Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig bryr jeg meg lite om utseende på kortet bare det er bra og har god byggekvalitet, vel så lenge det ikke er rosa med spygrønne flekker da.

Nå er det vel netop det jeg srkiver også?, så frusterendet med slike svar som setter spørmålstegn ved noe som nettop er forklart.

For som jeg skrev...

Har lite til ingenting å si

Så svaret ditt er bare frustrendet, for hva sikter du til da egentlig..

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Okey, nå har jeg hatt tri-sli over helga, og jeg er ikke akkurat imponert når det kommer til drivere, sli og surround(multi-monitor gaming) Jeg opplever faktisk negativ skalering på source spill, hvor jeg kun får 150 fps i CSS og L4D2. Gpu'ne og cpu ligger å "idle" på 20-30%!! hvordan kan jeg høyne opp utilizeringen? Hvilke drivere må ty til? Quadro + .inf-fil hack?

Med cfx 5870 hadde jeg konstant 300 fps, og kunne spille source spill på en gpu de gangene jeg merker inputlag og mikrostuttering (tri-sli sliter i periodevis også med dette), uten at jeg må tilbake til singelmonitor spilling.

Med Nvidia så må jeg tilbake til singlemonitor igjen, som er faktisk en nedtur :(

Lenke til kommentar

hadde bare fått 60 fps hvis jeg hadde vsync på. Så nei, den kjører konstant 140-150 fps i source spill. Metro så ligger det på 40-50 fps, crysis wh 40-60, crysis 1 på rundt 40fps

Alt på max innstilling, med lavest mulig AA. I metro er det AAA. Det hadde vært greit for meg hvis GPU kjørte i 99% men de gjør ikke det (rundt 40-50%). Det er noe som holder gpu'ne tilbake igjen, Min første mistanke var CPU, men så kjører jo CPU bare i 10-20%, og i beste tilfelle peaker den opp i 30%. CPU bottleneck er noe jeg opplever kun på lave oppløsninger, men jeg spiller på whopping 5760x1200 oppløsning som er større enn de fleste pleier å spille på.

Jeg har en kilowatt PSU, og selve PC'n har en peak på 1064W maks (ut fra stikkontakten målt med wattmeter) og dette opplevde jeg da jeg oc kortene. Ved stock får jeg en peak på rundt 960w. Ved vanlig load ligger den rundt fra 400w til 800w alt ettersom. Jeg tror PSU delen er dekket.

Endret av Greddi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...