Olaaaaa Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Jasså? Isåfall kan jo du forklare hvorfor det går vesentlig fortere å rendre websider på laptopen når jeg bruker telefonen som modem, enn når jeg går inn på de samme sidene med selve telefonen. Her er det snakk om kun 3G-nettet. Telefonen er en 3GS. Og nei, sidene er ikke bufret allerede. Mange i dag bruker 3G for surfing istedet for bredbånd, 4G har potensiale til å bli bedre enda. Godt mulig det ikke er egnet der det er flest brukere samtidig, men vi får se. Mange mulige årsaker; ser selv at Safari ofte ikke viser en side før nesten alle elementene har blitt lastet, kan hende ting må reskaleres, har du prøvd å laste inn en side laget for wap eller iPhone og sett om det er noen forskjell mellom når det lastes på PC eller telefon, over 3G eller Wifi? Hvis siden lastes fortere over wifi på telefonen, betyr jo dette at båndbredde er en begrensende faktor. Hva endelig potensielle båndbredde for 4G blir er det vel ingen som vet, men selv Nyquist-Shannon møter veggen en gang. Og fortere over radiobølger enn over fiber, i tillegg til at en fiber har du for deg selv mens frekvensspekteret i lufta må du dele med andre. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Da er det jo ganske rart at det er stor forskjell mellom wifi og 3G ved surfing på telefonen, men ikke når man bruker telefonen som modem, ikke sant? Som jeg nevnte før i tråden virker det som telefonen bruker resurser når man surfer på 3G som man ikke bruker på wifi. Derfor mener jeg en raskere hardware vil hjelpe mer enn å gå over til 4G alene. Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Wifi koblet til bredbånd er jo som regel raskere enn 3G, gjerne ganske mange ganger raskere også. Så akkurat det er ikke noe rart. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Man merker ikke store forskjellen mellom 3G og bredbånd på laptopen, men det gjør man på telefonen var det jeg mente. Beklager hvis jeg formulerte meg litt rart Lenke til kommentar
IonNight Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Hele fuckings poenget er at Amobil har skrevet for i steden for får! Get the picture? For en som er så høylytt rundt rettskrivning, er det ikke litt pinlig å gjøre fundamentale siteringsfeil? Her, la meg skrive om innlegget ditt slik at det gir mening: "Poenget mitt var at her har Amobil skrevet 'for' istedet for 'får', som er det de helt sikkert mente å si". You're welcome. du skjønte ikke hva jeg mente. jeg misforsto, okey?. jeg trodde det var noe som het 4g-nett så jeg trodde det kom til iphone 3gs f.eks. ikke at iphone 4 skulle komme Endret 26. november 2010 av sgvein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg