Skogkar Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Hei, håper noen kan hjelpe meg med dette. For en måneds tid siden kjøpte jeg en CNet Cgs-800. Denne var totalt ubrukelig ettersom den hadde en forferdelig piiping. Jeg ser når etter en ny svitsj, og tenker å bruke litt mer penger denne gangen. Svitsjene jeg har sett på er: Hp ProCurve 1400-8G Netgear GS108GE Cisco SD2008 1. Ciscosvitsjen har ikke jumbo frames støtte. Som jeg har forstått er dette en stor fordel. Hvorfor fører ikke cisco svitsjer som støtter dette? Er det noe man bør prioritere? 2. Netgearen har "192 KB on-chip packet buffering" minne. Hp'n har 144 K. Cisco oppgir ikke dette. Vil jeg merke forskjell? 3. Tror jeg faller litt mot HP. Et godt valg? At den ikke har half duplex på 1000 MegaBit er ikke et stort problem? 4. Hvilken vil dere anbefalt? Håper noen med litt greie på dette kan svare! Takk Lenke til kommentar
tingo Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 For en måneds tid siden kjøpte jeg en CNet Cgs-800. Denne var totalt ubrukelig ettersom den hadde en forferdelig piiping. Eh? Hvis det er / var feil på switchen din så må du vel levere den tilbake og be om å få en ny en. Har et par CGS-800 selv, og de er helt lydløse. Lenke til kommentar
Skogkar Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Jeg fikk den faktisk byttet, men samme problem med den nye. Kan umulig tro at samme feilen har inntruffet to ganger. Men tror Cgs-800 kom i to versjoner, der den nye bråker. Har dine strømkontakten på samme side som nettverkskontaktene? Hvis du legger hodet inntil, hører du en svak piping? Denne pipinga blir svært inngående når det er helt stille i rommet og man prøver å sove. Dette tror jeg er den gamle versjonen: Dette er den jeg fikk: Bildene hentet fra henholdsvis prisguiden og CNet sine hjemmesider. Kjøpte den forøverig hos Amentio. Endret 26. mars 2010 av Skogkar Lenke til kommentar
tingo Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Jeg har en av hver type (Merk: det står faktisk "CGS-800E" på fronten på mine). Nei, jeg klarer ikke å høre noe piping fra dem. Og jeg er nøye med slike irriterende lyder. Det er jo mulig at din hørsel er bedre enn min. Lenke til kommentar
Skogkar Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Rart... Jeg ser også at CNet'n har 832 KB packet buffer. Dette virker mye i forhold til HP'n og Netgear'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå