Gå til innhold

Øreplugger til treningsformål


Anbefalte innlegg

Jeg trener jevnlig på treningsstudio, og finner musikken på høyttalerne svært sjenerende. Jeg sliter seriøst med å finne motivasjon ut fra den sjelløse og kjipe dunk-dunk musikken som spyttes ut på høyttaleranlegget. Høyt er det også, så mine 10 år gamle sony-pluggene som fulgte med min billige discman sliter med å overdøve dritten uten at jeg får hodepine...

 

Jeg har et par Koss porta-pro, men finner dem litt store å bruke på treningsstuio, pluss at de stinker gymsokk etter en liten stund.

 

Jeg hører mest på rock/metal, men også jazz/elektronika, og ønsker derfor et par øreplugger som tilfredstiller lydbildet fra den type musikk. Ergo ønsker jeg en balansert lyd, og ikke enormt mye dunk-dunk-faktor, men helst en slags "groove"... om noen forstår.

 

Jeg bruker idag en SanDisk sansa e260 mp3-spiller... ikke at jeg tror det har noe relevans for valg av hodetelefoner, men nevner det dersom det skulle være det...

 

Jeg har kikket litt på den typen hodetelefoner som man dytter inn i øret, slik at den tetter øregangen. Jeg tror dette kan være aktuelt for meg. Men jeg er selvfølgelig åpen for alternative forslag. Jeg tenker at en realistisk pris for et par gode hodetelefoner ligger rundt 500,- men jeg betaler gjerne mer dersom det gir merkbart bedre lyd.

 

Jeg setter stor pris på om du kan gi meg et tips på et par gode hodetelefoner! Gjerne også tips på hvor jeg kan kjøpe dem...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du noen knakende gode øreplugger! Sperrer absolutt all lyd unna, og kommer en god kvalitetsslyd ut.

 

http://www.spaceworld.no/wsp/spaceworld/frontend.cgi?func=catalog.show&func_id=23617&table=PRODUCT&categorynu=&l0=&l1=6290&l2=&ptype=multimedia&profile=

De så jo ikke ut i måneskinn! Synes det ble for mye bling for meg... Jeg hadde foretrukket en diskret farge.

 

Men du sier noe der... kanskje jeg skal stikke innom spaceworld og ta en titt på hva de har.

Lenke til kommentar

Her har du noen knakende gode øreplugger! Sperrer absolutt all lyd

unna, og kommer en god kvalitetsslyd ut.

 

http://www.spaceworld.no/wsp/spaceworld/frontend.cgi?func=catalog.show&func_id=23617&table=PRODUCT&categorynu=&l0=&l1=6290&l2=&ptype=multimedia&profile=

De så jo ikke ut i måneskinn! Synes det ble for mye bling for meg... Jeg hadde foretrukket en diskret farge.

 

Men du sier noe der... kanskje jeg skal stikke innom spaceworld og ta en titt på hva de har.

 

Fåes i andre farger, men bare den fargen som var avbildet! uten *blingbling*

 

Men bra du har fått deg gode øreplugger!

Lenke til kommentar

Jeg har brukt dem en gang til løping, og synes det fungerte svært bra. De sitter overraskende bra med tanke på at gummien er ganske fleksibel. Jeg opplevde en gang at de løsnet, med det skjedde da jeg skulle rette litt på ledningen. Jeg dro litt for hardt i ledningen slik at den datt ut.

 

Lyden var overraskende bra til å være en plugg, men selvfølgelig ikke HiFi... Jeg opplevde i hvert fall ikke å få hodepine på grunn av for mye diskant :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...