Gå til innhold

Ricohmatic 225 og filmtype

Anbefalte innlegg

Har fått/arvet en Richomatic 225. Og lurer på hvilken type film man bør bruke til denne. Har funne ut at det er mellomformat kamera, og bruker 120 film, men etter det så er jeg blank.

Håper det er noen der ute som kan gi meg dytt i riktig retning, da kamereat ser ut til å fungere som det skal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var å så etter film på noen nettbutikker, og der var negtiv, positiv og sort/hvit. Så det jeg egentlig mente å spørre var hvilken forskjell det er på negativ og positiv film, sort/hvit er nokså selv-forklarende. Er nokså fersk i analoge film verden som dere sikkert skjønner :)

Lenke til kommentar

Svart/hvitt er svart/hvitt, som du sier. Negativ fargefilm er det som du gjerne kjennner som "vanlig" fargefilm, mens positiv fargefilm, er det du kjenner som lysbildefilm. Billig s/h-film får du på fomafoto.no

Takker for svar. Trur nok jeg blir å gå for noen s/h filmer til å begynne med, da jeg muligens har tilgang til en lokal kar med mørkerom som kan framkalle disse for meg. Skal bli spennende å se resultater av dette i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...