Kakeshoma Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Test i Unigine Heaven... 3DMark 11 er litt off IMO... Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 akkurat gått over til det gode selskap av gtx 580 eiere. kjøpte meg et Msi gtx580 twin frozr II/Oc og er veldig fornøyd med det. Kjøpte til en overkommeig pris hos komplett. Det stod at kortet hadde core clock OC på 823mhz og mem clock OC på 4276mhz. Noe som jeg så ikke stemte da jeg la inn afterburner. core clock var på 800mhz og mem clock på 4096. Brukte selvfølgelig afterburner til å klokke kortet til det det var ført opp som på komplett. Har benchet litt med 3dmark 11 og vantage i performance mode. Fikk p6323 i 3dM11 og p30901 i Vantage. Har ikke noe erfaring med 3dmark fra før og lurer på om dette er greie resultat. Pc spec i signatur Det høres greit ut, men oppgi GPU scoren på begge to siden P scoren er veldig avhengig av CPU og slår det hele sammen til en systemscore.. @Kakeshoma: Unigine er grei den, om alle holdt seg til EN oppløsning og standard innstillinger, sånn som det er nå der alle kjører egne innstillinger er den bare rot imho... Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Det høres greit ut, men oppgi GPU scoren på begge to siden P scoren er veldig avhengig av CPU og slår det hele sammen til en systemscore.. graphics score i vantage er 26277.55 og graphics score i 3dM11 er 6172 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Ser helt normalt ut for den klokken, tar jeg mine scores på GPU minus 10% siden jeg har ca. 10% høyere klokk på 580 kortet, så blir det hele ganske riktig.... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 akkurat gått over til det gode selskap av gtx 580 eiere. kjøpte meg et Msi gtx580 twin frozr II/Oc og er veldig fornøyd med det. Kjøpte til en overkommeig pris hos komplett. Det stod at kortet hadde core clock OC på 823mhz og mem clock OC på 4276mhz. Noe som jeg så ikke stemte da jeg la inn afterburner. core clock var på 800mhz og mem clock på 4096. Brukte selvfølgelig afterburner til å klokke kortet til det det var ført opp som på komplett. Har benchet litt med 3dmark 11 og vantage i performance mode. Fikk p6323 i 3dM11 og p30901 i Vantage. Har ikke noe erfaring med 3dmark fra før og lurer på om dette er greie resultat. Pc spec i signatur Det høres greit ut, men oppgi GPU scoren på begge to siden P scoren er veldig avhengig av CPU og slår det hele sammen til en systemscore.. @Kakeshoma: Unigine er grei den, om alle holdt seg til EN oppløsning og standard innstillinger, sånn som det er nå der alle kjører egne innstillinger er den bare rot imho... Bruk hwbot heaven test, siden dette er en standardtest. Mye lettere å sammenlikne da. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 GTX560Ti @ 1000/2100 SLI: edit: byttet res til 1920, samme klokks. se minneforbruket.. makses lett med 1012MB.. 2GB versjon av 560 Ti burde bli lansert snart Ughhh.. Må være noe veldig feil med min 570.. Kjører tilog med på 960mhz, så får et 560 høyere score 0_0 Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 akkurat gått over til det gode selskap av gtx 580 eiere. kjøpte meg et Msi gtx580 twin frozr II/Oc og er veldig fornøyd med det. Kjøpte til en overkommeig pris hos komplett. Det stod at kortet hadde core clock OC på 823mhz og mem clock OC på 4276mhz. Noe som jeg så ikke stemte da jeg la inn afterburner. core clock var på 800mhz og mem clock på 4096. Brukte selvfølgelig afterburner til å klokke kortet til det det var ført opp som på komplett. Har benchet litt med 3dmark 11 og vantage i performance mode. Fikk p6323 i 3dM11 og p30901 i Vantage. Har ikke noe erfaring med 3dmark fra før og lurer på om dette er greie resultat. Pc spec i signatur Helt normal score for et 580. Men du må skru av PPU i options, for en mer realistisk cpu score. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 GTX560Ti @ 1000/2100 SLI: edit: byttet res til 1920, samme klokks. se minneforbruket.. makses lett med 1012MB.. 2GB versjon av 560 Ti burde bli lansert snart Ughhh.. Må være noe veldig feil med min 570.. Kjører tilog med på 960mhz, så får et 560 høyere score 0_0 Han tester da med SLI.... Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 ÅJA. Fikk ikke det med meg XB Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Ser helt normalt ut for den klokken, tar jeg mine scores på GPU minus 10% siden jeg har ca. 10% høyere klokk på 580 kortet, så blir det hele ganske riktig.... takk takk :!: Da er alt som det skal være! Glad for endelig å ha et skjermkort som sparker skikkelig fra seg uten masse trøbbel og googleing. begynte min karriere med et helt greit 8800 GT så til et bra gtx 285 til å ha et mareritt av et hd 5870 som sikkert gikk i søpla etter en RMA sak. kortet krasja konstant i stripete skjerm i alle regnbuens farger. Fikk jo et nytt tilsendt men greide aldri å venne meg til det eller bli fornøyd etter et dårlig førsteintrykk av ati.... ikke gikk det an å overklokke noe heller, førte til stripete skjerm selfølgelig. Men det er vel en sak for ett annet emne på forumet... Selverklert nvidia fan boy fra nå av! edit: Skal prøve hwbot heaven asap Endret 9. mars 2011 av Nerdrage Lenke til kommentar
oetc Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 akkurat gått over til det gode selskap av gtx 580 eiere. kjøpte meg et Msi gtx580 twin frozr II/Oc og er veldig fornøyd med det. Kjøpte til en overkommeig pris hos komplett. Det stod at kortet hadde core clock OC på 823mhz og mem clock OC på 4276mhz. Noe som jeg så ikke stemte da jeg la inn afterburner. core clock var på 800mhz og mem clock på 4096. Brukte selvfølgelig afterburner til å klokke kortet til det det var ført opp som på komplett. Har benchet litt med 3dmark 11 og vantage i performance mode. Fikk p6323 i 3dM11 og p30901 i Vantage. Har ikke noe erfaring med 3dmark fra før og lurer på om dette er greie resultat. Pc spec i signatur Det høres greit ut, men oppgi GPU scoren på begge to siden P scoren er veldig avhengig av CPU og slår det hele sammen til en systemscore.. @Kakeshoma: Unigine er grei den, om alle holdt seg til EN oppløsning og standard innstillinger, sånn som det er nå der alle kjører egne innstillinger er den bare rot imho... Akkurat byttet fra 5970 til GTX 580 Phantom 3. På tide med litt testing. Hva bør det forventes av resultater (jf. sign. for oppsett)? F.eks. i Heaven, m.m... Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hvor fikk du tak i Phantom 3? Hos meg forsvant det fra alle nettbutikker for noen dager siden... Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Akkurat byttet fra 5970 til GTX 580 Phantom 3. På tide med litt testing. Hva bør det forventes av resultater (jf. sign. for oppsett)? F.eks. i Heaven, m.m... Spørs om ikke prosessoren din vil holde deg igjen. Hvilken klokk kjører den? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 What he said. Men tviler på at det blir store flaskehalsen, Q9650 er fortsatt ganske "relevant". Du kan vel forvente deg noe rundt (med ppu enabled), rundt 28-30k i 3dmark vantage, vil jeg tro. Har ikke annet enn ppu enabled å forholde meg til, da jeg ikke husker tallene jeg har hatt på mitt med den innstillingen. Om du klokker den opp litt (skjermkortet) (og cpu), så bør du få til 31-31,5k. Btw 1 Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 liker ikke at den er en semi-trislot Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Har ikke prøvd, men ser da ut som om det skal passe inn et kort i en evt nr 2. PCi-E Lenke til kommentar
spurv Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hei. Noen som vet hva slags løsning som har erstattet Nvidia sin profil behandling i NvIDIA Controllpanel? Har nemlig 3 skjermer koblet til, og før var det bare å gå inn og skifte profil for å aktivere de skjermene jeg ville (profilene hadde jeg da forhåndskonfigurert). Hvor kan man gjøre dette nå? Dealen er: Profil1: LAPTOP og BENQ monitor (Kontor) PROFIL2: BENQ og 32" LG monitor (Kontor) Profil3: LAPTOP. Nå må jeg jo inne og aktiverte alt på nytt når jeg kobler til en av disse skjermene. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Dustin om 590: Pga. av en miss i hanteringen av denna artikel i vårt affärssystem så offentliggjordes den under en kort tid på vår hemsida med felaktiga uppgifter. Vi har som policy att alltid hålla lanseringsdatum efter uppsatta regler i dialog med tillverkaren och andra eventuellt inblandade partners. Vi dementerar uppgifterna angående pris, produktbenämning och leveransdatum på berörd artikel. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Særlig. Those sneaky bastards. Lenke til kommentar
oetc Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hvor fikk du tak i Phantom 3? Hos meg forsvant det fra alle nettbutikker for noen dager siden... Jo, jeg bestilte Phantom 3 en fredagskveld i midten av februar, fra komplett. Var nok til en viss grad et impulskjøp dette, men med god hjelp fra en kompis og et års tid med 5970-frustrasjon, så ble det nytt kort. For øvrig levert 8. mars. Opprinnelig informerte komplett om at Phantom 3 var ventet på lager først 1. april, ubekreftet levering da. Heldigvis ble ikke ventetiden riktig så lang. Av ren nysgjerrighet klikket jeg innom komplett samme dag som jeg fikk kortet for å se på lagerbeholdningen av Phantom 3. Men komplett har visst fjernet kortet fra sortimentet nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå