Slorafossen Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 Får ikke noe særlig bra inntrykk av AMD Phenom II X4 BE når jeg ser på dette: http://www.techspot.com/review/185-amd-phenom2-x4-965/page1.html Sikker på at jeg ikke skal ta Intel i stedet? Lenke til kommentar
mESA Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Jeg har AMD 955 cpu og 5850 GPU. Funker fett til BC. Kjører nok alt på fullt. Etter min mening krever ikke spillet så mye som jeg har hørt folk sier. i5 eller phenom, gå for det du selv vil ha. Ytelsen varier fra spill til spill, men er egentlig ganske likt. Phenom er vel litt bedre når du clocker(?) og i5 er vel litt dyrere. Ikke kjøp i7 hvis pcen skal bli brukt til gaming. Det er mye opp til deg selv, du kan google litt rundt, se review, se på sammenligningsomtaler osv. Og husk å kjøp HK med mulighet for crossfire. Selv om du ikke har tenkt å kjøpe 2 skjermkort, er det alltid greit å ha muligheten. Edit: Da kjører jeg BC2 på 1280x1024 alt på fullt og 4xAA (har faktisk ikke testet med mer enn 4xAA, men er ganske sikker på at det går fint med 16) Endret 26. mars 2010 av mESA Lenke til kommentar
Slorafossen Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg har AMD 955 cpu og 5850 GPU. Funker fett til BC. Kjører nok alt på fullt. Etter min mening krever ikke spillet så mye som jeg har hørt folk sier. i5 eller phenom, gå for det du selv vil ha. Ytelsen varier fra spill til spill, men er egentlig ganske likt. Phenom er vel litt bedre når du clocker(?) og i5 er vel litt dyrere. Ikke kjøp i7 hvis pcen skal bli brukt til gaming. Det er mye opp til deg selv, du kan google litt rundt, se review, se på sammenligningsomtaler osv. Og husk å kjøp HK med mulighet for crossfire. Selv om du ikke har tenkt å kjøpe 2 skjermkort, er det alltid greit å ha muligheten. Nice. Kan ikke vente til å spille BC2. Er tortur å ha spillet og ikke bra nok PC. Vet du om PC3-12800 passer til Gigabyte GA-790FXTA-UD5? Lenke til kommentar
Slorafossen Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 Hvor mye RAM har du, forresten? Lenke til kommentar
mESA Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Er nok bare 4GB (corsair dominator CL8) Endret 26. mars 2010 av mESA Lenke til kommentar
Slorafossen Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 Sånn? Er nemlig slik jeg skal kjøpe. Lenke til kommentar
mESA Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Jepp. Det funker fett. Kan faktisk nevne at jeg har clocket ned skjermkortet pga støy, likevel kjører BC2 uten lagg. Så lykke til med PC-kjøpet. Når den er ferdig bygd så kommer du nok ikke til å angre uansett hvilken vei du går mtp CPU Når det gjelder kabinettet, så selger de LianLi/Mist-bundle på netshop, det er også hardware-dager på netshop, og har Lian Li bigtower til under 1000-lappen(Kabinett som koster 2500 til vanlig). Ellers er det greit å sjekke både l33t-w33k hos komplett og HW-dager hos netshop. Sikkert noe der som frister når du kjøper komponenter;) Lenke til kommentar
Slorafossen Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 Synes du ikke kabinettet jeg har tatt er bra nok? Synes det ser bra ut mtp. størrelse og kjøling. Lenke til kommentar
mESA Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Har riktignok aldri hørt om. Men om du liker utseendet, og kjøleegenskapene er på plass, så skal jeg ikke si noe imot;) Er bare veldig fornøyd med mitt Lian Li, eneste ulempe er at den er litt liten. Lian Li PC8BSCANDV3 det er snakk om da. Så hvis du har plass, og ikke har tenkt deg på alt for mange lan-party's. Så vil jeg ambefale fulltowerene fra netshop som er på voldsomt bra tilbud. Men trur det er kun resten av uka, så ikke dvel for lenge på det Lenke til kommentar
Slorafossen Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 Tror jeg går for kabinettet jeg hadde tatt fra før, men takk for tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå