Ourasi Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Bestilt nytt oppsett fra Komplett med tanke på 580gtx sli, det er på ingen måte et killer oppsett men har mer prøvd på et mye for pengene oppsett. Setter pris på om dere kan rope ut om dere ser et dårlig valg her, spesielt i forholt til 580gtx sli oppsett. Personlig ville ikke jeg satset på 580@SLI med 2x8xPCIe, og venter til storebrødrene dukker opp, for det er noen spill x8+x8 PCIe sliter seriøst.. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 gtx 580 bruker så vidt opp x8 båndbredden. Ikke noe stor forskjell på ytelsen. Det er bare når han skal bruke andre stash som kontrollere, hardisker osv han kommer til å slite med 16 PCIe linjer. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Takk for tilbakemeldinger, bonus og få sli\cf støtte på et nesten lavbudsjett hk også, men det har faktisk sparket litt fra seg på div reviews. Oc på Sandy skal være lekendet lett, nesten for lett av det jeg har lest fra bios på nett. Også rykter om at ikke tør-is etc hjelper noe serlig på sandy da det er ferdig oppset for OC i bios (lest at man like gjerne kan bruke luft, omtrent). Med volt på 1.3 skal man lett gå til 4.5 på I7 2600k, det skal 580 gtx like godt skulle jeg mene Endret 16. mars 2011 av simalarion Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) @Greddi: Det er ikke lenge siden jeg postet denne Linken som forklarer ganske greit at det er enkelte spill som saturerer x8+x8 ganske lett og taper betydelig ytelse... Selv om dette ikke dreier seg om mange spill, så er det noen kommende stortitler som bruker motorer som er erfaringsmessig ekstreme PCIe bandwidth hogs, så dette er noe jeg ikke er villig til å gamble på, hva andre vil og ikke vil er deres business, jeg bare informerer... Endret 16. mars 2011 av Ourasi Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) hmm lite ups der ja, haddet jegt ikke fått med meg. Ikke helt nok til at jeg hopper rett på angrefrist, men skal helt klart se nærmere på dette. edit Gir dette større elle mindre utslag på Høye oppløsninger?, det er veldig viktig men nevnes ikke der?. Endret 16. mars 2011 av simalarion Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Jau, det er bedre å vite for mye enn for lite ang. x8+x8 PCIe, så slipper man å bli skuffet om det rammer spillet man spiller mest eller spill man vil komme til å spille mye når de slippes.. Men, det finnes P67 hovedkort som har ekte dual PCIe x16+x16, men disse bruker NF200 chippen til dette, og koster ofte ganske mye, om disse er ute i revidert utgave enda er jeg ikke sikker på... Men, når du bruker så mye penger på 2x580 og CPU++, så kan denne ekstra tusenlappen på et annet hovedkort være verd det... I høyere oppløsninger blir tapet gjevnere over hele fjøla med ~5% på stort sett alle spill (alle disse hadde klokket GTX580@SLI, forumgutter som har begge riggene), der noen spill viser betydelig mer tap, men få viser mindre tap enn disse 5%. Dette da målt med forholdsvis lik klokk på i7@9xx og 2600k, selv om de fleste har noen hundre mhz mer på SB CPU'ene.... Gevinsten SB har klokk vs. klokk mot i7@9xx i spill er ikke rare greiene, men med gode klokke egenskaper skjønner jeg at folk lar seg imponere, men når man spiller i høye oppløsninger og mye eyecandy vil CPU og event. OC bety mindre/lite, og GPU og OC av denne samt PCIe bandwidth bety mer.. Endret 16. mars 2011 av Ourasi Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) jepp, måtte jo være en ting jeg glemte. Nå har heller ikke kortene kommet inn. Men dette skulle nok vært mitt kort http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626411 Så j.. heftig ut også (forøvrig det hk jeg bestilte også, men dette vår rått. Men ser aldrig på det uansett, så jeg tenker ikke over slikt, men tar det som en bonus om det skulle se tøft ut) Endret 16. mars 2011 av simalarion Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) @Greddi: Det er ikke lenge siden jeg postet denne Linken som forklarer ganske greit at det er enkelte spill som saturerer x8+x8 ganske lett og taper betydelig ytelse... Selv om dette ikke dreier seg om mange spill, så er det noen kommende stortitler som bruker motorer som er erfaringsmessig ekstreme PCIe bandwidth hogs, så dette er noe jeg ikke er villig til å gamble på, hva andre vil og ikke vil er deres business, jeg bare informerer... syns det der blir litt urelevant. er jo snakk om fps godt over 100 uannsett. kom med et bedre eksempel en det der. hadde det vært f.eks 40 fps med 16x16x pcie og bare 25 med 8x8x pcie da hadde det vært en annen sak. kjører 8x8x pcie på mine 470 kort, ligger på samme fps som alle andre enten de har 8x8x eller 16x16x pcie. er mulig at det er som de skrev i den artikelen du linket til at sandy bridge og P55 chipset har pcie direkte med cpu, og ikke via chipsett controller som X58 har. Endret 17. mars 2011 av Blazer Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 @Greddi: Det er ikke lenge siden jeg postet denne Linken som forklarer ganske greit at det er enkelte spill som saturerer x8+x8 ganske lett og taper betydelig ytelse... Selv om dette ikke dreier seg om mange spill, så er det noen kommende stortitler som bruker motorer som er erfaringsmessig ekstreme PCIe bandwidth hogs, så dette er noe jeg ikke er villig til å gamble på, hva andre vil og ikke vil er deres business, jeg bare informerer... erm, SB slo x58 nesten i samtlige tester untatt Dirt2? Det må jo fortelle noe Toms Hardware en annen artikkel om PCIe skalering. Der viser det en trend mellom få prosenter mellom x8 og x16. Med andre ord, gpu bruker så vidt opp x8 båndbredden. Bare for å ta det samme spillet Dirt2 Lite forskjell når du går mot større oppløsning. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hvorfor skal det være så vanskelig å sammenligne CPU'er med SAMME FREKVENS (tenker da på første Dirt 2 bildet som ble postet).. 4ghz vs 4.6ghz.. Blir litt forskjell. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 @Greddi: Det er ikke lenge siden jeg postet denne Linken som forklarer ganske greit at det er enkelte spill som saturerer x8+x8 ganske lett og taper betydelig ytelse... Selv om dette ikke dreier seg om mange spill, så er det noen kommende stortitler som bruker motorer som er erfaringsmessig ekstreme PCIe bandwidth hogs, så dette er noe jeg ikke er villig til å gamble på, hva andre vil og ikke vil er deres business, jeg bare informerer... syns det der blir litt urelevant. er jo snakk om fps godt over 100 uannsett. kom med et bedre eksempel en det der. hadde det vært f.eks 40 fps med 16x16x pcie og bare 25 med 8x8x pcie da hadde det vært en annen sak. kjører 8x8x pcie på mine 470 kort, ligger på samme fps som alle andre enten de har 8x8x eller 16x16x pcie. er mulig at det er som de skrev i den artikelen du linket til at sandy bridge og P55 chipset har pcie direkte med cpu, og ikke via chipsett controller som X58 har. Hva to stk 470 GTX kort gjør, og hva 2 stk 580 GTX kort gjør er ikke nødvendigvis helt det samme Bare sånn at det er sagt. Enig med deg Møllers, det hadde vært greit å sammenligne likt når man først skal sammenligne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hvorfor skal det være så vanskelig å sammenligne CPU'er med SAMME FREKVENS (tenker da på første Dirt 2 bildet som ble postet).. 4ghz vs 4.6ghz.. Blir litt forskjell. Enig, denne artikkelen tar for seg nettopp det: http://www.hardocp.com/article/2010/08/23/gtx_480_sli_pcie_bandwidth_perf_x16x16_vs_x8x8/1 Konklusjon: However, in this week’s evaluation testing at x8/x8 and x16/x16, we see that having both video cards at x8 does somewhat impact performance, but only at the higher 5760x1200 Eyefinity/NV Surround resolution. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Kan jeg få vifteen på MSI GeForce GTX560 TI lavere en 40% ? Er ikke nødvendig å ha de der når tempen er på 25*C. Endret 17. mars 2011 av N1ko Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hvorfor skal det være så vanskelig å sammenligne CPU'er med SAMME FREKVENS (tenker da på første Dirt 2 bildet som ble postet).. 4ghz vs 4.6ghz.. Blir litt forskjell. Enig, denne artikkelen tar for seg nettopp det: http://www.hardocp.c...16x16_vs_x8x8/1 Konklusjon: However, in this week's evaluation testing at x8/x8 and x16/x16, we see that having both video cards at x8 does somewhat impact performance, but only at the higher 5760x1200 Eyefinity/NV Surround resolution. Det der var da ikke relatert til det jeg skrev ihvertfall :B Men blir offtopic å gå inn på det jeg snakket om i denne tråden ^^ Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Den testen som hadde vært spennende å se på Sandy Bridge er for eksempel 2x 580 og noe ala Nizzen's 8x PCI-E Areca controller. Så får vi se om NF200 klarer å holde tritt når vi begynner å fylle på PCI-E bussen med data. Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 @Greddi: Det er ikke lenge siden jeg postet denne Linken som forklarer ganske greit at det er enkelte spill som saturerer x8+x8 ganske lett og taper betydelig ytelse... Selv om dette ikke dreier seg om mange spill, så er det noen kommende stortitler som bruker motorer som er erfaringsmessig ekstreme PCIe bandwidth hogs, så dette er noe jeg ikke er villig til å gamble på, hva andre vil og ikke vil er deres business, jeg bare informerer... syns det der blir litt urelevant. er jo snakk om fps godt over 100 uannsett. kom med et bedre eksempel en det der. hadde det vært f.eks 40 fps med 16x16x pcie og bare 25 med 8x8x pcie da hadde det vært en annen sak. kjører 8x8x pcie på mine 470 kort, ligger på samme fps som alle andre enten de har 8x8x eller 16x16x pcie. er mulig at det er som de skrev i den artikelen du linket til at sandy bridge og P55 chipset har pcie direkte med cpu, og ikke via chipsett controller som X58 har. Hva to stk 470 GTX kort gjør, og hva 2 stk 580 GTX kort gjør er ikke nødvendigvis helt det samme Bare sånn at det er sagt. vet at 580 er kraftigere en 470. men ikke så mye. hadde det vært stor forskjell i fps på 580, så hadde man også merket det på 470 kort. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Hvorfor skal det være så vanskelig å sammenligne CPU'er med SAMME FREKVENS (tenker da på første Dirt 2 bildet som ble postet).. 4ghz vs 4.6ghz.. Blir litt forskjell. Enig, denne artikkelen tar for seg nettopp det: http://www.hardocp.com/article/2010/08/23/gtx_480_sli_pcie_bandwidth_perf_x16x16_vs_x8x8/1 Konklusjon: However, in this week’s evaluation testing at x8/x8 and x16/x16, we see that having both video cards at x8 does somewhat impact performance, but only at the higher 5760x1200 Eyefinity/NV Surround resolution. x16 slo x8 med et par FPS i AvP og BC2, i metro så vant x8 med et par fps over x16. Jeg vil påstå at de ligger likt. Edit: metro ligger temmelig begge likt. Les data, ikke konklusjonen. Endret 17. mars 2011 av Greddi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Jeg leste data, og syns konklusjonen var relativt enkelt konkludert. Ved spilling over mer enn en skjerm, er det en liten fordel med x16 + x16, ellers er det så godt som likt. Jeg selv forstår ikke helt poenget med mer enn et high-end skjermkort, så lenge du kun spiller over en skjerm. Endret 17. mars 2011 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Nei, det har falt bort etter at man har sluttet å lage PC spill som krever mer en hardware en man kan få kjøpt. Som feks Farcry, HL2 og Crysis i sin tid gjordet. Men nå som Pc spill salg er på vei opp er det lov å håpe at vi igjen ser Highend grafikk på FPS (også gjerne i andres spill selvsagt). En annen ting er at man merker at spillene først og fremst er laget for Konsoller med dive dårlige løsninger og grafikk triks. Eneste spillet som ble laget motsatt vei er Risen men det fikk konsoll versjonen svi for igjen (eneste eksempelet jeg kommer på i alle fall) Endret 17. mars 2011 av simalarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå