Ourasi Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) @Mr. A: Du får kjøpe mitt EVGA 580, så kan jeg ta sjansen på å teste Gainwards utgave, trenger både DP og fullsize HDMI (EVGA's løsning på miniHDMI er fin dog)... Skal si meg enig i at EVGA går den ekstra milen for å gjøre ting litt bedre mtp. brukervennlighet, denne 30% vifte biosen er jo knall, pluss litt annet snacks som 3dm11 Advanced og precicion m.m.. Endret 7. februar 2011 av Ourasi Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 faktisk litt fart i gtx 560Ti med sandy i ryggen.. Ikke dårlig! Lav max temp på kortene også, du kjører vann på den riggen ikke sant? nei nei... luft all the way! Blir en Sandy Bridge på meg også så fort de nye hovedkortene kommer på markedet igjen siden selv 2x570 er typisk CPU begrenset selv i høye oppløsninger. 2600K ser så morsom ut at den må stå bak 2x580 kortene mine. Kakeshoma: Haha hmm jeg er nok en slitende lønnsmottaker med barn som setter sione krav, ellers skulle jeg gjort det . Derfor er det denne hobbyen fremfor biler, båter og den slags. Det ligger mer i rangen av hva økonomien tillater. sandy er et must nå til dags, gir deg mye mer ytelse enn 1366 i spill osv på 4.8Ghz+ Luft? :o Særdeles imponerende, med mindre du sitter i en kjeller med 10 grader ambient og fryser Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 @Mr. A: Du får kjøpe mitt EVGA 580, så kan jeg ta sjansen på å teste Gainwards utgave, trenger både DP og fullsize HDMI (EVGA's løsning på miniHDMI er fin dog)... Skal si meg enig i at EVGA går den ekstra milen for å gjøre ting litt bedre mtp. brukervennlighet, denne 30% vifte biosen er jo knall, pluss litt annet snacks som 3dm11 Advanced og precicion m.m.. Blir nok ikke kjøpt noe nytt helt med det første. Har en god stund tenkt over å selge 480'et mitt, og gå over til 580. Regner med det er en god stund til det kommer noe nytt(Annet en 590), så er vel ingen grunn til å vente serlig lenge. Lenke til kommentar
Athey Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Netonnet selger 480 for 2500,- , så du kunne jo kjøpt et til og kjørt SLI? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Netonnet selger 480 for 2500,- , så du kunne jo kjøpt et til og kjørt SLI? Nei. Er en grunn til at jeg vil bytte til 580. Trenger ikke noe serlig mere effekt, men støyen er uutholdelig i spill som Minecraft der det er lite lyd. Et 480 holder for meg. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Å kjøpe kort brukt fra Ourasi er rett og slett å anbefale. Skulle jeg hatt et EVGA kort ville jeg hivd meg på. Ingen presstaktikk, men man får rett og slett pent brukt og godt ivaretatte produkter til en rimelig penge fra denne karen. Endret 7. februar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Hadde mest sannsynelig kjøpt det av han om det hastet og jeg skulle kjøpe nå, men jeg må vente litt. Som sagt er jeg ikke rik, så må først få lagd meg et lite pc budsjett. @Ourasi: Hvilken pris tenker du å slege det for ? Har det vært gjort noe med ? (Tenker skifting av kjølepasta/kjøler, overklokking osv) Endret 7. februar 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Ingenting er gjort med kortet, satt inn og klokket til 835/[email protected] for spilling og benchet litt på 900/2300, samt oppdatert bios med ny fra EVGA som reduserer støy under idle til mer eller mindre lydløst.. Fint kort, idler på 30-32C selv med ny bios og holder meget behagelig støynivå under spilling, kom selv fra GTX480, så overgangen er betydelig mtp. støy, samme med ytelseshoppet, spesiellt i BC2 og BC2-Vietnam... Prisen, tja, hentet det på netshop lillejulaften, så kan vel ikke dra av for mye, spesiellt siden jeg er så fornøyd med det, men litt rimeligere enn Gainward tilbudet skal jeg vel kunne tåle... Endret 7. februar 2011 av Ourasi Lenke til kommentar
findon Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 sandy er et must nå til dags, gir deg mye mer ytelse enn 1366 i spill osv på 4.8Ghz+ Njaa... Hvilke spill, oppløsninger og antall skjermer er det egentlig du prater om her? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) De fleste tester jeg leste i går av 2x570 sier man blir godt CPU begrenset med en kraftig overklokket i7 selv i 2560x1440/1600 med unntak av Crysis Warhead og noen spill som ikke støtter SLI. Endret 7. februar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) sandy er et must nå til dags, gir deg mye mer ytelse enn 1366 i spill osv på 4.8Ghz+ Njaa... Hvilke spill, oppløsninger og antall skjermer er det egentlig du prater om her? I spill med rimelig grei oppløsning, null å hente om man har en greit klokket 1366 CPU, matcher [email protected] med min [email protected] i alle spill jeg har sett med singel GTX580 på dem begge.... [email protected] m. HT er veldig langt fra å være flaskehals i alt annet enn benching... Skrur man ned oppløsningene i spillene med en [email protected] for å unngå GPU som flaskehals, så har man så mye FPS at å betale for å få mer ville være litt snålt, så for spilling er det liten grunn for å bytte imho.... For SLI er vel ikke 2xPCIe x8 som er på de fleste P67 kort det beste, finnes sikkert ett og annet som har 2stk. x16 spor, men ikke sett dem enda... Vil si det slik: har du i7 920-980 og klokker dem til ca. 4.0ghz, så venter man til x68 minst, har man Q9xxx/QX9xxx og x48/x38 og lysten på noe nytt, så er SB en god oppgradering, men selv her er det fordeler ved å vente på 2 stk. x16 PCIe spor.. For bencheren, da gjelder litt andre regler, spesiellt siden SB klokker så bra, for spilleren som klokker noe, så er det null å tjene på bytte, som forøvrig er rimelig samstemt med anandtechs konklusjon: "Sandy Bridge is easily a no brainer. Unless you already have a high-end Core i7, this is what you'll want to upgrade to." Men dette kjenner du vel for det meste til, siden du reagerte litt på innlegget du quotet, enkelte tar litt av avogtil, de mener ikke noe vondt med det... Og, rett skal han ha i en ting, klokker man ikke, og sitter med en i7-920 på orginalfrekvensen eller eldre CPU'er, ja da blir det vesentlig forskjell siden 2600k går på 3.4ghz pluss betydelig høyere turbofrekvens, man snakker altså om 1ghz høyere frekvens m. turbo, slikt merkes jo uavhengig av arkitekturforbedringer... Endret 7. februar 2011 av Ourasi Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Jeg er i grunn enig i den edruelige ommsummeringen til Ourasi, sånn sett aner jeg ikke hvorfor jeg har kjøpt 2x580 da jeg ikke bencher Men ant. samme årsak som jeg bare må ha en 2600K på en x68 etterhvert og forsøke å kjøre den på 4.5 som en stillegående 24/7 klokk. Selv om jeg har en [email protected] nå. Jeg opplevde selv med 2x5870 at jeg ikke trengte denne kraften, så hvorfor kjøper jeg 3x6950, 2x460, 2x580 osv. hmm, en pasjon. Men samtidig vet jeg da at alt jeg kaster på mine 2x580 i 2560x1440 kan skrus helt opp og nytes i all sin glans. Jeg tror jeg i tillegg til å være en hw-entusiast er en liten "eyecandy whore" som noen til tider kaller det. Jeg vet godt at tilbudet på GTX570 til 2595,- nok hadde vært mer en godt nok for meg som spiller kanskje 4-5 ganger i måneden i gjennomsnitt per år. Endret 7. februar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Samme med meg ^^ Har to stk gtx 580 en ganske heftig i7 og 12gb ram men bruker skjeldent pcn til spilling eller benching Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Samtidig som jeg har brukt i overkant av 10.000,- på 4stk SSD i raid0 og jeg ser for det meste på film/tvserier og surfer på nett. A passion is just a passion. Jeg er heller ikke rik, har ikke et flott hus og fine biler og bruker mesteparten av mine penger på min datter og hennes interesse for hestesport. Likevel har alle investeringene og tiden jeg putter i hardware sørget for økt livsglede fordi det er en pasjon. Den beste hw investeringen jeg har gjort på lenge er nok Xonar STX lydkortet jeg får i dag. EDIT: Selv om det kan virke "senseless" så har alt en mening og min 1366 maskin skal over til å bli et virtuelt hosting jern hjemme for div. servere kjørenmde med 24GB ECC minne om ikke lange tiden. Derfor kjøpte jeg også en W3520 i sin tid som støtter ECC minne på X58. Derfor står den nå også med 15 disker. Nå har den riktignok 12GB minne som den har hatt siden januar 2009 når jeg kjøpte X58 maskinen. Endret 7. februar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Jeg er i grunn enig i den edruelige ommsummeringen til Ourasi, sånn sett aner jeg ikke hvorfor jeg har kjøpt 2x580 da jeg ikke bencher Men ant. samme årsak som jeg bare må ha en 2600K på en x68 etterhvert og forsøke å kjøre den på 4.5 som en stillegående 24/7 klokk. Selv om jeg har en [email protected] nå. Fant en [email protected] vs. [email protected] SLI GTX580 test: http://www.jagatrevi...mance-review/2/ Viser vel greit hvorfor jeg ikke kaster meg over SB, med eller uten SATAII katastrofen, og 8x/8x selv med betydelig redusert latency etc. mtp. integrert PCIe kontroller på SB/P67 ser vel ut til å vise sitt stygge ansikt i Dirt2 selv i en såpass moderat oppløsning som selvsagt skulle tale til SB sin fordel, høyere oppløsning og antialising vil kunne avsløre det hyppigere og en 4.0ghz vs 4.0ghz hadde vel gjort det enda litt mer intressant rent teknisk... Ikke mange SLI tester å finne med SB vs. 1366 variantene, troligen hadde nok flere spill vist det Dirt2 avslører her, satser vel på at noen andre får opp en test med flere spill snart.... Endret 7. februar 2011 av Ourasi Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg hadde på ingen måte planer om SB nå med chipsett feilen eller P67, jeg skal ha et high-end kort i april/sommer/høst . Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Jau, var vel ment mer som en kommentar/FYI i sammenheng med den quoten tidligere... Hopper vel muligens på x68 selv, men er litt lei Intel, og venter til Bulldozer viser seg frem, det var noen meget oppløftene resultater i Bulldozer tråden som faktisk gjør at AMD kan bli vel så aktuell ved neste oppgradering.... Lenke til kommentar
findon Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 De fleste tester jeg leste i går av 2x570 sier man blir godt CPU begrenset med en kraftig overklokket i7 selv i 2560x1440/1600 med unntak av Crysis Warhead og noen spill som ikke støtter SLI. Egentlig pussig at de fortsatt bruker crysis som en test, core2duo-spill er ikke direkte representativt lenger. Vil tro crysis og warhead er de eneste noensinne med slike gpu-krav uten å bruke quadcores - then again, det er vel bare litt tabloid og selger bra Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Ourasi: Vel jeg har en korreksjon ift. mitt utsagt, jeg har lyst på x68/sb, men jeg også ser ann Bulldozer og har i så måte ikke bestemt meg for hvem av de som blir neste oppgradering. Endret 7. februar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 jeg syntes fpsen min har blitt høyere all over med 2 x 560Ti kontra 2 x 480GTX på 1920x1200 i BC2.. cpu ble byttet fra 3520 @ 4.2Ghz til 2600K på 4.8Ghz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå