Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Holbarhetsreduksjon har lite å si når hardware uansett byttes ut før det blir et problem. Jeg bytter hardware ca hvert tredje år (vil tro de fleste her gjør det oftere) og har fremdeles til gode at noe blir ødelagt etter 15 år med overklokking. Og hvis uhellet likevel skulle være ute har du svært god sjans til å få det igjen på reklamasjonsretten innen 5 år om du ikke har gjort noen fysiske modifikasjoner...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt et par runder med 266.77 i 3DMark11 og 06 og i begge benchmarkene gir den nye driveren konsistent lavere score enn med 266.66.

Kjører benchmarkingen på en Intel i5-2500 med et Gigabye GTX 560 SOC, testet på både 1000MHz og 1015MHz clock, samt 2400MHz mem clock.

Noen andre som opplever dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Kom vel ikke som noen overaskelse på noen her :)

Noen som har noen erfaringer med 266.77 driveren nå ? Har ikke turt å lagt den inn selv enda ;)

Lenke til kommentar

Forøvrig må jeg si at selv om Gainward GTX580 "Good" kortene støyer mer enn jeg og et par andre tolererer så er de ganske stillegående opptil 46% vifteprofil (opptil det nivået var de meget støysvake) og hvis man bruker øreklokker når man spiller de tyngste spillene er det ikke plagsomt i det hele tatt over dette. Derfor er det gode grunner til å kjøpe dette desidert billigste kortet samt at det jo er en ideell kandidat til vannkjøling. Jeg tipper at Komplett kommer til å gi ennå flere gode tilbud på dette kortet.

Ellers er Gigabyte sitt ikke-referansekort godt, og MSI TFII er tilbake på lager igjen. Men jeg er spent på GTX590 i en TwinFrozerII utgave som jeg håper vi får se. Evt. i en DirectCUII utgave hmm. 3 slotter for et slikt kort gjør ingenting.

EDIT:

Hadde også vært artig om det kom et GTX590 DirectCU II med 3x8 pins strøm el.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kom vel ikke som noen overaskelse på noen her :)

Noen som har noen erfaringer med 266.77 driveren nå ? Har ikke turt å lagt den inn selv enda ;)

JEg har jo seff testet den, men ikkje mye. Den funker iallefall :p

BC2 vanilla tar helt av med fps, fortsetter det slik, så må jeg kjøre 2500 oppløsning snart for å få roa fps'en LOL

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt
JEg har jo seff testet den, men ikkje mye. Den funker iallefall :p

BC2 vanilla tar helt av med fps, fortsetter det slik, så må jeg kjøre 2500 oppløsning snart for å få roa fps'en LOL

BC2 vanilla ?

Hehe, har vurdert å gå opp til 2500 oppløsning selv :D Men er jo svindyrt for skjermer i den klassen ._.

Lenke til kommentar

Mmmh, du har så og si dobbelt så kraftig system, så da er jeg ikke helt på villspor :]

Hadde lyst til å teste 3dmark vantage og sammenligne med det jeg hadde før.. Men neida, kræsjer uansett den. Eller, den kræsjer grafikkdriveren. Den holder seg stabil uansett hva jeg gjør (furmark etc, bfbc2 etc), men 3dmark vantage, instant kræsj.

Lenke til kommentar

Bestilte 2 stk MSI GTX 580 med Twin Frozr II-kjøling idag. Blir spennende å se hva disse kan levere forhold til 4870X2-en i den gamle maskinen. Kommer til å kjøre en del 3d og/eller spill med knallers grafikk, så da syns jeg det er greit med to kort så det holder noen år (selv om det selvsagt er latterlig dyrt etter min lommebok). Kjøper nytt utstyr hvert 3-4. år, så da kan jeg like godt ta i litt med grafikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...