EnokseN Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 sort of back to topic. Hvordan av 560 Ti kortene anbefales? Vet selvfølgelig at Gigabyte sitt Soc kort er helv fantastisk. Men tar vel år og dager før det er inne på lager. Er det noen av de andre versjonene som er opp til like bra som det? kjøp heller MSI Twinfrozr 2 kortet, klokker bedre enn GB sitt OC.. alle OC jeg har testet stopper TVERT på 960-80Mhz.. MSI sine klarer 1Ghz+. Så du mener at jeg bør droppe å kjøpe GB sitt Superoverclock versjon? Det har jo 1GHz fra Gigabyte som standard? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) edit. Endret 13. februar 2011 av Kakeshoma Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 sort of back to topic. Hvordan av 560 Ti kortene anbefales? Vet selvfølgelig at Gigabyte sitt Soc kort er helv fantastisk. Men tar vel år og dager før det er inne på lager. Er det noen av de andre versjonene som er opp til like bra som det? kjøp heller MSI Twinfrozr 2 kortet, klokker bedre enn GB sitt OC.. alle OC jeg har testet stopper TVERT på 960-80Mhz.. MSI sine klarer 1Ghz+. Så du mener at jeg bør droppe å kjøpe GB sitt Superoverclock versjon? Det har jo 1GHz fra Gigabyte som standard? skrev jeg SOC eller OC? Lenke til kommentar
nih Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Er i markedet etter et nytt skjermkort for tiden da mitt 295 kort støyer noe uutholdelig. Tenkte mest på et 580 kort, dog disse er utsolgt over alt virker det som. Bortsett fra dette, Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=624069#extra Det ligger inne med en 570 grafisk prossesor, noe som jeg regner med at ikke stemmer siden gigabyte sin side viser at det har 580. http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3684#sp Uansett finner jeg ikke noen tester av dette kortet, er det noen som har noen erfaringer med det? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Gainward sin er da på lager: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=621999 Ellers så er ikke et 570 så veeldig langt bak 580. Ihvertfall ikke etter å ha klokka det litt :] Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Gainward sin er da på lager: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=621999 Ellers så er ikke et 570 så veeldig langt bak 580. Ihvertfall ikke etter å ha klokka det litt :] Den er forholdsvis grei, men vær obs på høy pipelyd, som blandt annet fikk Theo343 ikke greide å leve med. Ser at det blir nevnt en del støy på komplett også. Lenke til kommentar
nih Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Så at de hadde 'Good' serien inne ja, men leste litt igjennom tråden før jeg postet, var nok av folk som ikke satte pris på støyen. Som er grunnen til at jeg bytter i det hele tatt. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Etter som jeg har sluttet å røyke (håper at røykestoppen varer da ) går de pengene jeg har brukt på røyk til to nye skjermkort. Lurer litt på 2 x GTX 580, men hvem lager de beste kortene da??? Har nå 2 x GTX 460 i SLI oppsett. Jeg vil nok en gang anbefale MSI GeForce GTX 580 1536MB PhysX som jeg har selv, med en av de beste luftkjølerne til nå som også har veldig bra støynivå (og ikke noe høyfrekvent støy). Kortet er også overklokket 6,6% på GPU fra fabrikken, men siden dette kortet har referanse-PCB vil trolig vrm være en begrensning ved kraftig overklokking. Asus sitt DirectCU II ser ut som et godt alternativ. Dette er en mye mer fornuftig investering som ikke går opp i røyk Lenke til kommentar
Philophobe Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Ser ut som abbo har Gtx 580 Directcu på lager. Går vel for å være den beste versjonen av 580 både mtp overklokkbarhet og støy. Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Ser ut som abbo har Gtx 580 Directcu på lager. Går vel for å være den beste versjonen av 580 både mtp overklokkbarhet og støy. dette er vel et 3 slot kort, og kan være vanskelig å få plass til i sli. Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg sendte tilbake GOOD kortet og kjøpte ett Gigabyte GTX 580 istedet. Det kortet er helt stille, viftene øker knapt fra idle til load. Klokker ikke så veldig godt, men får se hva jeg får til etterhvert. Lenke til kommentar
Philophobe Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 28% over stock er da en respektabel overklokk det Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Jeg må jo si at Asus DirectCU II så fristende ut, men lurer på om det blir plass til 2 stk DirectCU i SLI da. Har et CM HAF X kabinett, men jeg har ikke sjekket plass enda. Det sitter nå 2 x GTX 460 i riggen, er det ikke plass til Asus sine kort, blir det vel at jeg satser på Gigabyte sine kort. Er godt fornøyd med de to Gigabyte GTX 460 kortene jeg har. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Når man overklokker kan man like gjerne brenne penger. Holdbarheten på produktene reduseres voldsomt. Jo varmere produktet er jo raskere går nedbrytningen av materialene av produktet. Har selv satset på fabrikkoverklokket fordi om det går i stykker har jeg noen å skylde på. Pluss sparer penger. kjøleren til Zotac GTX580 støyer lite. Endret 16. februar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Når man overklokker kan man like gjerne brenen penger. Holdbarheten på produktene reduseres voldsomt. Så når jeg overklokker et underklokket produkt(for at det skal være billigere) opp til samme høyde som "original" produktet, så dreper jeg holdbarheten til et nivå som er langt lavere enn hva kortet som blir levert på "original" produktet? Tror det har rabla for deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 HAr ikke nevt underklokket produkt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 HAr ikke nevt underklokket produkt. Nei, men du snakker om overklokking generelt og da er selvfølgelig overklokking av underklokkede kort relevant. Vil dessuten si at så lenge du har stabil strømtilførsel og lave temperaturer, så vil neppe overklokking redusere noe spesielt på holdbarheten :-) Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Når man overklokker kan man like gjerne brenne penger. Holdbarheten på produktene reduseres voldsomt. Dette er vel en smule ignorant sagt? Jeg ser på overklokking som noe man gjør for å få mer ut av produktet man har kjøpt. Eller, mest fordi det er morsomt da Hvordan vet du at holdbarheten på ditt "Super Overclock WTF BBQ Edition" ikke er lavere enn et referansekort? Kan hende produsenten gambler på at du kommer til å skifte det ut innen 1 til 2 år likevel Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Og vi har alikevel 5 år reklamasjon om det skulle skje noe. ho ho Endret 16. februar 2011 av Greddi Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Holdbarheten reduseres enormt, faktisk... Nei, den må du nok lenger inn i internett med. Brenne penger ved å overklokke? Heller spare tusner av kroner spør du meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå