Bykatt Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 14. Plattan Vi nordmenn kjenner begrepet "Plata" fra Oslo sentrum, der stoffmisbrukere treffer likesinnede. Jeg vet ikke om historien er sann, men plata heter visstnok plata fordi den såkalte "plattan" i Stockholm hadde samme la oss si samlende funksjon. Og plattan er faktisk formet som en plate, et lokk over en slags åpning i bakken. Så her er originalen. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 15. Utsikt I dag skulle det egentlig ha vært et lekkert bilde fra kule København. I stedet har jeg tatt et bilde av kveldens utsikt fra baksetet i en bil. Jeg har vært "aske-strandet" i Stockholm i dag, og skulle egentlig videre til København. Pga utsiktene til stengte norske flyplasser imorgen, tok jeg meg heller hjem med bil. Akkurat nå spøker det stygt for resten av utfordringen min. Kan man erklære force majeur i en Akam-utfordring?! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 I dag skulle det egentlig ha vært et lekkert bilde fra kule København. I stedet har jeg tatt et bilde av kveldens utsikt fra baksetet i en bil. Det så ut til å bli en rimelig dyr taxi-regning Akkurat nå spøker det stygt for resten av utfordringen min. Kan man erklære force majeur i en Akam-utfordring?! Det må vel kunne godtas - som en slags en til to-ukers frikort ... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Det så ut til å bli en rimelig dyr taxi-regning Det var ikke prisen, vi kjørte på fastpris. Akkurat nå spøker det stygt for resten av utfordringen min. Kan man erklære force majeur i en Akam-utfordring?! Det må vel kunne godtas - som en slags en til to-ukers frikort ... Vi får se hva som skjer neste uke. Skulle tatt bilde imorgen og tre bilder neste uke, men som sagt, det spøker... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 20. Det nærmeste Dette er det nærmeste München jeg kom i dag: en kjøkkenmaskin fra Bosch. Askefast hjemme, og klager ikke. Problemet er denne fotoutfordring, som er lagt opp til at jeg skulle være på farten det meste av måneden. Så da får vi ty til nødløsninger. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 (endret) 23. Aske-utfordring I serien "Ord som overhode ikke passer sammen med aske-" har vi i dag kommet til aske-utfordring. Det er en AKAM-utfordring som ikke ble som planlagt fordi pingleutfordreren ikke kom seg dit hun skulle fly pga askeskyen fra Island. Bildet over er da altså så nært Italia jeg kom denne uken. Edit: fikset litt på hvitbalansen Endret 23. april 2010 av Bykatt Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 En generøs mengde rødvin og litt veltilberedt tortellini er slett ikke den dummeste erstatningen for en tur til cosa nostras rike Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Nå vil jeg vel si at for å dekke utfordringen "steder jeg har vært", og du blir askefast hjemme, så vil bilder av hjemmet dekke oppgaven. Men det holder selvsagt ikke for en ambisiøs akamist, så det å endre oppgaven til "Steder jeg kunne ha vært" er et godt alternativ. Men å å glipp av en tur til München er alltid trist; jeg er ikke like sikker på Italia Endret 23. april 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 En generøs mengde rødvin og litt veltilberedt tortellini er slett ikke den dummeste erstatningen for en tur til cosa nostras rike Hihi, sant nok, spesielt når det eneste jeg hadde sett var innsiden av et møtelokale. Det ryktes riktignok at kantina har egen barista, men jeg betviler dessverre sannhetsgehalten. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 Nå vil jeg vel si at for å dekke utfordringen "steder jeg har vært", og du blir askefast hjemme, så vil bilder av hjemmet dekke oppgaven. Men det holder selvsagt ikke for en ambisiøs akamist, så det å endre oppgaven til "Steder jeg kunne ha vært" er et godt alternativ. Men å å glipp av en tur til München er alltid trist; jeg er ikke like sikker på Italia Man må liksom improvisere, fire av landene jeg hadde i oppsettet mitt har blitt askeavlyst så langt. Vi får se hvordan det går neste uke. München ville forøvrig bare vært en mellomlanding, hovedmålet var Fiorentina. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 München fortjener mer enn en mellomlanding Det er en destinasjon i seg selv. Også når det ikke er oktoberfest på gang. Mange vil si - særlig når det ikke er oktoberfest på gang. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 24. Tiden går Det ble ingen mellomlanding i Sveits på vei hjem fra Italia heller, i disse askefaste tider. Jeg får ta frem min sveitsiske klokka i vårsolen i stedet, en klokke jeg forøvrig aldri bruker. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 2. Bli lys Hedemarken mellom sol og regn. Denne var jo flott, fin stemning 4. Medaljens bakside Noen ganger kan man gå steder man har vært mange ganger før og plutselig få et helt nytt perspektiv. Her er Schous plass -- fra baksiden. Kreativ, den der..fin komposisjon. 8. Gatan Jeg er ofte i vårt naboland til østs hovedstad. Der det er som i Norge, men allikevel inte. Trafikkskiltene er f.eks. gule, registreringsskiltene på bilene begynner med tre bokstaver og deretter følger tre tall, og bygningene er litt mer storslåtte. Gatorna er rett og slett litt annerledes enn hjemme. Spesielt om man behandler bildene i et nyinnkjøpt Photoshop Elements... Sjeldent fint gatebilde dette 11. Kattemuseum Det finnes faktisk et kattemuseum i Amsterdam. Det er en leilighet innredet som i gamle dager, men fyllt av katte-bilder, -plakater, -figurer, -skulpturer -- og katter. Artig å se også for dem som ikke er katteinteresserte, selve leiligheten, altså. He,he..det var noe for deg det.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Det ble ingen mellomlanding i Sveits på vei hjem fra Italia heller, i disse askefaste tider. Jeg får ta frem min sveitsiske klokka i vårsolen i stedet, en klokke jeg forøvrig aldri bruker. Det er sveitsiske klokker som gjelder Jeg synes du har vært flink med disse alternative motivene i disse asketider. Nå er det jo håp om at det verste er over. Så da er det vel en sjanse om å få lufta seg litt igjen Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 En flott aprilfest hittils. "Medaljens bakside" trekker jeg frem som et flott motiv. Muligens fordi jeg er over gjennomsnittet glad i øl "Naturens farger" er også et bilde som falt særdeles godt i smak. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 Takk for kommentarer, folkens! 11. Kattemuseum Det finnes faktisk et kattemuseum i Amsterdam. Det er en leilighet innredet som i gamle dager, men fyllt av katte-bilder, -plakater, -figurer, -skulpturer -- og katter. Artig å se også for dem som ikke er katteinteresserte, selve leiligheten, altså. He,he..det var noe for deg det.. Mener du å si at du IKKE var på kattemuseumet da du var i Nederland i forbindelse med Keukenhof...? Det er sveitsiske klokker som gjelder Jeg synes du har vært flink med disse alternative motivene i disse asketider. Nå er det jo håp om at det verste er over. Så da er det vel en sjanse om å få lufta seg litt igjen Jeg må innrømme en viss ambivalens til det faktum. En flott aprilfest hittils. "Medaljens bakside" trekker jeg frem som et flott motiv. Muligens fordi jeg er over gjennomsnittet glad i øl "Naturens farger" er også et bilde som falt særdeles godt i smak. Takk for pene ord. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Mener du å si at du IKKE var på kattemuseumet da du var i Nederland i forbindelse med Keukenhof...? :!: Var nok på helt andre museer jeg, ja... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 Mener du å si at du IKKE var på kattemuseumet da du var i Nederland i forbindelse med Keukenhof...? :!: Var nok på helt andre museer jeg, ja... Jasså, noe spesielt du tenker på? Jeg har aldri sett en liste av så mange merkelige og tvilsomme temaer som unnskyldning for å kalle noe et "museum" som akkurat i Amsterdam... :!: Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Først og fremst Rijksmuseum Amsterdam , og Van Gogh museum..og en del andre interessante steder...(så ingen katter på min vei heller, men mange sykler..) (Men hadde jeg vært interessert i katter, hadde jeg helt sikkert gått til et slikt museum...Møtte forresten mange katter rundt Hemingway's House på Key West, der har du fine muligheter) Endret 25. april 2010 av RandiA Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Masse flotte bilder fra deg, her! Likte spesielt godt det med kirsebærblomstene. De er så nydelige når de blomstrer. Du vet, japanske kirsebærtrær blomstrer kun en kort periode i året, og folk drar langveisfra for å få med seg blomstringen og den etterfølgende dryssingen av rosa blader overalt. Fantastisk motiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå