Mads-b Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Heisann! Jeg har et problem (obviously). Som er som følger. Jeg har en streng s="arg1,arg2,arg3,...." Jeg har en metode m(), som tar inn et fritt antall parametre. Problemet er at m(s); oppfattes av metoden som ett parameter. Oppbygningen av strengen kan ikke endres. Hvordan kan jeg preprossessere strengen for å mate m() med et fritt antall parametre? Husk at antall parametre varierer.. Endret 26. mars 2010 av Mads-b Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 split() eller explode() kan fungere. Konkret hvordan det brukes får du slå opp selv; jeg kan ikke spesielt mye php. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Tror ikke du forstår problemet. Det er ikke SÅ low-level. Et tross alt noen tusen kodelinjer inne i et CMS. Eksempel: Jeg har fått tak i strengen s="'n',1234567" Jeg vil kjøre den gjennom en metode, i dette tilfellet, date. Skriver vi date('n',1234567); fungerer alt flawless. Skriver vi date(s); tolker den s som en streng (naturligvis). Jeg kan gjøre: a=explode(',',s); date(s[0],s[1]); Fungerer også perfekt. Men i mitt tilfelle varierer antall parametre! (Det er ikke alltid date() det er snakk om. Funksjonen som brukes varierer også) Det er stygt å hardkode inn hvert tilfelle. Det optimale hadde vært om jeg kunne sendt parametrene som en array, men jeg skal sende de til ferdiglagede PHP-funksjoner. Endret 25. mars 2010 av Mads-b Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 Ah! Nevermind! Løste problemet lenger opp i koden. brukte call_user_func_array i stedet for call_user_func. Da kan jeg passe argumentene som array! Ja, jeg er klar over at dette er en enorm sikkerhetsrisiko hvis brukt feil.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå