Gå til innhold

tips til 120 mm vifter og bra viftestyring (MÅ kunne brukes til ca 4-6 vifter)


J.I.Y

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takk takk :p

enn mist? noe å satse på der eller?

 

har:

mist 120mm blå led vifte (sidedøra)

cm 120mm blå led i front

cm 140mm top.

zalman 90mm bak

zalman 80mm inni

 

i side døra er det plass til 2x140mm, så tenkte kanskje å kjøpe 2x140mm vifter å ha de i sidedøra, mist vifta(120mm) kan settes bak. og eventuelt de 2 zalman viftene kan kobles på RC56 Connector.

 

http://www.endpcnoise.com/e/images/RC-56_epcn.jpg

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=461619

 

hovedkorte mitt er det en ulempe med, er bare plass til cpu vifta og EN vifte til. så må ha overgangskabel fra 4-3 pin. funker bra,men vil kunne styre viftene etter bruk osv.

Endret av yenice
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bestill vifter fra utlandet og Sunbeam Rhoebus Extreme fra netshop. Jeg har den selv. Kan koble opp 6 vifter på den.

 

Har vel egentlig nermere 10 vifter i hele pcen (HAF 932) med alle orgial vifter og litt til.

 

Grunnen til at vifter er bedre og kjøpe i utlandet. Her: ca 80kr per vifte

i utlandet er det omkring 20-30 kr per vifte og billig frakt og mulig ingen moms hvis du får pakken markert som en gave og alt er tilsammen under 1000kr (200kr hvis ikke markert som gave, blir bare litt ekstra fra tollen) Men fortsatt sparer du masse på dette.

Endret av WilliamRobertsen
Lenke til kommentar

takk for tipset!

 

men har kjøpt zalman ZM-MFC1, og har koblet 4 av viftene på, har 1 vifte til. men er kommet til ett problem.. de 2 siste kontaktene må kobles til via 2 kabler, jording og strøm. men de fleste viftene jeg vet om er det enten 3 eller 4 pins kontakter. så hvordan skal jeg gjøre det?post-200581-1271174307,9931_thumb.png

Lenke til kommentar

Bestill vifter fra utlandet og Sunbeam Rhoebus Extreme fra netshop. Jeg har den selv. Kan koble opp 6 vifter på den.

 

Har vel egentlig nermere 10 vifter i hele pcen (HAF 932) med alle orgial vifter og litt til.

 

Grunnen til at vifter er bedre og kjøpe i utlandet. Her: ca 80kr per vifte

i utlandet er det omkring 20-30 kr per vifte og billig frakt og mulig ingen moms hvis du får pakken markert som en gave og alt er tilsammen under 1000kr (200kr hvis ikke markert som gave, blir bare litt ekstra fra tollen) Men fortsatt sparer du masse på dette.

 

Hvor får man vifter til 20-30kr? :dribble:

Lenke til kommentar

Ja bare vri trådene inni kabelen hvis ikke kan det brekke av og havne i et komponent. Du kan også lodde trådene sammen istedet for og vri.

 

 

funket kjempe bra, fant en ledning som jeg ikke bruker lengre, den er koblet slik at det bare er rød og svart inn i 3pins kontakten. (ikke mye skilla tegning xD )

post-200581-1271335995,0938_thumb.png

Lenke til kommentar

Bestill vifter fra utlandet og Sunbeam Rhoebus Extreme fra netshop. Jeg har den selv. Kan koble opp 6 vifter på den.

 

Har vel egentlig nermere 10 vifter i hele pcen (HAF 932) med alle orgial vifter og litt til.

 

Grunnen til at vifter er bedre og kjøpe i utlandet. Her: ca 80kr per vifte

i utlandet er det omkring 20-30 kr per vifte og billig frakt og mulig ingen moms hvis du får pakken markert som en gave og alt er tilsammen under 1000kr (200kr hvis ikke markert som gave, blir bare litt ekstra fra tollen) Men fortsatt sparer du masse på dette.

 

Hvor får man vifter til 20-30kr? :dribble:

 

Opps, mente 20-50 men jeg ser at butikken som solgte det har lagt litt på viftene igjen. De lå på 7~euro for litt siden. Men fortsatt er det billig hvis du bestiller slik at du ikke får moms.

 

De norske prisene er jo ofte over 100 kr så halve prisen er en kjempedeal.

 

Her er en side jeg bruker: https://www.aquatuning.de/index.php

 

Det er sikkert mange andre billige butikker du kan finne også.

Endret av WilliamRobertsen
Lenke til kommentar

Ja bare vri trådene inni kabelen hvis ikke kan det brekke av og havne i et komponent. Du kan også lodde trådene sammen istedet for og vri.

 

 

funket kjempe bra, fant en ledning som jeg ikke bruker lengre, den er koblet slik at det bare er rød og svart inn i 3pins kontakten. (ikke mye skilla tegning xD )

 

Der ser du. Tegningen din funker en ser hva du ilustrerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...