Gå til innhold

Water Ski Tube


Anbefalte innlegg

Jeg vil gå til anskaffelse av en vann-tube til sommeren, men er helt uerfaren på området med tanke på å kjøpe selv og bruke på egen båt.

 

Jeg har hørt at de trekantede tubene er å foretrekke fordi disse går raskere. Er det noen her med erfaringer fra vannsports-aktiviteter som kan komme med gode råd?

 

Hvordan er den beste måten å feste linene/tauverket til båten slik at de ikke kommer borti motoren ved svinger o.l.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har selv en trekantet tube, og er veldig fornøyd med den. Sant skal sies at den ikke blir brukt så mye i og med at jeg helst foretrekker wakeboard når det gjelder vannsport, men gøy er det!

 

Beste måten å feste linen til båten er vell egentlig vannskibøyle o.l., men dette har ikke jeg. Har laget en talje på linen, så går det et annet tau fra taljen til hver pullert på sidene bak. Da sklir taljen frem og tilbake på tauet når man svinger, noe som funker bra hos meg.

Taljen er tilpasset såpass langt bak at ingenting kommer i veien for motoren.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Bruker det samme talje-systemet jeg bruker til wakeboard også ja.

 

Kan ærlig innrømme at jeg ikke har stått skikkelig på vannski, og wakeski har jeg heller aldri prøvd.

Synes uansett wakeboard er det kjekkeste innen vannsport, uten at jeg kan sammenligne noe særlig med vannski o.l.

Har også prøvd knebrett, men synes heller ikke dette var så veeldig kjekt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...