Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Akkurat byttet fra 5970 til GTX 580 Phantom 3. På tide med litt testing. Hva bør det forventes av resultater (jf. sign. for oppsett)? F.eks. i Heaven, m.m...

Spørs om ikke prosessoren din vil holde deg igjen. Hvilken klokk kjører den?

Tja, skjønner. Ikke no' overklokking for min del. Ikke ennå, hehe.

Så prosessoren kjører på 3,0 ghz...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

What he said. Men tviler på at det blir store flaskehalsen, Q9650 er fortsatt ganske "relevant".

Du kan vel forvente deg noe rundt (med ppu enabled), rundt 28-30k i 3dmark vantage, vil jeg tro.

Har ikke annet enn ppu enabled å forholde meg til, da jeg ikke husker tallene jeg har hatt på mitt med den innstillingen.

Om du klokker den opp litt (skjermkortet) (og cpu), så bør du få til 31-31,5k.

Btw

IMG_1394-1.jpg

Joda, jeg opplever iallfall sjøl at Q9650 funker greit, enn så lenge. Skal få testet i 3dmark vantage. I 3dmark06 som jeg har brukt mye tidligere år, er det nå tydelig at CPU-en er 'flaskehalsen'. Må forske litt rundt ppu enabled, er jo mer enn et år siden jeg brukte tid på PC-testing (før mitt avbrekk med 5970, da med 8800 ultra SLI)...

Lenke til kommentar

post-42975-0-52467800-1299797727_thumb.png

Jeg skal iallefall ikkje ha 590. 2x580 klokker garantert bedre, og yter dermed bedre. Jeg har hatt mange dual skjermkort, men blitt skuffet hver gang. Iallefall i forhold til 2x cfx/sli med samme "gpu"

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

post-42975-0-52467800-1299797727_thumb.png

Jeg skal iallefall ikkje ha 590. 2x580 klokker garantert bedre, og yter dermed bedre. Jeg har hatt mange dual skjermkort, men blitt skuffet hver gang. Iallefall i forhold til 2x cfx/sli med samme "gpu"

med de klokkefrekvensene til 590 der, så vil det jo yte en god del mindre en 2x580 i sli, så skjønner at du ikke skal ha 590. tipper at 590 vil yte det samme som gtx 470 eller 560ti i sli. litt skuffende.

Lenke til kommentar

nope, dual 460 støtter ikke quad sli

100% sikker på dette? er fullt mulig EVGA har fått til en løsning med nVidia om at dette går greit så lenge akkurat dette kortet brukes...

EDIT: SLI må fungere med to av disse kortene, sjekk ut SLI bridge muligheten:

02G-P3-1387-AR_LG_6.jpg

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...