Bykatt Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Aprilfest 2010 - Bykatt - Steder jeg har vært Bruker: Bykatt Utfordring: Ta bilder der jeg er. Kikket i kalenderen og april ser ut til å bli en måned med en del reisevirksomhet til stort sett ganske uglamorøse steder. Så måten å få deltatt i aprilfesten er å velge nettopp å ta bilder av de stedene jeg er på. Deltakernivå: Pingle Utstyr: Det jeg måtte ha tilgjengelig der jeg er Tilleggsutfordring: Nei Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 1. Farmen Så få hus, så store jorder! Det er i ferd med å bli vår i Gudbrandsdalen. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 2. Bli lys Hedemarken mellom sol og regn. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Vel - temaet burde vel strengt tatt hete "Steder jeg er", da.. Vår og sol - og været skifter som bare aprilvær kan.. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Vel - temaet burde vel strengt tatt hete "Steder jeg er", da.. Hehehe -- eller "Steder jeg var på da jeg tok bildene". Siden jeg er såpass mye på reisefot denne måneden, blir det fortid før jeg rekker å legge bildene ut her, derav den noe merkelige tittelen på utfordringen min. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Om du er der eller har vært der, er vel ikke så viktig. Du har sikkert vært der før. Det er ihvertfall mer vårlig enn her. Er det Mjøsa vi skimter i bakgrunnen på dagens bilde? Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Om du er der eller har vært der, er vel ikke så viktig. Du har sikkert vært der før. Det er ihvertfall mer vårlig enn her. Er det Mjøsa vi skimter i bakgrunnen på dagens bilde? Det er Mjøsa, ja. Dagens bilde ble forresten tatt fra bil i bevegelse da det plutselig lysnet et øyeblikk på himmelen, så bildets dårlige kvalitet er fotografens feil og ikke utstyrets -- som det jo "hender" det er. Men vår er det uansett! Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Likte 2. veldig godt - masse lys men likevel litt kjølig, og det er vel sånn våren ofte oppleves; vintermørket jages vekk uten motstand, men kulda kan være litt mer gjenstridig Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 (endret) 4. Medaljens bakside Noen ganger kan man gå steder man har vært mange ganger før og plutselig få et helt nytt perspektiv. Her er Schous plass -- fra baksiden. Endret 4. april 2010 av Bykatt Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Hehe.. den baksiden der ser jeg nesten hver dag uten å tenke på at det faktisk er et fint motiv, som du fanget bra. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 8. Gatan Jeg er ofte i vårt naboland til østs hovedstad. Der det er som i Norge, men allikevel inte. Trafikkskiltene er f.eks. gule, registreringsskiltene på bilene begynner med tre bokstaver og deretter følger tre tall, og bygningene er litt mer storslåtte. Gatorna er rett og slett litt annerledes enn hjemme. Spesielt om man behandler bildene i et nyinnkjøpt Photoshop Elements... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 10. Ved porten til Red Light District Dette er egentlig juks. Tenkte at en sånn tittel ville skape litt ekstra trafikk? Bildet er dog tatt i nærheten av Red Light District i Amsterdam, men ikke i selve området. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 11. Kattemuseum Det finnes faktisk et kattemuseum i Amsterdam. Det er en leilighet innredet som i gamle dager, men fyllt av katte-bilder, -plakater, -figurer, -skulpturer -- og katter. Artig å se også for dem som ikke er katteinteresserte, selve leiligheten, altså. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 12. Naturens farger Bildet er tatt i Keukenhof i Nederland, og praktisk talt rett fra kameraet. Treet er visstnok kirsebær i blomstring. Neste gang jeg spiser kirsebær skal jeg spise dem med andakt... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Oooh! Det der er da nesten mer forsommer enn vår - for noen farger! Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 heh, kattemuseumet har jeg värt innom en gang også, syns det var litt småcreepy... Kirsebärtreet var flott, enig med trondster her, det gir sommerstemning Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Er det en ekte katt som ligger å koser seg på sjeselongen? Ut fra bildene ser det ut som du har hatt en fin tur. Jeg likte godt kattebildet. Hadde sikkert blitt enda bedre hvis jeg ikke var klar over at det var snakk om et kattemusem. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Oooh! Det der er da nesten mer forsommer enn vår - for noen farger! Takk. Naturen 1 - Photoshop 0... heh, kattemuseumet har jeg värt innom en gang også, syns det var litt småcreepy... Kirsebärtreet var flott, enig med trondster her, det gir sommerstemning Takk, takk. Kattemuseumet var stilig, synes jeg, men jeg har jo kattedilla, så jeg er vel ikke helt nøytral. Er det en ekte katt som ligger å koser seg på sjeselongen? Ut fra bildene ser det ut som du har hatt en fin tur. Jeg likte godt kattebildet. Hadde sikkert blitt enda bedre hvis jeg ikke var klar over at det var snakk om et kattemusem. Det er en ekte katt du ser ja. Morsomt at du så det. Det er det jeg synes er festlig med bilde, at det er masse katteartifakter der -- og så en levende katt som sover. Kattemuseum er da gøy det? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Wow, for noen vanvittige farger i 12. april! Nydelig. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Flotte bilder - gleder meg til å se (gjennom ditt objektiv ) hvor du har vært neste gang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå