Ourasi Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Jeg hadde vært MEGET fornøyd med en "grov Wosh" her, men det er det ikke snakk om. Dette er som en Boing 737 som spinner opp turbinene. Jeg trodde rett og slett ikke mine egne ører og håper komplett aksepterer returen selv om ene kortet er åpnet, ellers tar jeg det helt til FTU. Jeg er regelrett sjokkert. Skal se om jeg kan få tatt opp lyden og lagt den ut. Angrefristen er slik at du kan teste kortene, er du ikke fornøyd, så returnerer du dem slik de kom, åpnet spiller ingen rolle, komplett sier null på dette siden på slike varer er dette reglene som også komplett siterer fra, du får 100% sikkert pengene tilbake... Ikke vær urolig, dette går garantert bra, ta noen pusteøvelser du PS: Du kan ringe meg på 98252259 om du vil, for en privchat... Endret 9. februar 2011 av Ourasi Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Jeg skal teste litt mer nå, men har ikke så veldig lyst til å åpne begge eskene med tanke på retur slik sett :/. Den jeg har åpnet klarte jeg å åpne slik at hvertfall forseglingen på den antistatiske posen er uskadet, men forseglingen i esken måtte brytes. Skal undersøke litt. Opptil 46% på viften er lyden helt ok og lavere enn GTX480, HD6970 osv., deretter begynner gradvis denne turbin-hviningen å komme. Skal se hvordan tempen oppfører seg da. Endret 9. februar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Litt dumt spørsmål, men det er ikke noe plastikkfoil klistret over noen av grillene på kortet, har sett noen slike med nesten usynlig "Remove before use" advarsel..... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Skal ta det ut og undersøke, men så ikke noe slik når jeg undersøkte kortet før jeg satt det inn. Ellers ser det ut som kortet holder seg på rundt 73-78C ingame i BC2 mens når jeg alt+tabet meg ut så fortsatten tempen faktisk å øke til rundt 85C. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Ikke stress med angreretten din, dette er et krav du har når du kjøper noe på internett: Kjøper har en ubetinget angrerett på 14 dager. Kjøper behøver ikke begrunne hvorfor han ikke ønsker å kjøpe varen likevel. Varen må kunne returneres i tilnærmet samme stand som da den ble levert. Hva dette innebærer er ikke alltid lett å fastlå, og kan danne grunnlag for diskusjoner mellom kjøper og selger. Men forbrukeren må kunne danne seg et bilde av produktet han/ hun har kjøpt. Kilde. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) IT-Henrik: EDIT: Her er tempen under spilling i BC2 med viften på 46% hvor den faktisk ikke er hørbar, ellers er det først ved 55% jeg synes lyden begynner å bli plagsom i karakteristikken. Ourasi: Et MEGET generøst tilbud, men jeg skal forsøke retur først i det minste . Your the man hehe. Etter denne erfaringen så blir det nok å vente på EVGA GTX580 SC/FTW utgaver eller lignende som jeg har ekstremt god erfaring med. Det hadde også vært artig med tilbakemeldinger på "MSI GTX580 TwinFrozerII" hvordan lydkarakteristikken er på den. Endret 9. februar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Den spinner vel litt ned ved alt-tab ut av spill, mens klokk og last fremdeles er nokså høy, så høres normalt ut.... Men kan vel ikke si "Good" imponerer på temps heller, mitt ser minst like pent ut på orginal klokk, men er jo svært snill på støy selv etter veldig lange spillsessions.. Ved et evnt. bytte er det du allerede bruker greit, men hadde jo vært kjekt å vite om det faktiskt er fracked mtp. vifteprofilene... Hvilken % går det på når det har stabilisert seg på idle, og hvilken temp ser du da? Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Virker som EVGA har samme "problemet" som "GOOD" Hadde vært morro å se sammenligning av DB/LYD og temperatur. * Utrolig Bra Ytelse! 5 10/01/2011 Anmelder: Øystein Liseth Jeg kjøpte 2 av disse GTX 580 kortene, og valge og gå for EVGA sine, da jeg kjenner dette merket ifra før, og Vet at dette er Bra Kvalitet. Innstalasjonen av disse kortene gikk uten problemer, jeg kjører nå 2 av disse i SLI. Kjører alt av spill helt problemfritt på max settings. Som feks. GTA IV, Black OPS, Mafia II, og vil nok kjøre spillene som kommer ut i 2011 på max uten problemer også. Blir morro og teste disse ut i SLI på Crysis 2 når det kommer ut. Kortet går noe varmt, men Vaper Chamber teknologien gjør jobben, og blåser den varme luften ut på baksiden av kortet, og da ut av kabinettet. Annbefaler og la viften på kortet stå på Auto, da på max load 85% bråker dette alt for mye. Med auto innstillinger så har jeg ikke klart og få den over 60% på viftebruk, og da er ikke støyen ifra kortet veldig merkbar. Og temp. holder seg fortsatt kjølig der den skal vere. Dette er ett Veldig Bra High End Skjermkort, som jeg på det sterkeste vil anbefalle. Jeg er Super fornøyd. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Ble et langt avbrudd pga. en jobbtelefon her. Ourasi: Slik ser det ut når det har roet seg på desktopen. (noen minutter etter spilling) NB! Må sies at mitt Coolermaster Cosmos S nok er noen grader varmere enn de flestes siden jeg har 15 disker i det en periode før jeg bygger ny filserver. Heradon: Jeg tror nok ikke EVGA har samme problematikken da jeg kjenner igjen det som sies med at kortet støyer bra på 85% noe som er helt riktig og bare å forvente. Jeg husker mine EVGA 460 var så og si lydløse opptil 55%, nesten ikke merkbare opp til 65% og begynte å støye bra over 80%. I tillegg kjører den karen 2x580 i SLI. Dette med GOOD kortene er helt ekstraordinært og får alle mine tidligere HD5870, GTX480, HD6970, HD6950 til å virke som de snilleste guttene i klasse, i referanseutgaver. EDIT Angrefristen er slik at du kan teste kortene, er du ikke fornøyd, så returnerer du dem slik de kom, åpnet spiller ingen rolle, komplett sier null på dette siden på slike varer er dette reglene som også komplett siterer fra, du får 100% sikkert pengene tilbake... Ikke vær urolig, dette går garantert bra, ta noen pusteøvelser du Ha ha, neida. Mente det ikke slik at det er Komplett sin feil, på ingen måte. Man blir bare litt snurt og smått irritert når man får noe som er helt motsatt av hva man forventer. Det går jo tid og div. til alt, men tross alt så er gleden der også så ingen fare hehe. Komplett er helt suverene, har ikke et vondt ord å si om dem . Men Gainward skulle jeg gjerne hatt noen ord med her for hva de har tenkt må gudene vite. Det virker nesten som de har plukket opp en plastikkdings med 2 vifter og smelt på uten å teste. Det som slo meg var nemlig at hele vifteannordningen virket veldig "Plastic Fantastic" ift. hva jeg er vant til. Bildene lyver veldig her. Kommer nok til å sende dem en mail og be om en forklaring på det. Litt trist for kortet virket som drømmekort helt til jeg forsøkte å spille med det, nydelig portlaoyt som er sjelden å se på Nvidia kort etc. Man får håpe flere kommer med det. Endret 9. februar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 @theo Har de Gainward kortene referansedesign? Tenker i forhold til vannkjølingsblokker. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Ble et langt avbrudd pga. en jobbtelefon her. Ourasi: Slik ser det ut når det har roet seg på desktopen. (noen minutter etter spilling) NB! Må sies at mitt Coolermaster Cosmos S nok er noen grader varmere enn de flestes siden jeg har 15 disker i det en periode før jeg bygger ny filserver. Jau, ser bedre ut, men i mitt Coolermaster S, ganske pakket med stuff det også, så sliter ikke jeg med idletemps akkurat, dette er 7min idle med EVGA referansekjøler.... Endret 9. februar 2011 av Ourasi Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Tror slike 580 GTX kort kunne vært bra med fullcover vannblokk Men skal slite med å forsvare utbytting av 2stk 480 GTX eVGA kort med fullcover blokker for så å kjøpe inn 2 stk 580 GTX og enda to fullcover blokker. Måtte eventuelt vært eVGA kort (FTW) som kommer ferdig med fullcover blokk. Får heller vente til neste generasjon og se om det blir større endringer. Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Gainward GOOD kortet var en enorm skuffelse ja, i tillegg til veldig høy støy ved last er viftene av typisk billig type. Hvis jeg vrir litt på kortet tar de borti ett eller annet og lager dunkelyder. Er redd Komplett får mitt i retur. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Test av GTX 560 Ti med Phantom 2 kjøler i fra Gainward Link Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Oldman, samme inntrykk som jeg fikk og Komplett får begge mine i retur. Jeg kjøper heller EVGA kort når de kommer på ukens tilbud el. evt. kanskje Ourasi vil selge meg sitt . Det som dog er litt synd er at jeg hadde gledet meg stort til å få skikkelige porter på et Nvidia kort. Det å ikke ha skikkelig HDMI og DP i dag er for meg uforståelig. Men jeg vurderer også på om jeg skal vente til GTX590 som kommer i slutten av februar siden jeg spiller i forholdsvis høye oppløsninger. Men hvis 590 blir et kort som vil støye mer enn 2 stk 580 så blir det nok ingen deal. Årsaken til at jeg vurderer GTX590 er at jeg da slipper å bytte ut Sabertooth kortet med et P6T6 jeg har liggende (rep), siden førstnevnte kun har 2 skjermkortslotter som legger kortene tett inntil hverandre. Er også litt usikker på SLi støtte i Sabertooth X58 og hadde byttet over til P6T6 om jeg skulle kjøre 2x580, 2x570 el. Nå sverget jeg riktignok på å ikke kjøpe noe dualkort siden mine 2 stk 9800GX2, men man får jo regne med at ting har blitt bedre siden den gang. HD6990 er også fristende men ikke sikker på at jeg har lyst til å vente helt til midten av mars da det meste av spillsesongen er over for min del i midten av april. Men det kommer jo tidsnok for de som skal på TG . Endret 9. februar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Jeg syntest spillene ligger langt bak hardwaren atm. Jeg bruker 2x 480 kort, og spiller fint alle spill i 2560x1600 oppløsning. Selv metro2033 og crysis går fint på 50-60fps alt på fullt. Tror jeg kommer til å hoppe over hele 580 og vente på neste generasjon. Spill er ganske dårlige til å unytte dagens maskinvare, og det skyldes delvis satsing på konsollene, men det er en egen diskusjon. Jeg mener du bør ha god grunn før du oppgraderer et bra 400-kort til 500-kort siden ytelseforskjellen er såpass liten. Mitt generelle tips er at det bør være minst 50% forskjell før det har noe for seg, samt at det ikke er nødvendig å oppgradere hvis alt kjører bra nok fra før (etter din egen mening). "Gigabyte GeForce GTX 560 Ti SO" viser seg veldig godt frem i testen til hw.no og ligger hele tiden på nivå med GTX570 i ytelse. Nesten synd jeg ikke gikk for dette i går når det var på lager, men etter å ha leste testen i dag tidlig er jeg skeptisk til lydnivået da dattern er følsom på støy noe som er årsaken til at den nye maskinen ble bygget i et Fractal R2 isolert kabinett. Det jeg alltid synes mangler i disse testene er en nogenlunde god støyreferanse. Jeg forstår ikke hvorfor de eks. ikke kan ta opp støye ved forskjellige belastninger etc. slik at vi kan lytte på den i øreklokker. Rommene de tester i er dedikerte uten særlig ekstern støy og selv om åpne testbenker ikke vil gi noe representativt bilde for hvordan det vil høres ut i et kabinett av ymse sort så gir det oss muligheten til å sammenligne støyen og lydkaraktistikkene på kortene. Dette bør komme på plass i 2011. Helt enig angående støytestene. Nå har jeg ikke lest hele diskusjonen som du har hatt her, så beklager om jeg bommer litt her. Men hvis du synest støynivå er viktig så bør du sterkt vurdere MSI sine varianter med Twin Frozr II. Jeg har selv et GTX 580 i et dårlig kjølt kabinett (Antec Three Hundred), og selv etter et par runder i Unigne Heaven så er ikke støynivået merkbart høyere enn idle (og vifte på rundt 50% og temperatur på rundt 60 grader, mot 40% og 34 grader idle). Nå har jeg ikke gjort noen støymåling, men i mitt tilfelle så støyer strømforsyning og disker betydelig mer (Corsair TX 750W, 3x WD Black). Jeg må åpne døren og sitte med øret mot kabinettet for å høre klar forskjell når skjermkortets vifte går opp og ned. Det vil sikkert bli godt høørbart om viften passerer 80%, men det er ikke realistisk med normal bruk vinterstid. Poenget mitt er, har du et bedre kabinett med god kjøling og støydemping, så skal du ha uvanlig stille komponenter ellers før disse skjermkortene blir et problem. Edit: kabinettet mitt har nå ingen vifter som suger luft inn, så det er skjermkortet som drar luften hele veien inn. Maskinen blir nok noe varmere med timesvis med load. Endret 9. februar 2011 av efikkan Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Bestiller GTX570 Phantom til slutten av uka Blir kult. : ] Klokkes så høyt som mulig såklart. Testene jeg har lest sier det er både stillere og kjøligere enn stock.. Gleder meg : ] http://fudzilla.com/...gtx-570-phantom Endret 9. februar 2011 av Möllers Tran Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Efikkan: Noted Hvis du er interessert i GTX 560 med Twin Frozr II så bygde min bror akkurat en maskin med det, så i løpet av noen dager får jeg kanskje anledning til å se det i praksis. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Ah, er vel mer interessert i 570 og 580 støymessig da. Men for all del, vil gjerne viten hvordan støyen er på 560 kortet når det klokkes og hvor godt det klokker Når 560 klokkes godt ligger det oppi og over 570 ytelse og hvis støyen da er god så er det interessant til datterns 1920x1200 rigg. Endret 9. februar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå