Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok et kjapt spørsmål: Jeg har 2 GTX 560 på vei som jeg skal kjøre i SLI, så satt jeg og leste en artikkel om akkurat GTX 560 i SLI (http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-560-ti-sli-review/2) og jeg ser her at anmelderen skriver:

For installation' date=' make sure you do not forget to use a SLI bridge. We could have placed the card one slot lower for better airflow, but we test in the most stringent condition that you could have @ home as well. So we opted to put them close together.[/quote']

Er dette noe som følger med? Sist gang jeg kjørte noe i SLI var det voodoo2 som gjaldt, haha.

Lenke til kommentar

Aha, den er grei. Jeg har et Asus P8P67 Deluxe i samme kolli, satser på det følger med der!

Her har du en liten liste over det som vanligvis følger med det HKet.

P8P67 Deluxe user guide

DIGI+ VRM and BT GO! user guide

Driver disc

Four SATA 6Gbps cables

Two SATA 3Gbps cables

ASUS Q-Shield (rear I/O panel shield)

NVIDIA SLI bridge connector

2-in-1 ASUS Q-Connector

ASUS USB 3.0 front panel box

Da jeg kjøpte P6X58D Premium fulgte det med vanlig SLI bro pluss en TRI-SLI bro, Asus legger ved mye ekstra sammenlignet med andre HK produsenter.

Lurer litt på å kjøpe et GTX 580 eller kanskje 2 GTX 580 for SLI, men rykter sier at GTX 590 kortene kommer i februar, så kanskje jeg venter litt.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

SLI bro følger vanligvis med skjermkortet også ;)

Har jeg hverken fått fra EVGA, XFX eller Gainward... Jaja...

GPU - 2 x GTX 470 | CPU - i7 920

GPU - 607 MHz - 1674 MHz | CPU - Stock - Turbo, HTT, Speedstep off

stock3001.jpg

GPU - 800 MHz - 1700 MHz | CPU - Stock - Turbo, HTT, Speedstep off

gpuoc3001.jpg

GPU - 800 MHz - 1700 MHz | CPU - 3.8 GHz

cpugpuoc3001.jpg

Lenke til kommentar

hmm 570 phantom er bare 100 lappen dyrere enn GTX 570, har ett 570 Phantom liggende her som jeg maa faa testet, det har ville overclockingsmuligheter ivertfall, da det overclockes til over GTX 580 stock :w00t:

Edit: naa har 570 kortet samme mengde minne som originalversjonen, saa kan se hvorfor 580 versjonen er dyrere

Endret av Diabolicelf
Lenke til kommentar

litt offtopic men, jeg skal koble dataen til tven. Vil denne overføre lyd også? Og er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en kabel som har mini hdmi på den ene siden og vanlig på den andre som er minst 5 meter?

DVI-D til HDMI kabel funker vel 100% som HDMI, så da skal lyden være en enkel sak, dog ikke testet selv...

De to lengste MiniHDMI til HDMI kablene jeg har funnet, er denne og denne ..

Men du kan enkelt skjøte med ei god Hun-Hun HDMI adapter som denne, da er du ikke avhengig av lang MiniHDMI til HDMI, men kan bruke mesteparten av lengden i standard HDMI...

Personlig velger jeg denne miniHDMI saken på nV kun til korte kabler til skjermen som er på PC bordet, og bruker en 5m DVI-D til HDMI kabel av god kvalitet til HDTV, som denne..

EVGA sendte med en MiniHDMI til HDMI-Hun overgang på 20cm som jeg tester ut, og den funker greit, men ikke sett noen slike i butikkhyllene... Det beste er nok "rene" kabler, og slippe bryderiet med overganger av ymse kvalitet, ser slett ikke pent ut heller, kanskje med unntak av Monster HDMI Hun-Hun adapteret..

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hmmm... ;) Jeg har ivertfall fått både SLI og Crossfire bro med på det fleste kortene mine :D

Crossfirebro følger med skjermkortet, men det gjør ikke SLI. Jeg tror du blander dem sammen jeg :p

absolutt mulig det :innocent:

... selv om jeg er ganske sikkert at jeg har fått SLI bro med et par av nvidia kortene også ;) uansett følger det med HK´et :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...