EnokseN Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Har lest igjennom endel tester om GTX 560 ti kortene, og klarer ikke å finne helt ut hvordan av de jeg bør ta. Har selvfølgelig mest lyst på SOC kortet til Gigabyte, men kommer vel ikke på lager før i mars om jeg er uheldig. Er det noen av de andre versjonene som kan måle seg med det kortet? Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Har lest igjennom endel tester om GTX 560 ti kortene, og klarer ikke å finne helt ut hvordan av de jeg bør ta. Har selvfølgelig mest lyst på SOC kortet til Gigabyte, men kommer vel ikke på lager før i mars om jeg er uheldig. Er det noen av de andre versjonene som kan måle seg med det kortet? Dustin Home sier beregnet levering på mandag: http://www.dustinhome.no/pd_5010549537.aspx De har hatt det inne tidligere også. Lenke til kommentar
EnokseN Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Dustin Home sier beregnet levering på mandag: http://www.dustinhome.no/pd_5010549537.aspx De har hatt det inne tidligere også. Komplett sier at de har den inne på tirsdag, og den er billigere på Komplett. Men min lille bekymring er om datoene blir utsatt. For sitter med onboard skjermkort pga mitt 5870 to kvelden, så vil helst ha kortet fortest mulig Får vel være litt tolmodig. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Kjøpte akkurat et GTX 570 kort, og dæven døttemeg som det gir knallopplevelse! Kjører Metro 2033 på max (minus Advanced DOF pga at jeg kjører det med 3D Vision), og det flyter helt nydelig! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Velkommen i samme båt, personlig har jeg sluttet helt å spille multiplayer med random folk, alt for mye dritt ute å går og spiller kun Coop med folk jeg kjenner. Sinnsykt mye morro, men har alltid vært fan av "Menneske vs maskin" type scenarioer så det har nok litt å si. Enig i den, med bekjente er det gøy men i min aldersgruppe er det ikke så lett å få sånt til å passe tidsmessig he he. Spilte mye EVE Online i en 3-4 år og stoppet for en 3 år siden da det tok for mye tid. I spill som EVE er man ofte en gruppe mennesker som spiller sammen hele tiden mens FPS ser jeg mer på som casual gaming og da er det ofte verre å få med folk man kjenner. Selv om man i FPSer også har klaner ol. så tja det blir bare annerledes hehe. FPS sammenligner jeg mer med eks. racing spill ift. casual nivå men jeg synes de er flinkere til å parre folk på omtrent likt nivå i sistnevnte. Ellers synes jeg ofte multiplayer for FPS og strategi (starcraft ol) nesten kan ødelegge gleden av et spill da det er push-push-push hele veien og blir en "hvem trykker riktig knapp fortest" konkuranse hele veien. Derfor er min bønn til spillbransjen at de enten lager bedre MP implementasjoner eller ikke fortsetter å ha hovedfokuset på MP men mer likt fordelt. Men skal ikke gå for mye utenfor topic her. MP er gøy så lenge man får leke med folk på omtrent samme nivå. Endret 12. februar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Heisann! Jeg har gått til anskaffelse av et Gigabyte GTX 560 Ti SO som jeg i grunn er kjempefornøyd med, men som sliter med noen artifacts under spilling. Da kortet er en overklokket versjon av et standard GTX 560 tipper jeg at det er noe med overklokkingen som skaper trøbbel for mitt kort. Symptomene inntreffer i BFBC2, der jeg opplever å få WSOD (white screen of death) etter et tilfeldig antall minutter med spilling. Et liknende problem oppstår i Grand Ages: Rome, der jeg underveis opplever at skjermen går i svart i et par sekunder, før spillet kommer tilbake. Dessverre ender det med at skjermen går helt svart og "mister" kontakten med skjermkortet ("på"-lyset på skjermen blinker i stedet for konstant lys) og reboot må til. Jeg tror ikke det er temperaturen som er problemet, da kortet idler helt fint på 30 C og jeg har ennå ikke registrert at kortet har gått over 76 C ved belastning. Kortet står i et Fractal Define XL med et par schvære kabinettvifter og temperaturene på resten av systemet er lave over hele fjøla. Jeg er svært lite lysten på å bedrive RMA på skjermkortet da jeg ikke har et erstatningskort lenger, men om det er en alvorlig feil på det så må det nok returneres. Lurer derfor på hvordan jeg kan få stresstestet kortet og om eventuelt voltage må skrues opp et par hakk. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Du har nyeste driver? Kan evt teste en eldre driver. Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Du har nyeste driver? Kan evt teste en eldre driver. Jeg kjører Forceware 266.66. Har 266.58 og 260.99 som jeg kan prøve. EDIT: Vel, det er ingen andre drivere enn 266.66 som finner GTX 560 kompatibelt, så alternativene er få. Har nå testet med sensorlogging og Grand Ages: Rome igjen. Skjermen gikk i svart ved 73 C og viftene @ 79%. Tror ikke temperaturen er problemet her i gården. Endret 12. februar 2011 av Pytagoras Lenke til kommentar
EnokseN Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Heisann! Jeg har gått til anskaffelse av et Gigabyte GTX 560 Ti SO som jeg i grunn er kjempefornøyd med, men som sliter med noen artifacts under spilling. Da kortet er en overklokket versjon av et standard GTX 560 tipper jeg at det er noe med overklokkingen som skaper trøbbel for mitt kort. Symptomene inntreffer i BFBC2, der jeg opplever å få WSOD (white screen of death) etter et tilfeldig antall minutter med spilling. Et liknende problem oppstår i Grand Ages: Rome, der jeg underveis opplever at skjermen går i svart i et par sekunder, før spillet kommer tilbake. Dessverre ender det med at skjermen går helt svart og "mister" kontakten med skjermkortet ("på"-lyset på skjermen blinker i stedet for konstant lys) og reboot må til. Jeg tror ikke det er temperaturen som er problemet, da kortet idler helt fint på 30 C og jeg har ennå ikke registrert at kortet har gått over 76 C ved belastning. Kortet står i et Fractal Define XL med et par schvære kabinettvifter og temperaturene på resten av systemet er lave over hele fjøla. Jeg er svært lite lysten på å bedrive RMA på skjermkortet da jeg ikke har et erstatningskort lenger, men om det er en alvorlig feil på det så må det nok returneres. Lurer derfor på hvordan jeg kan få stresstestet kortet og om eventuelt voltage må skrues opp et par hakk. Håper virkelig at du har vært veldig uheldig med kortet, for jeg har bestillt samme kort fra Komplett, så for håpe at det ikke er ett vanlig problem. Har hatt samme problem i BFBC2 med mitt gamle HD 5870 kort. Så det kan være noe annet enn kortet også. Har ikke så mye peiling på stresstesting av kort, men du kan vel bruke furmark til å teste kortet over en periode av noen timer eller noe sånt? Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Etter litt googling fant jeg fram til flere som hadde samme problem med Gigabytes SOC-kort. Her hadde flere midlertidig løst problemet ved å underklokke core i ulik grad. Jeg har nå underklokket kortet til 950 MHz Core og en halvtime i Grand Ages: Rome gav ingen blackouts eller artifacter. Mine verdier er nå 950/1900/2290 (memory clock uforandret). Får håpe dette bare er problemer med ferske drivere og ikke en høy feilprosent i denne serien med fabrikkoverklokkede kort. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Etter litt googling fant jeg fram til flere som hadde samme problem med Gigabytes SOC-kort. Her hadde flere midlertidig løst problemet ved å underklokke core i ulik grad. Jeg har nå underklokket kortet til 950 MHz Core og en halvtime i Grand Ages: Rome gav ingen blackouts eller artifacter. Mine verdier er nå 950/1900/2290 (memory clock uforandret). Får håpe dette bare er problemer med ferske drivere og ikke en høy feilprosent i denne serien med fabrikkoverklokkede kort. Dette er ikke akkurat "New tech" fra nV, så driveren er neppe noe man kan kalle fersk. En driver vil ganske sikkert ikke kunne rette opp at man må underklokke for ikke å få artifakter eller lignende issues, her er det nok noen kort som ikke klarer det som er lovet... Endret 12. februar 2011 av Ourasi Lenke til kommentar
EnokseN Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Høres ut som samme problem som ATI har med 5-serien deres. Men synes at det kan umulig være problemer med begge produsentene, om de ikke har samme fabrikk som lager GPUene. Kan tenke meg at det er driver problemer, at dem ennå ikke er skikkelig optimalisert for 560TI serien. Correct me if am wrong. Men er du fornøyd med kortet, med tanke på utenom problemet du har/hatt? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Hvilke problemer har ATI med 5-serien? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Litt forventet.. 1ghz på et kort er ikke direkte lite heller, så nå har gigabyte gått på en smell om ikke alle kortene de har sendt ut faktisk klarer det. Lenke til kommentar
EnokseN Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Hvilke problemer har ATI med 5-serien? Problemer med total frysninger på desktop og i spill, og så kalt grey screen of death. Har hatt ett 5870 kort med bare problemer, så derfor har jeg kjøpt Gigabyte sitt superoverclock kort. Høres ut som jeg får samme problemer med det også, da blir jeg meget skuffet. Håper Gigabyte kan lære av andres feil. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg hadde 2x5870 uten noe som helst problemer. Mener du et overklokket kort? Lenke til kommentar
EnokseN Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Ja, jeg hadde ett fabrikk overklokket kort. Men det var mange som hadde standar kort som hadde samme problem. Min tanke bak problemet er at de slurvet med noen batcher av kort. For noen har problemer og noen andre har det ikke. Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Vel, dette var litt snodig. Jeg leste meg fram til en kar som hadde samme problem, men som underklokket et Gigabyte OC til standard GTX 560 clock, for så å klokke det opp til fabrikkstandard OC. Dette fungerte tydeligvis for han, så jeg bestemte meg for å prøve det samme. Klokket kortet ned til 950 core og har jobbet meg tilbake mot 1000 core og jeg får nå ingen artifacts eller blackouts under spilling. All clock er tilbake til normalt (1000/2000/2290) og det fungerer helt fint. Temperaturen er faktisk lavere enn når overklokkingen stod urørt og rett opp av esken. Mistenker at det er default klokking det er noe snodig med, siden forced klokking i MSI Afterburner ser ut til å ha løst problemet. Derp? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Hvilke problemer har ATI med 5-serien? Hadde blir mer riktig. http://www.tomshardware.com/news/ATI-Radeon-Gray-Screen-Crash,9529.html Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Ah mimres litt nå, solgte kortene for et halvt års tid siden og så ikke så mange i 5xxx tråden som hadde vært uheldige og fått et slikt kort. Av de som hadde problemer med 5870 drev flesteparten og presset OC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå