Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bestillt meg en artic cooling kjøler til 580 fra dustin. noen som har denne og kan rapportere litt??

Hvis det er Arctic Cooling Acceloro Xtreme Plus du mener, så kan jeg anbefale den på det sterkeste. Husk også å kjøpe Arctic Cooling Plate VR004! Jeg brukte denne kjølingen på mitt GTX480 kort, tempen gikk fra 90 til 55-60 grader ved max load og rundt 35 grader idle (kortet var også overklokket). Det er også utrolig stillegående. Det kan nesten virke som viftene er til pynt :p for man merker knapt økning i temperaturen om man kjører viftene på 20% eller 50%.

Jeg har nå et MSI GTX 580 Twin frozr II. Selv om det er noe stillegående, er det uvant med den støyen det gir fra seg kontra Acceleroen at jeg vurderer å kjøpe et Accelero Xtreme plus til dette kortet også.

Endret av Knugo.
Lenke til kommentar

kanskje litt feil tråd.

Men har ett ny innkjøpt MSI 560 Ti kort og har problemer med lyden fra HDMI til min Onkyo 608 forsterker. Det som skjer er at når det ikke er noe lyd på pcen så sender ikke skjermkortet ut noe lyd signal så forsterkeren går over til no signal, men med engang det skjer noe som har lyd så sender skjermkortet lydsignal. Utrulig irriterende for når jeg hadde mitt HD 5870 kort tilkoblet på samme måte så var det ikke noe problemer med at forsterkeren gikk i no signal modus. Så jeg lurer på om det er noen innstillinger som jeg kanskje har oversett i driverene eller noen innstillinger på pcen som har forandret seg etter jeg byttet skjermkort?

Har lett endel på nett etter noe løsninger men har ikke funnet noen.

Moderator flytt gjerne denne til en mer passende tråd om denne er plassert feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Virker som jeg får SLI i 266.77 driveren når jeg er i menyen.

Siden jeg ikke får logget inn så får ikke jeg prøvd selve spillet så vet ikke hvordan det er der -.-

Lenke til kommentar

Virker som jeg får SLI i 266.77 driveren når jeg er i menyen.

Siden jeg ikke får logget inn så får ikke jeg prøvd selve spillet så vet ikke hvordan det er der -.-

sliter med innlogging selv.. betaen hadde ikke sli med 266.66 som jeg bruker.

edit: er visstnok DX9 og man har bare 3 options ang grafikk..

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Ja, er kun DX9 :thumbdown:

Sitter å leser igjennom diskusjonen på guru3d forumet å det er mange som sliter med å få logget inn.

Lenke til kommentar

Jeg skal bestille meg ny pc og den skal ha 2 stk gtx 580 kort, det jeg lurer på er hvilket kort dere ville valgt.

Det står mellom:

ASUS GEFORCE GTX 580 DC II (3 pci slots) Linlk nr 2

ZOTAC GEFORCE GTX 580 Link

Problemet mitt er følgende jeg har tenkt å kjøpe i7 2600K og Asus Maximus IV og dette hoved kortet støtter 4 x PCIe 2.0 x16 (single @x16, dual @x8, triple @x8, x16, x16 ).

Vis jeg velger Asus kortet så ender jeg opp med å ha 8x 8x båndbredde og ingen ledige porter, mens vis jeg velger Zotac kortet får jeg 16x 16x båndbredde og ledige porter.

Men Asus har kommet veldig godt ut i tester og har et svært lavt lydnivå og lave temperaturer noe som er et STORT pluss. Review

Har lest en artikkel hvor de testet akkurat dette og de merket svært lite forskjell på 8x 8x og 16x 16x. Men vel og merke med unntak av et par spill(Dirt2 osv) Review

Så er det noen her som har noen råd?

Endret av raexon
Lenke til kommentar

*leste feil på linken*

Referansekjøleren til 580 er ganske god ved at den ikke har noen typisk ubehagelig lydkarakteristikk og bråker mindre enn 480 referanse.

At DCII var blitt såpass billig var jeg ikke klar over og det var forvirrende tekst i headeren hos komplett som fikk det til å se ut som en billigere utgave av DCII.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...