idath Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Hei! jeg håper på å høre fra noen som har gjort dette for å komme inn på veterinærstudiet i norge, eller som vurderer det:) noen spørsmål jeg har er: 1) hvor mange poeng hadde du ? 2)hvilke fag tok du opp og hvilke karakterer hadde du? 3)hvilke karakterer bør man ha, hvor mange seksere( vet at man sier; så mange som mulig ) men hvor mange seksere hadde DU ? jeg skal muligens begynne å ta opp fag til høsten. 5 i halvåret, tenkte å bruke ett år på dette. har da opptjent noen poeng osv fra før( alder+ 2 for studiet ) håper på litt innspill :-) Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Statistikk på poengkrav for å komme inn på skoler finnes vel på nett? Veterinær har ganske høye krav, på grunn av høy popularitet og få plasser. http://www.samordnaopptak.no/info/soekertall/poenggrenser/index.html Finner veterinærstudiet på norges veterinærhøgskole. Der er grensen for 2009 på 63,5 poeng. Utregningen er skolepoeng (karaktersnitt x 10) pluss alle mulige tillegg. Lenke til kommentar
operg Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 For de som søkte med førstegangsvitnemålet var poenggrensen 55,2. Da hadde det holdt med 51,2 karakterpoeng og 4 realfagspoeng. Som vi ser lønner det seg mildt sagt å gjøre det bra på videregående framfor å ta opp fag etterpå. Lenke til kommentar
idath Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 ja, jeg vet alt dette. men ville høre fra noen studenter ;-) hvis man tar opp fag og får 6 på alle 7-10 omtrent så må man jo ha en sjanse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå