Iceman #10 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Hvordan får man sånn? 4 år siden tror eg. Her var det lighter inni bilde, men det som og går er vist du ta en ekstra ledning ut ifra coilen og lager hull til en ekstra tennplugg i lyddemperen. Da vil flammen stå konstant Vist den spytter bensin naturligvis. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Blir innsuget noe særlig varmt? Tokk sjangsen med litt høytemperaturs flytende pakkning rundt en "nippel".. Lenke til kommentar
compressorRun Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Blir innsuget noe særlig varmt? Tokk sjangsen med litt høytemperaturs flytende pakkning rundt en "nippel".. du mister jo en del innsugsdiameter på den store mutteren inni der... Lenke til kommentar
bbrann Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Blir innsuget noe særlig varmt? Tokk sjangsen med litt høytemperaturs flytende pakkning rundt en "nippel".. du mister jo en del innsugsdiameter på den store mutteren inni der... samt lufthastighet og flow.. vil lage mye turbulense Lenke til kommentar
minibil Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Bytta forgasser i dag! så måtte jeg ut å test kjøre, så dum som jeg var,kjørte jeg ganske langt! SÅ skjedde det, scooter'n stoppa helt plutselig uten videre. men heldigvis nær en bensinstasjon! HVa kanvære grunnene, sjekka om plugg var ok, og der er jeg litt usikker, men bensinstasjoner er jo faen ikke som før, finnes jo ikke plugger der lenger. Varmskjæring? Var ikke antydning til tenning etter den stoppa, fylte litt bensin nedi sylinderen, men starta ikke da heller. Kan det vær pluggen som er ødelagt? Lenke til kommentar
bbrann Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Bytta forgasser i dag! så måtte jeg ut å test kjøre, så dum som jeg var,kjørte jeg ganske langt! SÅ skjedde det, scooter'n stoppa helt plutselig uten videre. men heldigvis nær en bensinstasjon! HVa kanvære grunnene, sjekka om plugg var ok, og der er jeg litt usikker, men bensinstasjoner er jo faen ikke som før, finnes jo ikke plugger der lenger. Varmskjæring? Var ikke antydning til tenning etter den stoppa, fylte litt bensin nedi sylinderen, men starta ikke da heller. Kan det vær pluggen som er ødelagt? mulig den er skjært.. om du har for dårlig komp vil den ikke starte før høyt turtall Lenke til kommentar
minibil Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Bytta forgasser i dag! så måtte jeg ut å test kjøre, så dum som jeg var,kjørte jeg ganske langt! SÅ skjedde det, scooter'n stoppa helt plutselig uten videre. men heldigvis nær en bensinstasjon! HVa kanvære grunnene, sjekka om plugg var ok, og der er jeg litt usikker, men bensinstasjoner er jo faen ikke som før, finnes jo ikke plugger der lenger. Varmskjæring? Var ikke antydning til tenning etter den stoppa, fylte litt bensin nedi sylinderen, men starta ikke da heller. Kan det vær pluggen som er ødelagt? mulig den er skjært.. om du har for dårlig komp vil den ikke starte før høyt turtall Uff! RIP scootah..Neida.. Har faktisk ganske bra komp. Jeg får håpepådet beste........ Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Var på mc teori kurs i dag, digg å bli ferdig med det, nå venter jeg bare på skiltet så skal jeg øvelseskjøre med pappa. Jeg har en Yamaha Yzf 125R fra 2008 som er blå. Yamaha SKAL være BLÅ! Lenke til kommentar
anonympappkasse Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Var på mc teori kurs i dag, digg å bli ferdig med det, nå venter jeg bare på skiltet så skal jeg øvelseskjøre med pappa. Jeg har en Yamaha Yzf 125R fra 2008 som er blå. Yamaha SKAL være BLÅ! Yamaha skal være blå! Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Blir innsuget noe særlig varmt? Tokk sjangsen med litt høytemperaturs flytende pakkning rundt en "nippel".. du mister jo en del innsugsdiameter på den store mutteren inni der... samt lufthastighet og flow.. vil lage mye turbulense Får slipe den ned hvis jeg merker at det blir noe problem da.. Anyways: Åssen stiller man vanlig turtallsperre? Det er 2 steder man kan vri, og den ene har tall og bokstaver på, mens den andre har ikkeno.. Lenke til kommentar
tottings Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Er på utkikk etter ny forgasser til TSX'n min. Forgasseren må fungere like godt på original sylinder, som på trimsylinder (f.eks Airsal). Står mellom disse tre alternativene (Dellorto forgassere): 17,5mm - Denne fungerer bra mot org sylinder. Men hvor godt fungerer den mot trimsylinder? 19mm - Denne tipper jeg fungerer brukbart på både org sylinder, og trimsylinder. Stemmer det? 21mm - Denne vil jeg tro fungerer bedre mot trimsylinder, men ikke så bra på org sylinder. Erfaringer/innspill? Lenke til kommentar
Øyvri Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Var på mc teori kurs i dag, digg å bli ferdig med det, nå venter jeg bare på skiltet så skal jeg øvelseskjøre med pappa. Jeg har en Yamaha Yzf 125R fra 2008 som er blå. Yamaha SKAL være BLÅ! Du har jo misforstått yamaha skal være kvit Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Var på mc teori kurs i dag, digg å bli ferdig med det, nå venter jeg bare på skiltet så skal jeg øvelseskjøre med pappa. Jeg har en Yamaha Yzf 125R fra 2008 som er blå. Yamaha SKAL være BLÅ! Du har jo misforstått yamaha skal være kvit bullshitt Lenke til kommentar
bbrann Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hva syns dere? Se bort ifra at det er ganske grovt no, fikser det senere Lenke til kommentar
compressorRun Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hva syns dere? Se bort ifra at det er ganske grovt no, fikser det senere ser nice ut... blir aldri for mye porting... helt til det ble hull Jeg porta Polini sport syllen å nå er den så hard på kicket at det er akkurat som å stikke en tegnestift i ræva på en gris WIIIIIIIIIIIIIIIIIIII :!: Liker Runneren min for tia Lenke til kommentar
compressorRun Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Er på utkikk etter ny forgasser til TSX'n min. Forgasseren må fungere like godt på original sylinder, som på trimsylinder (f.eks Airsal). Står mellom disse tre alternativene (Dellorto forgassere): 17,5mm - Denne fungerer bra mot org sylinder. Men hvor godt fungerer den mot trimsylinder? 19mm - Denne tipper jeg fungerer brukbart på både org sylinder, og trimsylinder. Stemmer det? 21mm - Denne vil jeg tro fungerer bedre mot trimsylinder, men ikke så bra på org sylinder. Erfaringer/innspill? 19mm vil være det mest driftsikkre valget da stempelet får kjøling og du får fart i gasseren... en veldi god allrounder 17,5 vil være for liten på trimmet og luftkjølt 2takt 70cc for den vil gå for varm da du drar på for lenge på full gass.. 21mm vil være tøfft å kult... krever litt mer justering og tilpassing - vil ikke være noe økonomisk i bensintanken.. Lenke til kommentar
compressorRun Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Her er eksosportinga jeg gjorde i juleferien Lenke til kommentar
espenae Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Var på mc teori kurs i dag, digg å bli ferdig med det, nå venter jeg bare på skiltet så skal jeg øvelseskjøre med pappa. Jeg har en Yamaha Yzf 125R fra 2008 som er blå. Yamaha SKAL være BLÅ! Du har jo misforstått yamaha skal være kvit korrekt :wub: Lenke til kommentar
bbrann Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hva syns dere? Se bort ifra at det er ganske grovt no, fikser det senere ser nice ut... blir aldri for mye porting... helt til det ble hull Jeg porta Polini sport syllen å nå er den så hard på kicket at det er akkurat som å stikke en tegnestift i ræva på en gris WIIIIIIIIIIIIIIIIIIII :!: Liker Runneren min for tia haha, skal sies at jeg har hull flere steder no Men det skal sveises satser jeg på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå