brannmannsam Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Har ADSL fra telenor, og bruker Zyxel p2602hwt som adsl modem. Trenger tråløs dekning flere steder i huset, og har skaffet meg en Jensen Web:link 39300. Så har jeg følgende spørsmål. Hvordan setter jeg opp denne til å kunn vidreføre signalet fra Zyxel'en? Hadde en gammel d-link4300 hvor det bare var å plugge kablen fra zyxeln i lanport1, slå av dhcp, og sette statisk ip (fra 192.168.xxx.xxx til 10.0.0.xxx lettere oversikt) Men med Jensen modemet er det en smule vanskeligere.. Noen som kan hjelpe meg? Takker for svar:) Endret 26. mars 2010 av brannmannsam Lenke til kommentar
brannmannsam Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 (endret) Er det ingen som kan hjelpe her eller? Altså: Trenger hjelp til å sette Jensen weblinken som en hub. Slik at den bare vidrefører ip'ene fra Zyxelen.. Endret 28. mars 2010 av brannmannsam Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Du har kanskje en Wizzard hvor du kan velge rolle for den, der kan du velge aksesspunkt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Modem var det ja, for trøtt Har du ikke mulighet til og skru av DHCP? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 uhm, la meg fostå dette. Du har kjøpt ett routermodem, for og bridge det opp mot ett modem? Og du har ikke ringt gratis supporten... ok, lever tilbake routermodemet og kjøp en av følgende saker: Airlink - 59300/89300/29150 Gå på jensen sine sider, under Airlink 89300, der finner du 2 guider som du kan se på. en som heter bridge guide, og den andre, universal repeater. Da routerenne har samme meny system, funker samme guide for alle 3 routere. have fun. Lenke til kommentar
brannmannsam Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Har ikke mulighet til å levere den inn, siden jeg har fått den av en kompis. Men det kan da ikke være noe problem sette den opp som en access punkt. På d-linken var det jo såre enkelt. Endret 28. mars 2010 av brannmannsam Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Hvis den ikke har ett eget AP-modus må du endre IP på den til noe passende, skru av DHCP og plugge ledningen inn i switch-porten, da bør den fungere som AP. Lenke til kommentar
brannmannsam Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Det er nettopp det jeg har gjort. Men det virker fortsatt ikke. Slått AV DHCP. Satt ip til 10.0.0.30 (Der Telenor Zyxel modemet opererer). Koblet kabel fra Zyxel lan port til web:link lanport. Alike vel, null respons.. Lenke til kommentar
brannmannsam Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 bumper denne jeg fordi jeg fortsatt sliter med dette problemet. Jeg regner med det er hverfall en person der ute som har en Jensen Web:link39300 og som vet hvordan den skal settes opp som aksesspunkt. Trenger din hjelp sårt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Og det er ikke påskrudd wlan-isolasjon e.l? har du prøvd og resette den til default? Nyeste firmware? Lenke til kommentar
brannmannsam Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Support Jensen klarte heller ikke å hjelpe meg. De hadde hvist ikke prøvd å sette den opp som aksesspunkt. Makan! Så nå har jeg snudd på problemet: Nå bruker jeg Web:Linken som modem, og telenor zyxel multimodemet som aksesspunkt. Jeg regner med at veldig mange der ute har akkurat det modemet fra telenor(zyxel multi), så kan noen raskt veilede meg hvordan det skal settes opp som aksesspunkt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå