Heimert-kongen Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Jeg har faila så sinnsykt på mopedlappen, bestemte meg i høst for å ta lettlappen, vinteren kom, jeg gjorde ikke en dritt. Plutselig var våren her, holy shit tenkte jeg, jeg har et problem! Ringte til nermeste kjøreskole å bestilte mopedopplæreing som ikke begynner før 19 mai Kom arbeidslyst og treng deg på, her skal du motstand finne Heh, kjenner til problemet. Skulle og tatt traktorlappen for et år sida. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Jeg har forsåvitd bestemt meg for å ta mopedlappen, det er bare så syklig lenge til, når jeg i tilleg har bursdag i februar blir det bare mer fail, lenge leve giddaløshet Lenke til kommentar
bbrann Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Ga opp qoutinga. orka ikke flere sider med det. bbrann Ser bra ut det bbrann! Lakkerte du plastikken og felgene hvit? (det som er hvitt på dekslet da... Ticity 2,2 dl i vær av gafflene takk, lakkert alt det ja Brukte felglakk på felgene da Lenke til kommentar
tottings Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) I går fikk jeg stor pakke fra Speedoptions! :D - airsal sylinder + stempel - 19mm dellorto gasser - skiltoppheng + blinklys - hendler - holker - diverse småting Veldig gøy! Montering av sylinder, gasser og filter gikk ganske fint, med tanke på at jeg aldri har montert verken stempel eller sylinder før. 1) Da alt var ferdig montert og tilkoblet, og var det tid for å teste. Jeg slo på bensinkrana, og da begynte det å surkle litt inne i gasseren, og så begynte det å renne bensin ut av powerfilteret. Hva betyr det? :/ 2) Fikk uansett start på mopeden. Den gikk overraskende friskt og rent! Men jeg hadde glemt å ha olje i bensinen, så jeg slo den av med en gang. Helte en god klunk olje i bensinen. Etter det, ble mopeden mer tungstartet, må trilles i gang. Når jeg prøver å starte den nå, starter den etterhvert, så ruser den seg, og så er dør den ut etter noen få sekunder. Akkurat som om jeg slo av tenningen. Hva kan dette komme av? :/ Kan det være pga olja? Tok kanskje litt mye olje, kan det være derfor? 3) På gasseren (Dellorto PHBG 19CS), er det 3 nipler hvis jeg ikke husker feil. Den ene tykke er til bensin, antar jeg, så der koblet jeg bensina. Og på oppe ved forgasserens sylinder/tønne-hus/topp, er det en liten tynn nippel på hver side. Hva brukes disse til? Håper noen kan hjelpe meg fort, så kan jeg kan få sykkelen til å gå i dag! edit: Det er snakk om en '96 mod Suzuki TSX. Endret 10. april 2010 av tottings Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 En kompis lurer på hvor man får kjøpt hevekloss? Yamaha DT btw. Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 hvor bør jeg øve til teori prøven? vet om prove.no og teoritentamen.no noen som vet om noen andre? BLIR NOKK LAPPEN PÅ MEG NESTE UKE noen? Når broren min tok mopedlappen sa han at teoritentamen var uten tvil best. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 "noen" som i, NOEN som vet noe Lenke til kommentar
Ticity Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 MINIBIL: Funker biltema gaffelolje? Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 "noen" som i, NOEN som vet noe haha, jeg skrev det ikke Må ha kommet med når jeg tok vekk den store quoten din Lenke til kommentar
bbrann Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Noen som vet hvor jeg får tak i hvit metallic, eller perlemor lakk? på sprayboks.. Vil ha noe annet en blank eller matt hvit Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 biltema? jernia? europris? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Heihei. Har tatt plombene på mopeden, og alt er koblet riktig til. Problemet her er dysa. Har en derbi senda R Xrace 2009 modell, og i den sitter det orginalt en 63 dyse. Når jeg kjører så vil den ikke komme på høyt turtall. Den går ikke reint eller vil over 50 km/t. Tennpluggen er ganske så hvit(lyse lyse svart?), ihvertfall ikke svart eller brun. Dysa som står i er 72, og det skulle jo gå greit. Noen som vet hva problemet er? Eller er det bare å kaste den på verksted? Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Heihei. Har tatt plombene på mopeden, og alt er koblet riktig til. Problemet her er dysa. Har en derbi senda R Xrace 2009 modell, og i den sitter det orginalt en 63 dyse. Når jeg kjører så vil den ikke komme på høyt turtall. Den går ikke reint eller vil over 50 km/t. Tennpluggen er ganske så hvit(lyse lyse svart?), ihvertfall ikke svart eller brun. Dysa som står i er 72, og det skulle jo gå greit. Noen som vet hva problemet er? Eller er det bare å kaste den på verksted? du sier det selv.. "tennpluggen er ganske så hvit" sett i større dyse du prøv med 78-82. Lenke til kommentar
aleks558 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 hva må jeg stille på nå? når jeg gir bånn gass brøler den bare og holder på og daue, kveles i enten luft eller bensin. gir du litt og litt gass fyker den opp på turtall som normalt. men gir jeg bånn kveles den. oppsettet er følgende: Am6! 21mm Dellorto med 92 dyse Hebo underbody orginal sylinder Am6! har prøvd både lufteskruen og blandingsskruen, kommer liksom ingenvei -.- Hjelp Lenke til kommentar
tottings Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Hvilken dyse skal jeg bruke? Oppsett: Suzuki TSX - Airsal sylinder - 19mm Dellorto gasser - Powerfilter Har i 87 dyse nå, men det virker som det er litt lite... Endret 10. april 2010 av tottings Lenke til kommentar
Ticity Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 hva må jeg stille på nå? når jeg gir bånn gass brøler den bare og holder på og daue, kveles i enten luft eller bensin. gir du litt og litt gass fyker den opp på turtall som normalt. men gir jeg bånn kveles den. oppsettet er følgende: Am6! 21mm Dellorto med 92 dyse Hebo underbody orginal sylinder Am6! har prøvd både lufteskruen og blandingsskruen, kommer liksom ingenvei -.- Hjelp prøv å rengjør forgasseren Lenke til kommentar
Alexx942 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 hva må jeg stille på nå? når jeg gir bånn gass brøler den bare og holder på og daue, kveles i enten luft eller bensin. gir du litt og litt gass fyker den opp på turtall som normalt. men gir jeg bånn kveles den. oppsettet er følgende: Am6! 21mm Dellorto med 92 dyse Hebo underbody orginal sylinder Am6! har prøvd både lufteskruen og blandingsskruen, kommer liksom ingenvei -.- Hjelp prøv å rengjør forgasseren Juster nåla då, sånn at den får mindre bensin Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Ta det litt rolig med quotingen her, ellers blir innleggene deres slettet. Tre stykker forsvant. Reaksjoner tas på PM. Geir Lenke til kommentar
Alexx942 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 MINIBIL: Funker biltema gaffelolje? Ja Hvilken dyse skal jeg bruke? Oppsett: Suzuki TSX - Airsal sylinder - 19mm Dellorto gasser - Powerfilter Har i 87 dyse nå, men det virker som det er litt lite... Prøv 90. Korleis oppføre den såg når du skal køyre då? Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Kommer en skikkelig dyp, mørk skrapelyd fra motoren når jeg kjører noen ganger. Høres nesten ut som om det er fra sylinderen, kan det være stempelringene som er fucka? Skrapelyder er aldri et godt tegn. Plukk opp toppen og sylinderen, og se om alt står bra til. Se etter riper i sylinderen og på stempelet, samt sjekk at stempelringene er hele og fine. Er noe slitt, bytter du det. Nytt pakningssett + ringer er kanskje kjekt når du først har delene oppe uansett...? Fikk åpna sylinderen i dag, og sjekket. Det var ingen riper i verken stempelet eller i sylinderveggen. Stempelringene var fine dem, satt bra på også. Pluggen var ganske svart/veldig mørkebrun, og toppen av stempelet er svart. Det var også en svart flekk i topplokket. Noe av det som er "farlig"? Endret 10. april 2010 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå