abene Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Microsoft vil snart friske opp søkemotoren Bing med nye funksjoner. Les mer Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Nok en meningsløs og innholdsløs artikkel. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Nok en meningsløs forumpost. Selv ser jeg frem til at bing går ut av beta for Norge. Syns de har mange gode funksjoner, men som generell søkemotor er de nok fortsatt bak google. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Bing har da allerede integrert twitter, om jeg ikke husker feil så var de ute med dette før Google var det. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Eg for min del meiner at ein søkemotor som rett og slett ikkje finn noko er ganske meiningslaus. Og mi erfaring med bing er nettopp det. Den finn ingen verdens ting, og er derfor fullstenig meininglaus og ubrukelig for meg. Google derimot, er heilt topp, finn det aller meste... Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Microsoft prøver å få Bing til å virke trendy ser det ut til: http://www.engadget.com/2010/03/26/the-vampire-diaries-and-microsoft-team-up-try-to-add-binged/ Binged?? Det høres litt rart ut Lenke til kommentar
karakas Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Er da ikke noe verre enn "googled". Nåtidsbøyingen blir selvfølgelig "bing it" som "google it" Fortidsbøyingen blir derimot "I binged it" som "I googled it" Og om du ikke finner noe med Bing så må du gjøre noe feil thamule. Har selv ingen problemer med å finne det jeg skal med Bing. At Google er mye bedre enn Bing er motbevist i blindtestene som lå ute på nettet. Endret 28. mars 2010 av karakas Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 "Googled" er så langt jeg vet et verb, det er ikke "Binged", i allefall ikke relatert til søkemotoren Bing. ("Binge" er relatert til å drikke store mengder alkohol f.eks) Microsoft vil gjerne at det skal bli det på lik linje med "Googled", men er Bing som søkemotor populær nok til å bli et ord folk vil bruke til vanlig? Jeg har hørt folk her til lands si at de "googlet det på nettet", men jeg har enda tilgode å høre noen si "jeg binget det på nettet" Google har også drevet med lignende produktplassering, så det er ikke noe nytt, selv om Microsoft sitt forsøk ble litt rart da de kun har ca. 3,16% av søkene mot Googles 85,35%. http://en.wikipedia.org/wiki/Bing_%28search_engine%29 Det blir litt som når den gamle ungdomskolelæreren vil innføre "et nytt kult ord" blant elevene. Uansett har Microsoft litt jobb foran seg ser det ut til. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Ja, googled er ett verb, og det er dette MS vil at binged også skal være, og det er ikke noe i vegen for det. Man trenger da ikke ha noen enorm markedsandel for å bli ett verb, å bruke Bing er å "to bing" jeg ser f.eks. ikke noe ivegen med å si "bing it". Det hørest riktignok litt rart ut å si "bing det", men om du tenker på det så hørest ikke "google det" naturlig ut heller. Endret 28. mars 2010 av karakas Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Jepp, jeg er enig i det. Men vi får se om folk tar det i bruk i praksis selv om det brukes lignende ord om helt andre ting allerede. Det blir også spennende å se hvordan Microsoft vil presentere søkeresultatene. Vil det bli oversiktelig og greit, så folk som er nærmest uvitende angående databruk vil finne frem, eller skal man overlesses med informasjon og valgmuligheter? Lenke til kommentar
thamule Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Og om du ikke finner noe med Bing så må du gjøre noe feil thamule. Har selv ingen problemer med å finne det jeg skal med Bing. At Google er mye bedre enn Bing er motbevist i blindtestene som lå ute på nettet. Ingen blindtest på nettet kan motbevise at google er "mye bedre" for alle. Bing er helt ubrukelig på skrivefeil. Nedenfor er eit eksemple der eg har søkt etter bilstereoforumet, men med skrivefeilen 2 stk o'ar. Det kan fort skje på tastaturet. Så kan du vel sjølv få avgjere om google sitt resultat er "mye bedre" Bing Google Endret 5. april 2010 av thamule Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå