Jaudu Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Jeg gikk vg1 studiespes ifjor, og går nå VG1 TIP, og har derfor fritak i 4 fag, og det er fri i 10 timer i uka. fikk melding nå at jeg ikke vil få mer stipend dette skoleåret, fordi de hadde fått beskjed at jeg hadde 22 skoletimer i uka, jeg har 25, så klaga jeg, så sa de at hvis jeg fikk samma stipend i høstsemesteret, så måtte det som overskridet 1000kr betales tilbake som lån, og dette blir cirka 2000kr forrige skolehalvår. er dette riktig?!, jeg ga helt riktige opplysninger i søknaden, kan de gjøre dette?, skjønner at de kutter stipendet, men synes det er sykt at jeg må betale i lån!, jeg har ingen fravær, og jeg fullfører hele året ferdig, og har søkt VG2. så da lurte jeg. jeg kan få fritak i norsk, engelsk og samfunn på vg2, men jeg lurte på hva som er minstekravet av timer i uken, for å få stipend? for da kan jeg heller ta de faga om igjen. så noe i regelverket at det må være over 20 timer i uka, for å få tildelt stønad, det er jo det, så hvorfor stopper de stipendet? jeg fikk ikke noe stipend i fjor på studiespesialisering, og der hadde jeg alle faga hele skoleåret. Endret 26. mars 2010 av Jurigs Lenke til kommentar
Jaudu Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Jeg gikk vg1 studiespes ifjor, og går nå VG1 TIP, og har derfor fritak i 4 fag, og det er fri i 10 timer i uka. fikk melding nå at jeg ikke vil få mer stipend dette skoleåret, fordi de hadde fått beskjed at jeg hadde 22 skoletimer i uka, jeg har 25, så klaga jeg, så sa de at hvis jeg fikk samma stipend i høstsemesteret, så måtte det som overskridet 1000kr betales tilbake som lån, og dette blir cirka 2000kr forrige skolehalvår. er dette riktig?!, jeg ga helt riktige opplysninger i søknaden, kan de gjøre dette?, skjønner at de kutter stipendet, men synes det er sykt at jeg må betale i lån!, jeg har ingen fravær, og jeg fullfører hele året ferdig, og har søkt VG2. så da lurte jeg. jeg kan få fritak i norsk, engelsk og samfunn på vg2, men jeg lurte på hva som er minstekravet av timer i uken, for å få stipend? for da kan jeg heller ta de faga om igjen. så noe i regelverket at det må være over 20 timer i uka, for å få tildelt stønad, det er jo det, så hvorfor stopper de stipendet? jeg fikk ikke noe stipend i fjor på studiespesialisering, og der hadde jeg alle faga hele skoleåret. bump Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå