webby1 Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) En kompis av meg har en D-link DIR-635 router som han har glemt passordet på. Noen forslag til løsning på dette problemet? Takk på forhånd! Endret 26. mars 2010 av webby1 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Resett routeren til fabrikkinnstillingen så kan du logge på med default brukernavn og passord, som står i manualen. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Standard passord til D-Link er: admin / admin admin / blank blank / admin user / user Riktig alternativ står også i manualen for routeren. Dersom det er satt eget brukernavn / passord, kan man alternativt resette routeren til fabrikkinstillinger og deretter forsøke alternativene ovenfor / i manualen. Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 Takk for svar. Er helt noob, når det gjelder nettverk. Hvordan resetter man routeren? Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 om du har tid til å vente et par timer til jeg er hjemme fra jobb tror jeg at jeg har jeg ei liste over admin/pass på de fleste routere som er kommersielt tilgjengelig. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 TS: Det er vanligvis en knapp du skal holde inn. Dra ut strømmen og start opp routeren samtidig som du holder denne knappen inn, lysene vil blinke og etter noen sekunder vil routeren være resatt til fabrikkinnstillinger. Restart routeren og logg inn med brukernavn og passord du finner i manualen. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Takk for svar. Er helt noob, når det gjelder nettverk. Hvordan resetter man routeren? Det står i manualen. Men normalt bruker man en spiss gjenstand (binders) til å trykke inn en bryter bak et lite hull i et bestemt antall sekunder eller mer, for DIR-635 minst 10 sekunder. Bruker å være rett ved siden av strømkontakten og er på DIR-635 navngitt med Reset og en hvit ring rundt. Bilde s 7 i manualen. PÅ DIR-635 skal dette gjøres med strømmen på hele tida. Beskrivelsen står på side 73 i manualen. Fremgangsmåten til NikkaYoichi skal ikke brukes på DIR-635. DIR-635 har brukernavn Admin og blankt passord som standard. Endret 26. mars 2010 av Bolson Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Anbefaler forøvrig å bytte dette. Uvedkommende med tilgang til det trådløse nettet kan endre dette enkelt nok. Sparer deg i det minste litt hodebry hvis du kjører et usikret nett. Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 Tusen takk for all hjelp. Klarte det! God påske! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå