Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

sort of back to topic.

Hvordan av 560 Ti kortene anbefales? Vet selvfølgelig at Gigabyte sitt Soc kort er helv fantastisk. Men tar vel år og dager før det er inne på lager. Er det noen av de andre versjonene som er opp til like bra som det?

kjøp heller MSI Twinfrozr 2 kortet, klokker bedre enn GB sitt OC.. alle OC jeg har testet stopper TVERT på 960-80Mhz.. MSI sine klarer 1Ghz+.

Så du mener at jeg bør droppe å kjøpe GB sitt Superoverclock versjon? Det har jo 1GHz fra Gigabyte som standard?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sort of back to topic.

Hvordan av 560 Ti kortene anbefales? Vet selvfølgelig at Gigabyte sitt Soc kort er helv fantastisk. Men tar vel år og dager før det er inne på lager. Er det noen av de andre versjonene som er opp til like bra som det?

kjøp heller MSI Twinfrozr 2 kortet, klokker bedre enn GB sitt OC.. alle OC jeg har testet stopper TVERT på 960-80Mhz.. MSI sine klarer 1Ghz+.

Så du mener at jeg bør droppe å kjøpe GB sitt Superoverclock versjon? Det har jo 1GHz fra Gigabyte som standard?

skrev jeg SOC eller OC?

Lenke til kommentar

Er i markedet etter et nytt skjermkort for tiden da mitt 295 kort støyer noe uutholdelig.

Tenkte mest på et 580 kort, dog disse er utsolgt over alt virker det som.

Bortsett fra dette, Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=624069#extra

Det ligger inne med en 570 grafisk prossesor, noe som jeg regner med at ikke stemmer siden gigabyte sin side viser at det har 580.

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3684#sp

Uansett finner jeg ikke noen tester av dette kortet, er det noen som har noen erfaringer med det?

Lenke til kommentar

Etter som jeg har sluttet å røyke (håper at røykestoppen varer da :whistle: ) går de pengene jeg har brukt på røyk til to nye skjermkort. Lurer litt på 2 x GTX 580, men hvem lager de beste kortene da???

Har nå 2 x GTX 460 i SLI oppsett.

Jeg vil nok en gang anbefale MSI GeForce GTX 580 1536MB PhysX som jeg har selv, med en av de beste luftkjølerne til nå som også har veldig bra støynivå (og ikke noe høyfrekvent støy). Kortet er også overklokket 6,6% på GPU fra fabrikken, men siden dette kortet har referanse-PCB vil trolig vrm være en begrensning ved kraftig overklokking. Asus sitt DirectCU II ser ut som et godt alternativ.

Dette er en mye mer fornuftig investering som ikke går opp i røyk ;)

Lenke til kommentar

Jeg må jo si at Asus DirectCU II så fristende ut, men lurer på om det blir plass til 2 stk DirectCU i SLI da. Har et CM HAF X kabinett, men jeg har ikke sjekket plass enda. Det sitter nå 2 x GTX 460 i riggen, er det ikke plass til Asus sine kort, blir det vel at jeg satser på Gigabyte sine kort. Er godt fornøyd med de to Gigabyte GTX 460 kortene jeg har.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Når man overklokker kan man like gjerne brenne penger. Holdbarheten på produktene reduseres voldsomt.

Jo varmere produktet er jo raskere går nedbrytningen av materialene av produktet. Har selv satset på fabrikkoverklokket fordi om det går i stykker har jeg noen å skylde på. :p Pluss sparer penger.

kjøleren til Zotac GTX580 støyer lite.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Når man overklokker kan man like gjerne brenen penger. Holdbarheten på produktene reduseres voldsomt.

Så når jeg overklokker et underklokket produkt(for at det skal være billigere) opp til samme høyde som "original" produktet, så dreper jeg holdbarheten til et nivå som er langt lavere enn hva kortet som blir levert på "original" produktet?

Tror det har rabla for deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

HAr ikke nevt underklokket produkt.

Nei, men du snakker om overklokking generelt og da er selvfølgelig overklokking av underklokkede kort relevant.

Vil dessuten si at så lenge du har stabil strømtilførsel og lave temperaturer, så vil neppe overklokking redusere noe spesielt på holdbarheten :-)

Lenke til kommentar

Når man overklokker kan man like gjerne brenne penger. Holdbarheten på produktene reduseres voldsomt.

Dette er vel en smule ignorant sagt? Jeg ser på overklokking som noe man gjør for å få mer ut av produktet man har kjøpt. Eller, mest fordi det er morsomt da :)

Hvordan vet du at holdbarheten på ditt "Super Overclock WTF BBQ Edition" ikke er lavere enn et referansekort? Kan hende produsenten gambler på at du kommer til å skifte det ut innen 1 til 2 år likevel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...