**dp** Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 her snakker vi ytelse! stock kort (900 er stock) gpuscore på 2 x 460GTX (700Mhz stock) = 26500 poeng.. her har jeg nesten 10000 mer Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hvordan er ytelsen i Crysis/Metro2033? Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Hvordan er ytelsen i Crysis/Metro2033? ikke testet.. BC2 går derimot sinnsykt smooth igjen Endret 26. januar 2011 av **dp** Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Den bruker gpuene ihvertfall :!: Pene tall Dp Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Se der ja, meget bra ytelse Kanskje jeg skal prøve det OC-kortet til Gigabyte. Ganske bra pris på det faktisk. Nå fikk jeg jo HD6950-kortet veldig billig, og det var jo enkelt å låse opp, men dette ser virkelig interessant ut. Og jeg har jo alltid likt nVidia bedre enn ATi av en eller annen grunn... Ytelsen på mitt ATi-kortet mitt er jo bedre, men for min egen del er %-vis økning like morsomt Håper du får opp GPU-clocken litt mer Dp, gleder meg til å se flere scores Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Se der ja, meget bra ytelse Kanskje jeg skal prøve det OC-kortet til Gigabyte. Ganske bra pris på det faktisk. Nå fikk jeg jo HD6950-kortet veldig billig, og det var jo enkelt å låse opp, men dette ser virkelig interessant ut. Og jeg har jo alltid likt nVidia bedre enn ATi av en eller annen grunn... Ytelsen på mitt ATi-kortet mitt er jo bedre, men for min egen del er %-vis økning like morsomt Håper du får opp GPU-clocken litt mer Dp, gleder meg til å se flere scores sliter litt med core.. kjører på matx hk så første kortet har ca null plass Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Se der ja, meget bra ytelse Kanskje jeg skal prøve det OC-kortet til Gigabyte. Ganske bra pris på det faktisk. Nå fikk jeg jo HD6950-kortet veldig billig, og det var jo enkelt å låse opp, men dette ser virkelig interessant ut. Og jeg har jo alltid likt nVidia bedre enn ATi av en eller annen grunn... Ytelsen på mitt ATi-kortet mitt er jo bedre, men for min egen del er %-vis økning like morsomt Håper du får opp GPU-clocken litt mer Dp, gleder meg til å se flere scores sliter litt med core.. kjører på matx hk så første kortet har ca null plass Hehe så det nå. Ser det er veldig variable resultater på overklokkinga rundt om kring, men ser ut til at GB-kortene er de som gjør det stabilt best. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Se der ja, meget bra ytelse Kanskje jeg skal prøve det OC-kortet til Gigabyte. Ganske bra pris på det faktisk. Nå fikk jeg jo HD6950-kortet veldig billig, og det var jo enkelt å låse opp, men dette ser virkelig interessant ut. Og jeg har jo alltid likt nVidia bedre enn ATi av en eller annen grunn... Ytelsen på mitt ATi-kortet mitt er jo bedre, men for min egen del er %-vis økning like morsomt Håper du får opp GPU-clocken litt mer Dp, gleder meg til å se flere scores Hadde det ikke vært for at jeg drev mye med flerskjerm og filmavspilling så hadde jeg også muligens likt nvidia bedre enn nå hvor begge er like godt likt men på hver sine sterke og svake områder. EDIT: Hvordan ligger 2xGTX560 i ytelse og total strømbruk ift. 1xGTX580? Endret 26. januar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Se der ja, meget bra ytelse Kanskje jeg skal prøve det OC-kortet til Gigabyte. Ganske bra pris på det faktisk. Nå fikk jeg jo HD6950-kortet veldig billig, og det var jo enkelt å låse opp, men dette ser virkelig interessant ut. Og jeg har jo alltid likt nVidia bedre enn ATi av en eller annen grunn... Ytelsen på mitt ATi-kortet mitt er jo bedre, men for min egen del er %-vis økning like morsomt Håper du får opp GPU-clocken litt mer Dp, gleder meg til å se flere scores Hadde det ikke vært for at jeg drev mye med flerskjerm og filmavspilling så hadde jeg også muligens likt nvidia bedre enn nå hvor begge er like godt likt men på hver sine sterke og svake områder. EDIT: Hvordan ligger 2xGTX560 i ytelse og total strømbruk ift. 1xGTX580? ytelse, bedre.. typ endel. strøm; min maskin bruker 390w under 3dmark vantage nå. vil tro det er ca det samme som 580 gjør. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Mao. nesten like greit å kjøpe GTX580? Prisen blir jo så og si identisk. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 ja, men ytelsen blir bedre med 2x560 der sli virker som det skal. Men hvis man tenker på pris, plass og alt det der så er 580 et greit valg istedenfor 2x560. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Hadde vært kjekt med noen sammenligningstall, men det dukker vel opp? Altså andre tall enn pris som er rimelig enkelt å slå opp he he. Det er jo alltid en nøye % avveining ift. om man kjøper 2 eller 1 kort når begge alternativene utgjør så og si samme pris. Endret 26. januar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Hadde vært kjekt med noen sammenligningstall, men det dukker vel opp? Altså andre tall enn pris som er rimelig enkelt å slå opp he he. Det er jo alltid en nøye % avveining ift. om man kjøper 2 eller 1 kort når begge alternativene utgjør så og si samme pris. 2 x 560Ti yter vesentlig bedre enn 1 x 580GTX vil jeg tro. se på Vantage til sammenlikning.. 35700 poeng fikk jeg stock på gpu.. (900Mhz core). jeg tviler STERKT på at 580 klarer det. edit: http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-560-ti-sli-review/1 560Ti SLI yter myyyye bedre Endret 26. januar 2011 av **dp** Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Hadde vært kjekt med noen sammenligningstall, men det dukker vel opp? Altså andre tall enn pris som er rimelig enkelt å slå opp he he. Det er jo alltid en nøye % avveining ift. om man kjøper 2 eller 1 kort når begge alternativene utgjør så og si samme pris. 2 x 560Ti yter vesentlig bedre enn 1 x 580GTX vil jeg tro. se på Vantage til sammenlikning.. 35700 poeng fikk jeg stock på gpu.. (900Mhz core). jeg tviler STERKT på at 580 klarer det. Det er derfor man har 2 stk 580 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Theo: Guru3d har en 560 Sli test og jeg så fort over og det var spill der 2x560 lå en god del fps over 580:) Nizzen: I ett m-atx kabinett tror jeg DP gjorde et meget godt valgt. 2x580 ser jeg på som tåplig hvis du ikke vannkjøler de vel og merke. Endret 26. januar 2011 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hadde vært kjekt med noen sammenligningstall, men det dukker vel opp? Altså andre tall enn pris som er rimelig enkelt å slå opp he he. Det er jo alltid en nøye % avveining ift. om man kjøper 2 eller 1 kort når begge alternativene utgjør så og si samme pris. 2 x 560Ti yter vesentlig bedre enn 1 x 580GTX vil jeg tro. se på Vantage til sammenlikning.. 35700 poeng fikk jeg stock på gpu.. (900Mhz core). jeg tviler STERKT på at 580 klarer det. Det er derfor man har 2 stk 580 drar jo 250w stk.. jeg spiller nå med effektbruk på 380w.. DET er lite det Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg når bare 900watt under bc2 spilling Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Serriøst !?!? nesten 38k på gpu stock !?? Med mine to gtx 580 stock så får jeg 39k.. Skal sies at det er lenge siden jeg har prøvd vantage men nå fikk jeg lyst til å prøve for å se hva jeg får ! Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Cpuen din må betraktlig høyere Radeon, hvis du ser på Dp sin så kjørte han på 4,8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Den har ingenting å si på gpu scoren.. Fikk faktisk bare 36k ! men gpuen ble veldig dårlig "brukt" iforhold... Edit: liten typo Endret 26. januar 2011 av Slettet-aabLQt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå