Gå til innhold

Regne ut differansen mellom minste/største verdi i en/flere rader - Excel 07

olavgb

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt litt, men ikke funnet noe konkret svar på det jeg lurer på. Jeg har ikke store kunnskapene innen excel, er omtrent bare +-*/% jeg kan ;)

Jeg fører en treningslogg der jeg skriver inn antall kilo jeg tar fra uke til uke i de forskjellige øvelsene. Og jeg kunne da tenke meg en celle der det står antall kilo jeg har økt siden jeg startet til siste treningsøkt. Gjerne en for hver øvelse og en for alle øvelsene. Noen øvelser har negative tall(kroppsvekt - vekter), men dette skulle vel ikke ha noen innvirkning? 

Kan legge ut oversikten så dere ser hva jeg mener. Trenger ikke kommentarer på programmet akkurat nå :p 

Treningsprogram.rar

Vil gjerne ha mulighet til å kunne utvide utover 10 uker uten at jeg må endre på alt sammen, samt endre/legge til øvelser i gjeldende program, der de da kanskje kun blir gjeldende fra f.eks. uke 6 og utover. 

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker på om jeg skjønte hva du er ute etter, men hørtes ut som noe som skal være ganske enkelt å få til.

Skulle gjerne sett noen eksempeltall i det arket (gjerne med en manuell utregning fra deg) så skulle jeg nok klart å fiksa det for deg :)

Angående utvidelse så er vel ikke det verre enn å kopiere hele røkla før du begynner :) Finnes sikkert en måte å scripte noe smart på der, men det er utover min kompetanse :p

Lenke til kommentar

Da skjønte jeg litt mer :)

Har satt inn formler i fila så du kan se hvordan det funker

Treningsprogram.rar

Ikke glem å se på cellene som jeg har endret så du lærer selv hvordan du kan noe lignende senere. Husk at når du har laget en formel så kan du markere den cella, og holde over firkanten nederst i høyre hjørne, slik at musa endrer seg, og dra nedover/bortover for å fylle flere celler med den samme formelen :)

Når det gjelder utvidelse av arket ville jeg satset på copy/paste. Excel er rimelig grei der :)

Edit: Eller sett inn ny kolonne etter siste uke, men før oppsummeringa.

Endret av Jonern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...