Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Jeg overklokker ikke mitt eget kort, og jeg overklokker definitivt ikke andres.

Men jeg tror at et GTX 570 Twin Frozr II vil støye mindre enn et GTX 560 Ti overklokket til samme ytelse, spesielt om du kjører GTX 570 ned til stadardfrekvenser, det er fabrikkoverklokket. MSIs Twin Frozr II 560-/570-/580-kort er fabrikkoverklokket, og mitt eget GTX 580 er blant de høyest fabrikkoverklokkede kortene jeg har sett, og likevel har godt støynivå.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4200 kr, men de har gått ned til 3900 kr nå, ikke galt for en god kjøler og hele 6,6% fabrikkoverklokk på GPU, det er faktisk billigere enn Zotacs referansekort på komplett. Et kupp om du spør meg.

Edit: I tillegg koster Zotacs AMP!-kort 900 kr mer til tross for referansekjøler og lavere frekvenser.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Det som er helt sprøtt er at HD69502GB referanseutgave er så og si helt stillegående mens jeg spiller BC2. Riktignok er autoverdien på vifta lav, men tempen er ikke spesielt verre. Samme maskin, oppløsning og oppsett som med 580 "GOOD" kortet.

Under spilling:

post-38451-0-76201900-1297416996_thumb.png

Setter jeg vifta til manuelt 46% så er den hørbar men har ingen merkverdig hvinende karakteristikk og er bare "mer luft" lyd. Riktignok var det en noe mer grov "wosh" på 480 referanse. Gainward "Good" var bra på lyd opptil 46% men det fortsatte også å stige i temp over 90C om jeg lot den stå der og økte hviten over det ble det uholdbar lyd på det. Jeg skal forsøke å unlocke kortet og se hvordan det blir på temps og støy etc da.

Ellers synes jeg ikke HD69502GB bråker noe særlig mer enn HD69702GB som skal ha en noe større radialvifte.

EDIT:

Ikke for å gå utenfor topic, men greit med noen sammenligninger av produkter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

syns det var litt surt i starten å ha blåst gode penger på vannkjølt 480sli når 580 plutselig kom noen måneder etterpå, men når jeg uansett ikke sliter med ytelsen så varmer det i hjertet å lese alle kommentarene om støy :-) Keep it coming!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Hvilke kommentarer om 580 og støy ? :p

Hadde to stk 480 før jeg kjøpte to 580 og for å si det sånn så er 580 en lett bris iforhold til 480 ^^

Lenke til kommentar

Misliker at så og si alle beta av FPSer er kun multiplayer. Jeg prøvde Crysis 2 Beta på 360en, men blir jo hakkemat hele tiden da jeg ikke er noen FPS MP dude (ikke vært det siden rundt 1999 med wwII online). Derimot elsker jeg singleplayer modusen i BC2. Når BF3 kommer så kanskje jeg prøver meg på litt multiplayer. Savner gode noob modes i FPS MP.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Misliker at så og si alle beta av FPSer er kun multiplayer. Jeg prøvde Crysis 2 Beta på 360en, men blir jo hakkemat hele tiden da jeg ikke er noen FPS MP dude (ikke vært det siden rundt 1999 med wwII online). Derimot elsker jeg singleplayer modusen i BC2. Når BF3 kommer så kanskje jeg prøver meg på litt multiplayer. Savner gode noob modes i FPS MP.

Velkommen i samme båt, personlig har jeg sluttet helt å spille multiplayer med random folk, alt for mye dritt ute å går og spiller kun Coop med folk jeg kjenner.

Sinnsykt mye morro, men har alltid vært fan av "Menneske vs maskin" type scenarioer så det har nok litt å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...