Gå til innhold

duron 900@1???

rogerDAT

Anbefalte innlegg

Driver å klokker min duron 900 litt. Jeg klarer å få den på 1ghz (10x100). Jeg har prøvd med FSB klokking, men det ser ikke ut til å virke. Jeg har et MSI K7T-Pro2 hk. Hvis jeg har forstått det rett, er det der det står "Clock By Slight Adjust" man klokker FSB. Er dette riktig? I alle fall så prøver jeg å justere denne opp. Klarer 10x105, men det er det. Kjører da stabilt i SiSoft Sandra Burn In, når jeg kjører den i ca 1 time. Hvis jeg prøver å skru opp litt mer, kommer jeg ikke så langt at jeg kommer inn i bios. Jeg har prøvd å gi cpu mere strøm, uten særlig hell.

Hva kan dette ha seg? Dårlig ram? Klarer cpu ikke mere?

Steppingen på cpu er ANDA og noen bokstaver og tall. Etter det jeg har lest, skal denne være ganske bra til overklokking. (duron 800 med ANDA testet på overklokking.no). Er det jumpere som må flyttes på? Kan det være at jeg brukte "blyant trikset" da jeg låste opp cpu.

Forslag noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lett å finne ut om det er CPU eller noe annet som gir seg når du setter høyerer FSB. Sett multiplikatoren ned til 9 eller 8, så kan du prøve å teste om FSB'en kan økes.

Det kan godt være at det er hovedkortet ditt som ikke klarer mer, disse hovedkortene skal du ha flaks dersom de kommer over 110MHz. Dette gjelder alle hovedkort basert på KT133 brikkesettet. Abit hadde aktiv kjøling på hovedkortet, og disse kunne kanskje kjøres opp mot 115MHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...