Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Mopedportalen har en dårlig standard for tiden, altså.. uansett: Prisgunstig og godt effektanlegg til Derbi senda R xrace 2009 modell? Og: Hva er galt når mopeden ikke vil gå på turtall, enten det er med liten eller stor dyse. Hvordan ta ut plomber av luftfilteret på mopeden? Vanskelig og montere på fordrev og bakdrev selv? Krever utstyr og verktøy? Og skifte drev er vell noe av det enkleste du kan gjøre hm, husk at jeg ikke har noe annet enn en verktøykasse med skrutrekkere i såsi. Dysebytte og bytte potte går jo smertefritt, men det å må ta av hjul osv veit jeg ikke om er så heldig for min del. Finnes det en guide eller noen som har tatt bilder av prosessen? Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Skru av bolten, ta av dekket. På drevet ser du det er 5-6 skruer, ta av dem og ta av drevet. Gjør prosessen omvendt for å ta det på.. Tror det er en 21/17mm pipenøkkel du trenger for å få av bolten.. Endret 4. mai 2010 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Takk, får prøve (må finne noe mopeden kan stå på). Men er en stang som går fra bolten, med en stoppmutter på. Skrudde av denne, men skjønner ikke hva den pinnen gjør og hvordan få den av. Pga mangel på kamera og jeg ikke fant noe på google, lagde jeg et i paint.. får håpe en eller annen skjønner.. Lenke til kommentar
aleks558 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 noen som vet hvor lenge MP er nede? eller om det noengang kommer til og komme tilbake? Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 akkuratt nå ser det ikke lyst ut... Lenke til kommentar
aleks558 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 akkuratt nå er det veldig lyst! MP er oppe igjen Lenke til kommentar
Øyvri Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Takk, får prøve (må finne noe mopeden kan stå på). Men er en stang som går fra bolten, med en stoppmutter på. Skrudde av denne, men skjønner ikke hva den pinnen gjør og hvordan få den av. Pga mangel på kamera og jeg ikke fant noe på google, lagde jeg et i paint.. får håpe en eller annen skjønner.. Den "pinnen" du snakker om e kjedestrammeren, skal ut og prøve ett nytt drev seinere så skal ta og lage en guide for deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 [quote name='ausura' date=' 4. mai 2010 - 18:55' Den "pinnen" du snakker om e kjedestrammeren, skal ut og prøve ett nytt drev seinere så skal ta og lage en guide for deg. Tusen takk Lenke til kommentar
Øyvri Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) først ta mopeden oppå noe så bakhjulet går opp. Det gjorde eg isje her fordi eg skulle bare vise. Endret 4. mai 2010 av ausura Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Tusen takk! Får prøve i kveld. Endret 5. mai 2010 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Finnes det noen Honda Cub i Norge? Eller heter de noe annet? Lenke til kommentar
Manken Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 *Mine innlegg* Skal snart gå til innkjøp av moped, så tenkte det vil være nyttig å følge med her Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Jeg hadde forresten teoriprøven idag! Fikk 3 av 5 feil. Så nå er et bare scooteren som gjenstår. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Grattis! Selv fikk jeg 1 feil da jeg tokk den Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Faen, beggynner ikke mopedkurs før 19 Lenke til kommentar
Manken Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Er det ikke noe kurs i ferien? Har tenkt til å ta kurs, men må først vente på svar på jobbsøknaden min. Derfor kan jeg ikke ta kurset før. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Lol, må bare legge ut en annonse fra finn som var litt artig. Derbi gp1 racing - Ubetydelig brukt av jente, med skjededrift! Men nå må jeg få tak i scooter så hva synes dere? Derbi gp1 racing eller Gilera runner, begge fra 2006? Endret 11. mai 2010 av Wiciwato Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Kjøre orginalt eller ikke? Edit:: Nevermind, ville gått for Runner uansett.. Genialt bra motor, har vel 7,5ish HK bare ved å fjerne plombene. Går best org også. Endret 11. mai 2010 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Har egentlig bestemt meg for Runner ja. Selgeren bor rett borti her i motsetning til Derbien som er en time unna. Runneren så generelt sett bedre ut og, selvom den kosta 1k mer. Får ringe til selgeren å si at jeg skal se på den idag, åå jeg gleder meg! Lenke til kommentar
AeroxHammern Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Hei! Har en Yamaha Aerox 06 mod. Har kjøpt: - 70cc trimsylinder "Airsal T6 Asso - Minarelli LC" fra speedoptions.no - DellOrto PHBG21 Wirechoke fra speedoptions.no Burde jeg ha powefilter? isåfall kan noen linke meg hvilket? helst fra speedoptions Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå