NothinDoin™ Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Satt på sylinderen i dag, men nye pakkninger. Men da jeg starta kom det SINNSYKT mye hvit røyk, og det luktet litt brent-aktig. Hva kan det være? Lenke til kommentar
Oleleh13 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 I går fikk jeg stor pakke fra Speedoptions! :D - airsal sylinder + stempel - 19mm dellorto gasser - skiltoppheng + blinklys - hendler - holker - diverse småting Veldig gøy! Montering av sylinder, gasser og filter gikk ganske fint, med tanke på at jeg aldri har montert verken stempel eller sylinder før. 1) Da alt var ferdig montert og tilkoblet, og var det tid for å teste. Jeg slo på bensinkrana, og da begynte det å surkle litt inne i gasseren, og så begynte det å renne bensin ut av powerfilteret. Hva betyr det? :/ 2) Fikk uansett start på mopeden. Den gikk overraskende friskt og rent! Men jeg hadde glemt å ha olje i bensinen, så jeg slo den av med en gang. Helte en god klunk olje i bensinen. Etter det, ble mopeden mer tungstartet, må trilles i gang. Når jeg prøver å starte den nå, starter den etterhvert, så ruser den seg, og så er dør den ut etter noen få sekunder. Akkurat som om jeg slo av tenningen. Hva kan dette komme av? :/ Kan det være pga olja? Tok kanskje litt mye olje, kan det være derfor? 3) På gasseren (Dellorto PHBG 19CS), er det 3 nipler hvis jeg ikke husker feil. Den ene tykke er til bensin, antar jeg, så der koblet jeg bensina. Og på oppe ved forgasserens sylinder/tønne-hus/topp, er det en liten tynn nippel på hver side. Hva brukes disse til? Håper noen kan hjelpe meg fort, så kan jeg kan få sykkelen til å gå i dag! edit: Det er snakk om en '96 mod Suzuki TSX. vet du hva dyse som er i forgasseren? kan hende du tok bensinslangen feil, men meget usansynlig, er en kobbernippen som du skal ha bensinslangen på feilen kan vær att du allerede har fått rusk i forgasseren, da kan du ta av forgasseren og skru ta bunnlokke å blåse forsikti gjennom den med kompressor, pass på flottøren og nåla! samt pinnen som holder den på plass! du burde helst hatt en dyse rundt 90-95 på airsal, det skal stå på dysa. men rart den gikk da:S kan vær pluggen din som nå er gåen:P jeg kjører på bp8es:) men 7 går også bra;) jeg ville ha byttet pluggen først:) har opplevd det samme problemet sjøl flere ganger, tsx å rmx er fæle på å ødlegge plugger av og til:P Btw, så er nokk pluggen din gåen:P du burde bruke minst bp7 plugg eller bp8:) jeg kjører på bp7, siden jeg liker meg på høyre turtall på den stakkars tsxen min:P Lenke til kommentar
marjoh1 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Tips til folket ! IKKE KJØP HEBO DEMPERWATT, min gikk i dass idag. Fyfaen jeg skvatt når jeg så det kom gnister ut av eksos anlegget. Men sykkelen begynner å komme seg nå ass Nå er jeg bare jævli keen på å få montert turtallsperra. For jeg trur folk tenker litt trim når de ser sykkelen Men, men ikke kjøp Hebo demperwatt, fyfaen og du kommer til å skvette ! Dagens bilder: ( Noen av de iallefall =) ) BTW, hvor faen blir det av mopedportalen ? Trudde den skulle bli åpna idag jeg =( Lenke til kommentar
aleks558 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 forumet er oppe og går! tråden kan jo egentlig slettes så kan vi gå over til normale vaner som :wub: i stede for : love : Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 MP funker ikke her nå.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 forumet er oppe og går! tråden kan jo egentlig slettes så kan vi gå over til normale vaner som :wub: i stede for : love : Ingen tråder slettes. Forumdelen her er fortsatt ibruk(Det inkluderer tråden), selvom en stor del vil gå tilbake til mopedportalen(Eller henge på begge steder, som meg). Bare for å ha sagt det. Mopedportalen fungerer ikke her heller. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 ikke steng denne nei. mp er ikke akkuratt kjent for å være veldig stabilt Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Irriterende, akkurat nå som jeg trengte å sjekke den ene tråden Lenke til kommentar
marjoh1 Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Da var vist mp nede igjen.. HERLIG ! Lenke til kommentar
Øyvri Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Noen som vet hvorfor sjåken min isje funker? når eg tar sjåken på så dauer den ut på sekundet. veldig vanskelig og få start på mopeden min for tiden :O for mye bensin? har riktig dyse. Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Noen som vet hvorfor sjåken min isje funker? når eg tar sjåken på så dauer den ut på sekundet. veldig vanskelig og få start på mopeden min for tiden :O for mye bensin? har riktig dyse. MÅ du starte pedn med choken på da? og ja, får mest sansynlig for mye bensin, vet at dysa er riktig? se på pluggen din hvertfall Lenke til kommentar
Øyvri Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Noen som vet hvorfor sjåken min isje funker? når eg tar sjåken på så dauer den ut på sekundet. veldig vanskelig og få start på mopeden min for tiden :O for mye bensin? har riktig dyse. MÅ du starte pedn med choken på da? og ja, får mest sansynlig for mye bensin, vet at dysa er riktig? se på pluggen din hvertfall ja starter den med sjåken på men eg må være rask som faen med og ta den av ellers dør den ut. men er nokk som du sier for mye bensin får prøve meg fram med noen dyser. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Hva er din drømmemoped? Lenke til kommentar
aleks558 Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 hvorfor er MP nede igjen -.-! kommer aldri inn på siden engang Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hva er din drømmemoped? den jeg har Lenke til kommentar
Øyvri Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 legg ut bilder av mopedene i det fine været da Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Mp en nede igjen? isåfall: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå