Skaten Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Kjøp Haynesboka til TSX, står veldig mykje generelt nyttig der, i tillegg til motorkløyving. Ei veldig grundig og god bok, var den eg brukte fyrste gongen. Anbefales sterkt! Takk for tipset. Har du boka endda? Interessert i å selge den eventuelt? Har boka ja, men den boka er for kjekk og ha til å selja Men mc-deler har, link Og angåande den sylinderen som du ikkje visste navn på, ta nåken bilde av den og send til meg på pm, så kan eg hjelpa deg. Lettare å få selja når du veit kva type det er Lenke til kommentar
tottings Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Har boka ja, men den boka er for kjekk og ha til å selja Men mc-deler har, link Og angåande den sylinderen som du ikkje visste navn på, ta nåken bilde av den og send til meg på pm, så kan eg hjelpa deg. Lettare å få selja når du veit kva type det er Åja, visste ikke de hadde den på MC-deler. Takk for linken. Skal ta noen bilder når jeg skrur av sylinderen i morgen. Som du sier innbiller jeg meg at det er veldig vanskelig å selge en brukt sylinder uten noen info om den. Takker på forhånd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 HVor kan jeg kjøpe ny gaswire til derbi senda r xrace 2009 modell? Ca. Pris? Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) Funker denne? Edit: Fikset link Endret 1. april 2010 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
minibil Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 HVor kan jeg kjøpe ny gaswire til derbi senda r xrace 2009 modell? Ca. Pris? rundt 148 kr på Speedoptions. http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&cPath=73_80_5534_5547&products_id=2057&zenid=be892b677231d1cac251f88f0793ea42 Funker denne? Linken funka ikke, men fiska opp at det var en gasswirer. så ja, den funker på en derbi, bare oppgi merke og modell til crash, så får du den rette! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Funker denne? Har ikke peiling, men får teste takk Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 MP forsatt nede? lurer på om eg har truffet noen av dere her..? Sexy gut med blondt/brunt hår Row 64 seat 4 Lenke til kommentar
bbrann Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Så sykt nedsig at mp er nede.. hadde hatt den fine oppdateringen i prosjektet, etter at jeg jobbet fra kl 9 til no.... Men men, skruene til bremseskive, bør ikke de smøres inn med kobberpasta? Lenke til kommentar
compressorRun Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Så sykt nedsig at mp er nede.. hadde hatt den fine oppdateringen i prosjektet, etter at jeg jobbet fra kl 9 til no.... Men men, skruene til bremseskive, bør ikke de smøres inn med kobberpasta? jo det meste rundt bremser bør ha litt kobberpasta og legger du litt kobberpasta på baksiden av klossene mot kalipper stempelet så fjerner det hyling i bremsene hvis du har det Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Så sykt nedsig at mp er nede.. hadde hatt den fine oppdateringen i prosjektet, etter at jeg jobbet fra kl 9 til no.... Men men, skruene til bremseskive, bør ikke de smøres inn med kobberpasta? Legg ut her da! Lenke til kommentar
tottings Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Har plukket av oljetanken på TSX'en min. Men fra oljetanken går det jo en slange. Når jeg følger slangen går den inn i "ramma", under forgasseren. Sikkert dumt spørsmål, men hvor sitter oljepumpa, og er det dumt å koble ut den? (Ja, jeg blander olje rett i bensinen. ) Endret 1. april 2010 av tottings Lenke til kommentar
Skaten Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Har plukket av oljetanken på TSX'en min. Men fra oljetanken går det jo en slange. Når jeg følger slangen går den inn i "ramma", under forgasseren. Sikkert dumt spørsmål, men hvor sitter oljepumpa, og er det dumt å koble ut den? (Ja, jeg blander olje rett i bensinen. ) Får no håpe at slangen går inn i motoren, og ikkje i rama Men oljepumpa sitter bak på motoren på samme sida som drevet. Det kjem ut to slangar der, ein til innsuget, og ein til oljetanken. Skru av det dekselet så ser du pumpa Lenke til kommentar
tottings Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Har plukket av oljetanken på TSX'en min. Men fra oljetanken går det jo en slange. Når jeg følger slangen går den inn i "ramma", under forgasseren. Sikkert dumt spørsmål, men hvor sitter oljepumpa, og er det dumt å koble ut den? (Ja, jeg blander olje rett i bensinen. ) Får no håpe at slangen går inn i motoren, og ikkje i rama Men oljepumpa sitter bak på motoren på samme sida som drevet. Det kjem ut to slangar der, ein til innsuget, og ein til oljetanken. Skru av det dekselet så ser du pumpa Takk for hjelpen. Har noen spørsmål: 1) Kan jeg fjerne oljepumpa, eller burde den sitte der? (skal som sagt blande olje rett i bensinen) 2) Kan jeg legge én lang wire fra gasshåndtak til forgasser, så jeg slipper den stygge wire-fordeleren (Y'en), som går fra gasshåndtaket til oljepumpe + forgasser? 3) Her er et par bilder av sylinderen. Kan noen hjelpe meg å identifisere hvilken sylinder det er? 4) Reed ventilen. Ser den fin ut? Legg merke til at de "leppene" står bøyd litt forskjellig. Gjør det noe? 5) Er det normalt å ha denne type tilkobling på sylinder/forgasser? :S Her står det to pinbolter ut av sylinderen, og så festes altså gasseren med skive og mutter. Er det vanlig? Endret 1. april 2010 av tottings Lenke til kommentar
minibil Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Har plukket av oljetanken på TSX'en min. Men fra oljetanken går det jo en slange. Når jeg følger slangen går den inn i "ramma", under forgasseren. Sikkert dumt spørsmål, men hvor sitter oljepumpa, og er det dumt å koble ut den? (Ja, jeg blander olje rett i bensinen. ) Får no håpe at slangen går inn i motoren, og ikkje i rama Men oljepumpa sitter bak på motoren på samme sida som drevet. Det kjem ut to slangar der, ein til innsuget, og ein til oljetanken. Skru av det dekselet så ser du pumpa Takk for hjelpen. Har noen spørsmål: 1) Kan jeg fjerne oljepumpa, eller burde den sitte der? (skal som sagt blande olje rett i bensinen) 2) Kan jeg legge én lang wire fra gasshåndtak til forgasser, så jeg slipper den stygge wire-fordeleren (Y'en), som går fra gasshåndtaket til oljepumpe + forgasser? 3) Her er et par bilder av sylinderen. Kan noen hjelpe meg å identifisere hvilken sylinder det er? 4) Reed ventilen. Ser den fin ut? Legg merke til at de "leppene" står bøyd litt forskjellig. Gjør det noe? 5) Er det normalt å ha denne type tilkobling på sylinder/forgasser? :S Her står det to pinbolter ut av sylinderen, og så festes altså gasseren med skive og mutter. Er det vanlig? 1: Er bare å fjerne oljepumpa det. men da må du ha bensin i tanken. 2: noen andre må svare på det. 3. 99,9% sikker på at det er en charmo 70 syl. hadde akkuratt den samme. 4: Reedventilen er HELT ok. 5: Er normalt å ha det på tsx'er. hadde det på alle 3 mine ihvertfall. den fjerde hadde unntakk. 6: DET ER EN TSX, ikke noe forskjell uansett Og umulig å drepe. Hva er beste mellom 95 og 98 på en scooter? og hvordan skal nåla på en 17,5 dellorta forgasser stå? hva er vitsen med dyse, vis jeg kan bare justere nåla for bensin mengde?? Endret 1. april 2010 av hernil Satte stort sitat i spoiler-tag Lenke til kommentar
bbrann Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Så sykt nedsig at mp er nede.. hadde hatt den fine oppdateringen i prosjektet, etter at jeg jobbet fra kl 9 til no.... Men men, skruene til bremseskive, bør ikke de smøres inn med kobberpasta? jo det meste rundt bremser bør ha litt kobberpasta og legger du litt kobberpasta på baksiden av klossene mot kalipper stempelet så fjerner det hyling i bremsene hvis du har det vet det skal på skruene til kalipperen osv, men var usikker på skivene siden på tzr'n har de vært festet med locktite :S Og de som var på sr'n var ikke tatt noe på å de hang som bare faen! Får gjøre det skikkelig når jeg skal sette det sammen igjen da Lenke til kommentar
bbrann Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Så sykt nedsig at mp er nede.. hadde hatt den fine oppdateringen i prosjektet, etter at jeg jobbet fra kl 9 til no.... Men men, skruene til bremseskive, bør ikke de smøres inn med kobberpasta? Legg ut her da! Kanskje jeg skal gjøre det, eller vente til mp er oppe å legge ut en kjempe update? Scooteren selges sikkert før mp er oppe igjen tho.. Lenke til kommentar
tottings Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 1: Er bare å fjerne oljepumpa det. men da må du ha bensin i tanken. 2: noen andre må svare på det. 3. 99,9% sikker på at det er en charmo 70 syl. hadde akkuratt den samme. 4: Reedventilen er HELT ok. 5: Er normalt å ha det på tsx'er. hadde det på alle 3 mine ihvertfall. den fjerde hadde unntakk. 6: DET ER EN TSX, ikke noe forskjell uansett Og umulig å drepe. Hva er beste mellom 95 og 98 på en scooter? og hvordan skal nåla på en 17,5 dellorta forgasser stå? hva er vitsen med dyse, vis jeg kan bare justere nåla for bensin mengde?? Takker for svar. Kan svare deg litt i samme slengen. Når du ikke gir gass, er det tomgangsdysa som gir motoren nok bensin til å gå på tomgang. Når du vrir på håndtaket er det jo nåla du drar opp og ned. Justering av nålas posisjon gir deg altså mulighet til å endre på mengden bensin motoren får, mens du vrir på håndtaket. Når du gir FULL gass, da er det hoveddysa som bestemmer mengden bensin. Da har ikke nåla noen innvirkning, for da er dysa helt åpen, og da er det bare dysestørrelsen som har noe å si. Håper det var litt oppklarende. Lenke til kommentar
minibil Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 1: Er bare å fjerne oljepumpa det. men da må du ha bensin i tanken. 2: noen andre må svare på det. 3. 99,9% sikker på at det er en charmo 70 syl. hadde akkuratt den samme. 4: Reedventilen er HELT ok. 5: Er normalt å ha det på tsx'er. hadde det på alle 3 mine ihvertfall. den fjerde hadde unntakk. 6: DET ER EN TSX, ikke noe forskjell uansett Og umulig å drepe. Hva er beste mellom 95 og 98 på en scooter? og hvordan skal nåla på en 17,5 dellorta forgasser stå? hva er vitsen med dyse, vis jeg kan bare justere nåla for bensin mengde?? Takker for svar. Kan svare deg litt i samme slengen. Når du ikke gir gass, er det tomgangsdysa som gir motoren nok bensin til å gå på tomgang. Når du vrir på håndtaket er det jo nåla du drar opp og ned. Justering av nålas posisjon gir deg altså mulighet til å endre på mengden bensin motoren får, mens du vrir på håndtaket. Når du gir FULL gass, da er det hoveddysa som bestemmer mengden bensin. Da har ikke nåla noen innvirkning, for da er dysa helt åpen, og da er det bare dysestørrelsen som har noe å si. Håper det var litt oppklarende. 'ahh, okeii! takk fro svar, så nåla har kun si på tomgang og opp til der hoveddysa tar tak:)? Lenke til kommentar
compressorRun Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 så nåla har kun si på tomgang og opp til der hoveddysa tar tak:)? på tomgang er det egen dyse men nåla er den som er ibruk fra tomgang til nesten full gass... Lenke til kommentar
minibil Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) så nåla har kun si på tomgang og opp til der hoveddysa tar tak:)? på tomgang er det egen dyse men nåla er den som er ibruk fra tomgang til nesten full gass... takk'er:) men hvorfor blir motoren så sykt varm etter 2-3 min? er det grunnet blandingen? Og hvorfor vil den ikke stå gå på tomgang? ;O tomgangskrua er stilt HELT in... Endret 1. april 2010 av minibil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå