Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen fryser fullstendig under kjøring av µtorrent og spotify.

Anbefalte innlegg

Hei, har hatt et veldig irriterendes problem i et år eller noe nå der pcen fryser fulstendig og jeg må restarte med knappen. Problemet skjer når µtorrent og/eller spotify kjører. Jeg har ikke så mye greie på pc, men jeg har søkt mye på nettet og har ikke funnet noe konret løsning. Problemet er der på både trådløst og med kabel, hadde vista 64-bit når problemet oppstod og formaterte og installerte windows 7 64-bit har fremdeles problemet. Huser ikke helt om problemet fortsatte når jeg var på ett annet nettverk og internett.

Pcen:

Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz 2.39GHz

8,00 GB RAM

NVIDIA GeForce 8800 GTS

P5KC hovedkort

Windows 7 64-bit

Noe mer som trengs å vite?

Setter stor pris på svar og håper problemet kan løses uten store kostnader og styr.

Zoinx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk at nettverksdriveren er oppdatert, både Vista og Windows 7 deler ofte drivere på slike enheter og ofte kan det forekomme at siste driver ikke er innstallert. Sjekk, eventuelt last ned og innstaller.

Antagelsen min er at det er for mange åpne tilkoblinger samtidlig, noe som kneler enheten og drar med seg hele systemet, dette burde egentlig ikke forekomme men det har nok en sammenheng med dårlig skrevet driver eller konflikter der.

Du får si ifra hvordan det går...

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hei. Jeg har samme problemet med min pc...

Det jeg ser er at jeg har samme hovedkort som deg, P5K. jeg opplever at windows fryser når jeg kjører spotify. har prøvd å innstallere 32 bits, og da funker alt helt fint, det virker som det er bare ved 64 bit det skjærer seg.

på event viewer, i windows, ser jeg at windows security Essentials gir en feilmelding i forbindelse med at pcen fryser, så jeg skal prøve å avinnstallere det nå å sjekke.

men løste du problemet ved å innstallere nye drivere ? og i så fall, hvor fant du W7 64 bits drivere ?

adjø for denne gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...