Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

266.44 driveren har fungert smertefritt for meg så langt.

ok heldig du da kansje, for meg så var den ikke no bra, spill hengte seg osv, grafikkfeil, ytelsestap osv.

Virker som 266.35 og 44 er best for 5 serien. For meg så er 266.35 og 44 kjempebra for 580 SLI. På guru3d så sliter VELDIG mange med 4 serienb og de nyeste driverene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Etter mitt gamle godt brukte 8800 Ultra kort tok kvelden, gikk jeg til anskaffelse av et nytt skjermkort. Jeg endte opp med et 570. Nesten alt virker perfekt, men det er lyden som er litt vrang. Altså, jeg har koblet hdmi kabelen til receiveren min, som støtter opptil 7.1 men jeg får ikke endret innstillingene i W7 til å velge noe annet enn stereo? Noen som vet hvordan man kan ordne dette? For kortet skal teoretisk sett støtte opptil 7.1 via HDMI.

Lenke til kommentar

266.44 driveren har fungert smertefritt for meg så langt.

ok heldig du da kansje, for meg så var den ikke no bra, spill hengte seg osv, grafikkfeil, ytelsestap osv.

Virker som 266.35 og 44 er best for 5 serien. For meg så er 266.35 og 44 kjempebra for 580 SLI. På guru3d så sliter VELDIG mange med 4 serienb og de nyeste driverene.

ja virker sånn. virker som de ikke har noe mer å skvise ut av 400 serien siden det ikke har kommet en offisiell driver siden oktober.

Lenke til kommentar

Her går man og tror skjermkortet er uovervinnelig så kjøper man Crysis Warhead og blir slått ned på bakken umiddelbart. :p

Men jeg prøvde å sette ned oppløsningen til 1920x1200 og fikk sorte rammer rundt bildet, altså 1:1 pixelmapping. Jeg vet jeg kan stille dette på skjermen, men her har jeg satt det til "Fill". Er det skjermkortet, Windows eller Crysis som ikke lar meg kjøre en ikke-nativ oppløsning i fullskjerm?

Lenke til kommentar

Beklager å "spamme" denne tråden med noe som er urelatert til Fermi, men siden det er samlet så mye Nvidia-kunnskap her tenkte jeg å begynne i denne enden.

Problemet mitt er at jeg har et Quadro FX4800 kort som jeg mistenker for å ha en dynamisk klokk utifra hvor mye 3D rendring det trenger å gjøre. Dette er vel og greit i de fleste tilfeller, men jeg har behov for å sikre "full guff" hele tiden, da det skal brukes til å rendre live-grafikk som gjerne varierer meget i kompleksitet og ved dynamisk klokk ser det ut til at det gjerne henger etter noen frames før den klokker opp igjen.

Er det noen som kan anbefale i første omgang et enkelt program som bare leser ut kjerne/minne klokk (gjerne graf og til fil)? I andre omgang, finnes det programmer som kan omgå/slå av en slik dynamisk klokk? Finner ingen settings for dette i Quadro driverne.

Lenke til kommentar

Virker som det bare er Crysis som påtvinger 1:1 pikselmapping, men siden det er singleplayer spill så går det greit å spille i 2560x1600. :)

Tok et bilde fra åpningsoppdraget med Natural moden eller hva den heter. Natten ble ufattelig tøff med den moden:

screenshot0000q.jpg

Sykt imponert av vifta på 580-en. Det er bare såvidt jeg hører den uansett hva jeg bruker skjermkortet til og ser ut som temperaturen aldri går over ~70 grader.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...