvikling og i et uvisst stadie men det er mystisk stille denne gangen. Samme person som uttalte seg mente også at neste generasjon muligens ble den siste generasjonen vi kom til å se i det formatet. Når det er sagt er jeg kraftig imponert over hva man har fått til av kvalitet aka opplevelse på disse 5-6 år gamle maskinene som selv da ikke var nyeste teknologi når de ble lansert. GT5 tar rett og slett pusten fra meg i så måte og det samme med mange andre titler. Endret 17. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Spør igjen: Kan en forvente et prisfall på 580 når 590 dukker opp i diverse butikker? Regner med det tar et par år før ny konsollteknologi kan utnyttes skikkelig av spill, på samme måte som vi ser med Xbox360 og PS3 idag iforhold til like etter utgivelse. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Tviler på det. 590 kommer til å bli dyrere enn 6990. Og 580 kommer til å holde seg i pris Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 http://www.youtube.com/watch?v=acqSUoPnQzA&feature=feedu Tror faktisk quad sli 590, vinner over 6990 i crossfirex.. I og med at videoen tar for seg 3x 580 kjerner, mot 2x 6990 (4kjerner). Så når vi får se 4x 580 kjerner (da litt nedklokket, men bør fortsatt gi en høyere ytelse) Har ingen tro på at 4 nedklokkede 580 kan ta igjen "forspranget" på 17fps i forhold til 6990x2. Regner også med at disse 580´ene som er brukt i testen kjører med høyere gpuklokk sammenlignet med vanlig stock 580... men hvem vet :!: Lenke til kommentar
oetc Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 What he said. Men tviler på at det blir store flaskehalsen, Q9650 er fortsatt ganske "relevant". Du kan vel forvente deg noe rundt (med ppu enabled), rundt 28-30k i 3dmark vantage, vil jeg tro. Har ikke annet enn ppu enabled å forholde meg til, da jeg ikke husker tallene jeg har hatt på mitt med den innstillingen. Om du klokker den opp litt (skjermkortet) (og cpu), så bør du få til 31-31,5k. Btw Har endelig tatt meg tid til testing i 3DMark Vantage etter at jeg tok 580 Phantom 3 i bruk. Testen ble kjørt med alt på standard i vantage, dette resulterte i P25107. Har ingen formening om hvordan denne scoren er...? For øvrig planlegges reinstallering innen få dager... Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Har ikke prøvd, men ser da ut som om det skal passe inn et kort i en evt nr 2. PCi-E Gidder du å prøve og se om du kan stappe i en skjermkort i PCIe nr2 porten? og se om det går an? Jeg regner med de er sporet slik at du ikke har mellomrom med to normale kort? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) What he said. Men tviler på at det blir store flaskehalsen, Q9650 er fortsatt ganske "relevant". Du kan vel forvente deg noe rundt (med ppu enabled), rundt 28-30k i 3dmark vantage, vil jeg tro. Har ikke annet enn ppu enabled å forholde meg til, da jeg ikke husker tallene jeg har hatt på mitt med den innstillingen. Om du klokker den opp litt (skjermkortet) (og cpu), så bør du få til 31-31,5k. Btw Har endelig tatt meg tid til testing i 3DMark Vantage etter at jeg tok 580 Phantom 3 i bruk. Testen ble kjørt med alt på standard i vantage, dette resulterte i P25107. Har ingen formening om hvordan denne scoren er...? For øvrig planlegges reinstallering innen få dager... Høres fornuftig og riktig ut. De ca 31k jeg får blir løftet opp av i7 930'en min til sammenligning mot Q9650'en din. Har ikke prøvd, men ser da ut som om det skal passe inn et kort i en evt nr 2. PCi-E Gidder du å prøve og se om du kan stappe i en skjermkort i PCIe nr2 porten? og se om det går an? Jeg regner med de er sporet slik at du ikke har mellomrom med to normale kort? Skal sjekke når jeg kommer hjem. ^^ EDIT, nei det passer ikke : [ Endret 18. mars 2011 av Möllers Tran Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Får man seriøst SÅ lav FPS med 3 stk GTX 580 i Crysis? Skam Crysis suger balle i SLI. Selv opplever jeg minimal forskjell med 1 vs 2 GTX 580, særlig i Warhead er det ikke merkbart engang. I MW2 skaleres det ETT HUNDRE prosent. Skaleringa i Crysis Warhead hos meg er rundt 10% (minimum FPS er omtrent LIK), 20-30% i det originale...Enten er spillet generelt dårlig optimalisert, ellers så krever det en sinnsyk prosessor (har testa med i7-950 på 4 Ghz). Greit at spillet krever mye, men da bør jo også SLI funke bedre. 3.5 år siden det kom og helt nede i 18FPS (riktignok i noen få sekunder, ellers 30-40 som minimum) med 580 GTX i SLI blir for dumt. Endret 18. mars 2011 av Dellers Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Det blir så lite relevant å lese 3DM testresultater med PhysX påslått når kun en promille spill har det. I det minste kunne man kjørt standard tester hvor en er med og en uten PhysX. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 For relevant sammenligning mellom grafikkort, er det jo GPU scoren som teller, totalscore med pysx påslått er derimot fullstendig urelevant. Han over deg som tror sin [email protected] er årsaken til 31k totalscore, må nok revurdere dette seriøst, og lese litt opp i tråden. Synd de på futuremark ikke har kommet med en løsning der de varsler om at physx må slåes av ved start av benchen, ikke via webben etter en run...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå