Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den lille spørsmålstråden for moped - AKA backuptråden

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3t93k9

Mopedportalen har en dårlig standard for tiden, altså..

uansett: Prisgunstig og godt effektanlegg til Derbi senda R xrace 2009 modell?

Og:

Hva er galt når mopeden ikke vil gå på turtall, enten det er med liten eller stor dyse.

Hvordan ta ut plomber av luftfilteret på mopeden?

Vanskelig og montere på fordrev og bakdrev selv? Krever utstyr og verktøy?

Og skifte drev er vell noe av det enkleste du kan gjøre :D

hm, husk at jeg ikke har noe annet enn en verktøykasse med skrutrekkere i såsi. Dysebytte og bytte potte går jo smertefritt, men det å må ta av hjul osv veit jeg ikke om er så heldig for min del.

Finnes det en guide eller noen som har tatt bilder av prosessen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9

Takk, får prøve (må finne noe mopeden kan stå på).

Men er en stang som går fra bolten, med en stoppmutter på. Skrudde av denne, men skjønner ikke hva den pinnen gjør og hvordan få den av.

Pga mangel på kamera og jeg ikke fant noe på google, lagde jeg et i paint.. får håpe en eller annen skjønner..post-95268-1272975836,1031_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk, får prøve (må finne noe mopeden kan stå på).

Men er en stang som går fra bolten, med en stoppmutter på. Skrudde av denne, men skjønner ikke hva den pinnen gjør og hvordan få den av.

Pga mangel på kamera og jeg ikke fant noe på google, lagde jeg et i paint.. får håpe en eller annen skjønner..post-95268-1272975836,1031_thumb.jpg

Den "pinnen" du snakker om e kjedestrammeren, skal ut og prøve ett nytt drev seinere så skal ta og lage en guide for deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

[quote name='ausura' date=' 4. mai 2010 - 18:55'

Den "pinnen" du snakker om e kjedestrammeren, skal ut og prøve ett nytt drev seinere så skal ta og lage en guide for deg.

Tusen takk :new_woot:

Lenke til kommentar

Har egentlig bestemt meg for Runner ja. Selgeren bor rett borti her i motsetning til Derbien som er en time unna. Runneren så generelt sett bedre ut og, selvom den kosta 1k mer. Får ringe til selgeren å si at jeg skal se på den idag, åå jeg gleder meg! :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...